فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش خبر داد

استفاده از سیستم‌های کنترل هوشمند برای نظارت بر سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید

عصر خودرو : مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال تحصیلی جدید، نظارت بر سرویس مدارس از طریق کنترل‌های هوشمند و استفاده از جی‌پی‌اس و سیستم‌های تکمیلی کنترل توسط تاکسیرانی انجام می شود.

استفاده از سیستم‌های کنترل هوشمند برای نظارت بر سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، علی‌اصغر احمدی در خصوص نرخ سرویس مدارس اظهار داشت: نرخ سرویس مدارس از استانی به استان دیگر فرق دارد و هر استان بر اساس مسافتی که دارد، آن را تعیین می‌کند.

    وی ادامه داد: اصولاً زمان اعلام نرخ سرویس مدارس، شهریور است اما تلاش می کنیم زمان اعلام نرخ زودتر باشد.

    احمدی در خصوص امنیت سرویس مدارس گفت: اولاً سرویس‌ها را در قالب شرکت‌ها سامان می‌دهیم و شرکت‌ها افرادی را انتخاب می‌کنند که باید تاکسیرانی به آنها آموزش دهد و خود شرکت‌ها مسئول این افراد هستند.

    وی اضافه کرد: امسال نظارت از طریق کنترل‌های هوشمند و استفاده از جی‌پی‌اس و سیستم‌های تکمیلی کنترل توسط تاکسیرانی انجام می شود؛ برای نمونه وقتی دانش‌آموز در سرویس است به نزدیکی خانه یا مدرسه که می رسد، به ولی دانش‌آموز پیامک می‌رسد.

    مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش افزود: بخش دیگر نظارت راهنمایی و رانندگی است تا همان نظارتی که بر ایمنی رانندگی در سطح شهر اعمال می‌کنند به صورت شدیدتر بر روی سرویس‌های مدارس اعمال کنند.

    وی در خصوص مهمترین برنامه‌های انجمن اولیا و مربیان گفت: انجمن اولیا و مربیان نقطه اتصال است و باید این پیوند بین خانواده‌ها و آموزش و پرورش به شکل همه جانبه محقق کرده و ارتقا یابد.

    احمدی در گفت و گو با فارس ادامه داد: یکی از برنامه‌ها حضور اولیا در فرایند تعلیم و تربیت است و این را به اشکال مختلف سعی می‌کنیم محقق کنیم؛  تحقق مشارکت در قالب فعال کردن انجمن‌ها، کیفی کردن آن و شرکت در برنامه‌ریزی و سطح عملکرد اولیا به لحاظ تخصص و مهارت، از جمله برنامه‌هایی است که در آینده داریم.

    * آموزش به 300 مدرس آموزش خانواده

    مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش بیان داشت: گسترده‌ترین سیستم آموزش اولیا را انجمن اولیا و مربیان دارد و در طول دهه‌های گذشته پیوسته‌ نیروهایی را گرفته‌ایم و به عنوان مدرس آموزش خانواده آموزش داده‌ایم و همه ساله نیز آن را تکرار می‌کنیم؛ امسال نیز 300 مدرس جدید را برای کل کشور در نظر گرفته‌ایم که آموزش داده و آنها مدرس آموزش خانواده می‌شوند.

    وی با اشاره به مقوله‌های آموزش‌های داده شده گفت: بحث تعلیم و تربیت، روان‌شناسی رشد، شیوه‌های مواجهه با کودکان و نوجوانان از جمله آموزش‌هایی است که در سال‌های اخیر گسترش داده‌ایم و یکی مسئله آموزش‌های جنسی است که با توجه به مسائلی که در جامعه وجود دارد و رسانه‌های مختلف به آن می‌پردازند شیوه مواجهه خانواده‌ها را ارتقا داده‌ایم و بحث دیگر فناوری‌های جدید است که گسترش داده‌ایم.

    احمدی در خصوص جذب منابع از بیرون از مدارس خاطرنشان کرد: منابعی که داریم منابع دولتی است و در قالب قانون بودجه تخصیص پیدا کرده و به ما داده می‌شود و منابع گوناگونی پشتیبان‌کننده این مسئله است؛ برای نمونه گروه بسیار بزرگی از خیرین را داریم که در قالب خیرین مدرسه‌ساز، ساماندهی پیدا کرده‌اند و این خیرین به سمتی می‌روند که فقط خیر مدرسه‌ساز نباشند بلکه خیر تعلیم و تربیت بوده و این یکی از منابع چشمگیر است.

    مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: خیلی از اولیا توانمندی کمک را دارند و آن کس که توانمندی ندارد نه تنها از او انتظاری نیست بلکه در بعضی جاها نیز کمک می‌کنیم؛ اما خود اولیا وقتی با این مسئله مواجه می‌شوند که برای ارتقای کیفیت آموزش و پرورش فرزندان‌شان باید هزینه‌کنند به راحتی هزینه می‌کنند هرچند که به لحاظ قانونی ملزم نیستند، اما عدم الزام قانونی به معنای سلب مسئولیت از آنها نمی‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو