فونیکسریمکسبهتام

آزادراه تبریز - بازرگان مسیر ترانزیتی آسیا به اروپا را تکمیل می‌کند

عصر خودرو : وزیر راه و شهرسازی گفت: آزادراه تبریز - بازرگان نقش مهمی در تقویت ترانزیت و توسعه تجارت در مسیر شرق به غرب دارد و شبکه آزادراهی آسیا به اروپا را تکمیل می‌کند.

آزادراه تبریز - بازرگان مسیر ترانزیتی آسیا به اروپا را تکمیل می‌کند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، آخوندی امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی آزاد راه تبریز- بازرگان، افزود : این آزادراه به طول 253 کیلومتر و در سه باند رفت و برگشت، با مشارکت دولت جمهوری اسلامی ایران و شرکت ترکیه ای ساخته می شود که 65 درصد از هزینه های آن بر عهده شرکت ترکیه ای و 35 درصد بر عهده دولت جمهوری اسلامی ایران است.

    وی اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این طرح  را 58 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: مدت زمان اجرای این طرح در چهار مرحله ، پنج سال و دوره بهره برداری از آن به منظور بازگشت سرمایه، 18 سال پیش بینی شده است.

    آخوندی دسترسی مطمئن  فعالان اقتصادی ترکیه  را به خلیج فارس و دسترسی آسان ترانزیتی ایران به اروپا را از مزایای این طرح اعلام کرد.

    وزیر راه همچنین دیشب در جمع مردم سراب از پیشرفت 85 درصدی ساخت بیمارستان 220 تختخوابی سراب خبر داد و گفت : ساخت این بیمارستان تا شهریور ماه امسال به اتمام می رسد.

    آخوندی افزود : بیمارستان 220 تختخوابی سراب تا چهار ماه آینده  برای  تجهیز،  به  وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحویل داده خواهد شد.

    وی گفت: برای اجرای این طرح تا کنون 180 میلیارد ریال هزینه شده و برای اتمام آن نیز100 میلیارد ریال دیگر هزینه خواهد شد.

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به احداث باند دوم جاده بستان آباد - سراب  نیز گفت: این طرح بیش از 50 درصد پیشرفت دارد و 25 کیلومتر قطعه نخست از سراب تا روستای بهرمان ، تابستان امسال به بهره برداری می رسد. 

    وی افزود: برای اجرای این طرح تاکنون 140 میلیارد ریال هزینه شده و برای اتمام آن نیز به 400 میلیارد ریال دیگر نیاز است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط