فونیکسریمکسبهتام

تغییرات قوانین فرمول یک در فصل آینده

عصر خودرو : گروه استراتژی رقابت‌های فرمول یک اعلام کرد برای سریع‌تر شدن اتومبیل‌ها تغییراتی در قوانین جاری ایجاد خواهد شد.

تغییرات قوانین فرمول یک در فصل آینده
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، بعد از روی کار آ‌مدن موتورهای 6 سیلندر و تغییرات آیرودینامیک اتومبیل‌ها، بسیاری از تیم‌ها در مورد کاسته‌شدن طرفداران این رشته ورزشی شکایت کردند از همین رو، مدیران تیم‌ها و کمپانی‌ها تصمیم گرفتند تا برای ایجاد تغییرات در قوانین به گروه استراتژی فشار آورند که در نتیجه این تلاش‌ها این گروه تغییراتی که در سال آینده شاهد آن‌ها خواهیم بود را اعلام کرد.

    لازم به ذکر است که در آخرین جلسه گروه استراتژی این ورزش تصمیماتی گرفته شد که خبر دقیق همراه با جزئیات به بیرون انتشار پیدا کرد البته ذکر این نکته لازم است که تصمیمات اتخاذ شده از سوی این گروه باید از سوی دادگاه ورزش‌های موتوری هم تأیید شود و سپس قابل اجرا خواهد بود.

    اولین تغییر بر روی تایرها انجام خواهد شد که تیم‌ها درخواست داشتند کمپانی "پیرلی" از چهار نوع تایری که برای زمین خشک به هر رقابت می‌برد، 2 نوع را به انتخاب خود استفاده کنند.‌ البته این تصمیم‌گیری را برای تیم‌ها آزاد گذاشتند اما بر اساس قوانین ایمنی، تیم‌ها نمی‌توانند در برخی از رقابت‌ها تایرهای انتخابی خود را داشته باشند.

    اتومبیل‌ةا بین 30 تا 50 کیلوگرم سبک‌تر خواهند شد و رانندگان لازم نیست وزن خود را کاهش دهند البته برای جلوگیری از افزایش هزینه تیم‌ها باید به آنها اجازه داده نشود تا از مواردی که در کم شدن وزن بدنه مؤثر هستند استفاده کنند.

    برای کم شدن وزن اتومبیل، به تیم‌ها اجازه داده می‌شود تا در گیربکس و سیستم الکترونیکی خود محدودیت‌هایی را برای کم شدن وزن اعمال نمایند.

    سومین تغییر در سوخت‌گیری اتومبیل خواهد بود که عمل سوخت‌گیری حداقل باید 30 ثانیه زمان ببرد، گرچه بر سر این موضوع تیم‌ها به تفاهم نرسیده‌اند، اما گروه استراتژی فرمول یک اعلام کرد تا قبل از اجرایی شدن این تصمیم هزینه‌های تیم‌ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت برای بالا بردن دور موتور به تیم‌ها اجازه داده می‌شود تا از گیربکس‌های 6 سرعته استفاده کنند،‌ این باعث می‌شود تا دور موتورها افزایش یابد و باعث بالاتر رفتن حداکثر سرعت اتومبیل‌ها می‌شود با این وجود در آینده سرعت اتومبیل‌ها 5 تا 6 ثانیه سریع‌تر خواهد شد.

    گروه استراتژی برنامه دارد تا تغییراتی را در دهانه اگزوز اعمال کند این اکیپ در تلاش است تا برای افزایش صدای موتور، میزان باز شدن دریچه‌های گاز در موتورها را از نزدیک مورد مطالعه قرار دهد تا در صورت نیاز تغییراتی در آن ایجاد کند.

    در سال آینده ظاهر اتومبیل‌ها خشن‌تر خواهد شد و تایرهای عقب از پهنا تغییر خواهند کرد این کار هم باعث افزایش سرعت ماشین خواهد شد.

    آخرین تغییر در سیستم کمکی اتومبیل‌ها خواهد بود که در سال‌های اخیر شروع ضعیف بعضی از رانندگان بیشتر از آنکه اشتباه خودشان باشد مربوط به برنامه‌نویسی دور موتور در اتومبیل‌شان بود با تغییرات در این قوانین رانندگان دیگر نمی‌توانند از این سیستم‌ها در شروع رقابت استفاده کنند و مهارت آنها در اول رقابت کاملاً به نحوه استفاده از پدال‌های کلاج در پشت فرمان بستگی دارد.

    در آخر هم تیم‌ها و تولید کنندگان موتور عنوان کردند با توجه به زیاد بودن هزینه‌های تغییر موتور، مایل نیستند تغییراتی را در "یونیت‌های پیشرانه" ایجاد کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو