فونیکسریمکسبهتام

مدیر عامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی خبر داد

عضویت ایران در شورای سیاستگذاری فدراسیون جهانی اتومبیلرانی

اجرای فاز اول پروژه «هنگام خواب‌آلودگی رانندگی نکنید»

عصر خودرو : مدیر عامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی از عضویت ایران در کنار ۷ کشور دیگر در شورای سیاستگذاری فدراسیون جهانی اتومبیلرانی خبر داد و گفت: فاز اول پروژه فرهنگی «هنگام خواب آلودگی رانندگی نکنید» برای ۱۰ هزار راننده اتوبوس بین شهری اجرا شد.

عضویت ایران در شورای سیاستگذاری فدراسیون جهانی اتومبیلرانی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، ابوالقاسم ایرجی امروز در نشست رسانه‌ای درباره اجرای پروژه فرهنگی «هنگام خواب آلودگی رانندگی نکنید» اظهار داشت: این پروژه را در گام نخست برای رانندگان مسیر مشهد اجرا کرده‌ایم به طوری‌که روزانه 90 راننده و کمک راننده در سه کارگاه آشنایی با قوانین و مقررات، رفتار ترافیکی و اختلال خواب که توسط کارشناسان، پزشکان و روانپزشکان اداره می‌شود حضور می‌یابند.

    وی با بیان اینکه در کشور بحث‌های آموزشی ضعیف است، گفت: خود مربی‌های رانندگی نیازمند آموزش‌های لازم هستند به طوریکه در سایر کشورها مربی‌های رانندگی آموزش‌های اخلاقی، فنی و رفتاری می‌بینند.

    مدیر عامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در باره علت انتخاب رانندگان مسیر تهران-مشهد برای اجرای فاز اول این طرح گفت: طبق اعلام مسئولان این مسیر پرحادثه‌ترین مسیر از نظر خواب آلودگی بوده است.

    ایرجی مسیرهای بعدی اجرای این پروژه را تهران- بندرعباس تهران- بوشهر، تهران-یزد و ... اعلام کرد.

    به گفته وی جامعه هدف اجرای پروژه فرهنگی «هنگام خواب آلودگی رانندگی نکنید» 40 هزار راننده و کمک راننده اتوبوس‌های بین شهری است.

    مدیر عامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در باره اعتیاد رانندگان بین شهری نیز گفت: متأسفانه این مشکلی است که بخشی از رانندگان خودروها با آن درگیر هستند به همین دلیل در اجرای این پروژه از روانشناسان و پزشکان کمک گرفته ایم اما از سوی دیگر مکان‌های بین راهی برای استراحت راننده‌های بین شهری اندک است.

    ایرجی از دیگر طرح‌هایی که اخیرا توسط کانون جهانگردی و اتومبیلرانی اجرایی شده است به طرح حفظ جان کودکان و مواظب موتورسواران و دو چرخه سواران باشید و طرح دیده شدن کودکان در ترافیک جاده‌ای اشاره کرد و گفت: بیشترین تلفات دانش آموزی در جاده‌ها مربوط به استان‌های شمالی است به همین دلیل این طرح را در مرحله اول در شمال کشور اجرا خواهیم کرد.

    مدیرعامل کانون جهانگردی به افزایش سطح ارتباطات کانون با مجامع بین‌المللی اشاره کرد و گفت: از این پس کانون جهانگردی کشورمان در شورای سیاستگذاری فدراسیون جهانی اتومبیلرانی، نماینده ای خواهد داشت.

    ایرجی ادامه داد: در این شورا نمایندگان 8 کشور ایران، نیوزیلند، شیلی، اسپانیا، فرانسه، بلژیک، هلند و کانادا عضو هستند.

    حسینعلی قلی زاده، مدیر بین الملل کانون جهانگردی نیز در این نشست گفت: متأسفانه برخی از راننده‌ها به جای 8 ساعت 16 ساعت کار می‌کنند برای اینکه درآمد بیشتری داشته باشند مقررات  محدودیت ساعت کار را دور می‌زنند و خواب آلودگی نتیجه همین دور زدن‌های قانون است.

    وی ادامه داد: به طور مثال در فرودگاه امام راننده یک خودروی سنگین پس از 48 ساعت کار کردن با یک فروند هواپیما در داخل باند تصادف می‌کند و هنوز خرابی‌های این هواپیما درست نشده است.

    شهاب مالمیر، مدیر روابط عمومی کانون جهانگردی نیز در این نشست تصریح کرد: در تمام این پروژه‌های کانون، مباحث فرهنگ‌سازی در بین مخاطبان از جمله والدین، کودکان ، مسئولان و اقشار مختلف اجتماع مورد تأکید است.

    وی آدرس جدید اینترنتی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی را www.taci.ir اعلام کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط