فونیکسریمکسبهتام

سردار حسینی:

نرخ جریمه ورود به محدوده های ترافیکی شهر تهران تغییری نکرده است

عصر خودرو : رییس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه نرخ جریمه ورود غیرمجاز به محدوده طرح های ترافیک و زوج و فرد تغییری نکرده، تصریح کرد: پلیس برنامه ای برای افزایش نرخ جریمه تخلف ورود به محدوده های ترافیکی در سال جاری ندارد.

نرخ جریمه ورود به محدوده های ترافیکی شهر تهران تغییری نکرده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، سردار سیدتیمور حسینی افزود: براساس مصوبات قانونی، نرخ جریمه ورود غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد در سطح شهر تهران 200 هزار ریال است.

    وی با اشاره به اجرای طرح کنترل تمام مکانیزه محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد با استفاده از دوربین های هوشمند گفت: پس از گذشت یک ساعت از زمان ثبت اولین تخلف ورود غیرمجاز به این محدوده ها، در صورت ثبت دوباره پلاک خودرو توسط دوربین های این دو محدوده، جریمه ای دیگر برای خودور متخلف درنظر گرفته می شود.

    شورای اسلامی شهر تهران سال گذشته برای ورود غیرمجاز خودروها به محدوده طرح ترافیک عوارضی را پیش بینی کرد به نحوی که متخلفین ورود به این محدوده علاوه بر جریمه پلیس راهور، عوارض ورود غیرقانونی به محدوده را نیز باید پرداخت کنند.

    سیدجعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در خصوص این طرح به خبرنگار ایرنا گفت: این قانون از ابتدای سال جاری قابلیت اجرا داشت اما به دلیل نبود زیرساخت های لازم هنوز عملیاتی نشده است.

    وی با اشاره به ظرفیت محدود زیست محیطی هسته مرکزی شهر تهران گفت: تعداد کمی از شهروندان به دلیل نیاز شغلی مجوز ورود به این محدوده را دارند.

    معاون شهردار تهران این عوارض را هزینه عارضه ای دانست که فرد متخلف با ورود به محدوده مرکزی شهر به محیط زیست تهران وارد می کند، حقوق دیگر شهروندان را تضییع و سلامت جسم و روان آنان را به خطر می اندازد.

    وی پیش بینی کرد با ایجاد بسترهای فنی و زیرساخت های لازم، طرح پرداخت عوارض ورود غیرقانونی به محدوده طرح ترافیک، در آینده نه چندان دور اجرایی شود.

    تشکری هاشمی همچنین مبلغ عوارض ورود غیرمجاز به محدوه طرح ترافیک شهر تهران را 195هزار ریال ذکر کرد و افزود: در صورت عدم پرداخت تا 24 ساعت این مبلغ دو برابر و تا 48 ساعت این مبلغ چهار برابر می شود.

    مصطفی قنبرنژاد، رییس مرکز صدور آرم طرح ترافیک شهرداری تهران نیز چندی پیش در همین ارتباط به خبرنگار ایرنا گفته بود خودرویی که به صورت غیر مجاز وارد محدوده طرح ترافیک تهران می شود، توسط پلیس جریمه و علاوه بر آن تخلفش توسط دوربین های شهرداری ثبت و موظف است عوارض ورود به طرح ترافیک را نیز پرداخت کند.

    وی افزود: به منظور کنترل بیشتر محدوده طرح ترافیک و همچنین فراهم کردن زمینه کاهش آلودگی هوای شهر در مناطق مرکزی و پرتردد، پرداخت عوارض ورود غیرقانونی به محدوده طرح ترافیک برای خودروهای متخلف در نظر گرفته شده است.

    قنبرنژاد تصریح کرد: اگر رانندگان خودروهای متخلف این عوارض را به موقع پرداخت نکنند، مبلغ آن هنگام پرداخت عوارض سالیانه خودرو محاسبه و دریافت می شود.

    طرح کنترل ترافیک هسته مرکزی شهر تهران موسوم به طرح ترافیک از روز شنبه تا چهارشنبه از ساعت شش و 30 دقیقه صبح آغاز و تا ساعت 17 عصر ادامه دارد.

    در روز پنجشنبه این طرح در ساعت 13 و سی دقیقه پایان می یابد.

    روزهای جمعه و تعطیلات رسمی طرح ترافیک در پایتخت اجرا نمی شود.

    ورود و حرکت کلیه خودروها به جز وسایل نقلیه عمومی، امدادی، نظامی، انتظامی و خودروهای دارای مجوز ورود به طرح ترافیک به این محدوده ممنوع است.

    محدوده طرح ترافیک در هسته مرکزی شهر تهران از شمال به خیابان شهید مطهری، از غرب به خیابان کارگر، از جنوب به خیابان شوش و از شرق به بخشی از خیابان شریعتی و هفده شهریور محدود می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو