فونیکسریمکسبهتام

نرخ تعمیر خودرو در نمایندگی‌ها چگونه محاسبه می‌شود؟

عصر خودرو : رییس اتحادیه اتوسرویس، تعمیرگاه، کارواش و پارکینگ تهران گفت: نمایندگی های ایران‌خودرو در سراسر کشور قیمت واحدی برای خدمات‌رسانی دریافت می‌کنند ولی به طور کلی تعمیر خودروها در نوع درجه یک آن، حدود ۱۰ درصد بیشتر از نرخ عادی محاسبه می‌شود.

نرخ تعمیر خودرو در نمایندگی‌ها چگونه محاسبه می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، علیرضا راسی اظهار کرد: حدود 400 نمایندگی مجاز تعمیرگاه در تهران داریم که براساس میزان و ساعت کار فنی که روی خودروها انجام می‌دهند، تعرفه آن ها متغیر است.

    وی با بیان اینکه نرخ خدمات در تعمیرگاه‌ها مشخص است، گفت: نرخ‌ تعمیر خودروها توسط نمایندگی‌ها اعلام می‌شود و واحدهای صنفی ملزم به رعایت آن هستند.

    عضو هیات رئیسه اتاق اصناف تهران همچنین در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه حدود 500 واحد پارکینگ در شهر تهران داریم که 130 پارکینگ زیرمجموعه اتحادیه هستند، اظهار کرد: تعرفه 130 پارکینگ نرخ مصوب اتحادیه است که البته همکاران صنفی ما از این موضوع بسیار گلایه‌مند هستند چون نرخ آن ها متناسب با هزینه‌هایشان نیست.

    به گفته وی هزینه 4000 تومانی برای پارک 24 ساعته یک خودرو در پارکینگ بسیار کم است و به همین دلیل است که استقبال زیادی از راه اندازی پارکینگ در شهر تهران نمی‌شود و این درحالی است که پولی که شهرداری برای ساخت پارکینگ دریافت می‌کند همیشه برای این منظور هزینه نمی‌شود.

    تعرفه پارکینگ‌ها بر اساس مکان قرار‌گیری پارکینگ متفاوت است

    رییس اتحادیه اتوسرویس، تعمیرگاه، کارواش و پارکینگ تهران با بیان اینکه هر بنگاهی باید برای فعالیت خود توجیه اقتصادی داشته باشد، اظهار کرد: تعرفه پارکینگ‌ها بر اساس مکان قرار‌گیری پارکینگ در محدوده زوج و فرد یا طرح ترافیک و همچنین مسقف یا غیرمسقف بودن آن‌ها متفاوت است که نرخ آن دو سالی است علیرغم افزایش بسیاری از هزینه ها، هم چنان ثابت مانده و تغییری نکرده است.

    وی با بیان اینکه پارکینگ‌ها به سه بخش تقسیم می‌شوند که بخشی مربوط به اتحادیه بوده و پروانه معتبر صنفی دارند، گفت: تعدادی از پارکینگ‌ها توسط بخش خصوصی و بخش دیگری توسط شهرداری ایجاد شده‌اند. ولی در حال حاضر با معابر و خیابان‌هایی روبرو هستیم که ماشین‌های زیادی در جاهای غیرقانونی، محل عبور مردم یا کنار خیابان‌ها به صورت چند ردیف پارک شده‌اند که اختلالاتی ایجاد می‌کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو