فونیکسریمکسبهتام

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان:

مترو مشکلات ترافیکی و حمل و نقل اصفهان را برطرف نمی‌کند

عصر خودرو :معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: احداث مترو تا حدودی به کم شدن ترافیک کمک می‌کند اما به طور کامل آن را از بین نمی برد.

مترو مشکلات ترافیکی و حمل و نقل اصفهان را برطرف نمی‌کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، علیرضا  صلواتی پیرامون بحث احداث مترو و ترافیک شهری اظهار داشت: تابستان امسال فاز نخست خط یک مترو به طول 7 و نیم کیلومتر راه اندازی می شود، احداث فاز اول مترو تا حدودی به کم شدن ترافیک کمک می کند اما به طور کامل آن را از بین نمی برد.

    وی افزود: احداث خط یک، 2 و 3 مترو رفع کننده مشکلات ترافیکی استان اصفهان نیست این تصور که با راه اندازی خطوط مترو مشکلات ترافیک رفع می شود و ترافیکی که الان وجود دارد به خاطر راه اندازی نشدن مترو بوده، کاملا اشتباه است مترو یک وسیله حمل ونقل عمومی است که می‌تواند به موضوع کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی کمک کند، راه اندازی مترو یک کار زمان بر است و شاید 4 یا 5 سال طول بکشد تا خط 2 مترو در استان اصفهان راه اندازی شود.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان بیان کرد: هر روز نزدیک به 500 دستگاه خودرو و 200 دستگاه موتورسیکلت به اصفهان اضافه و هر روز شبکه ترافیکی شهر نسبت به گذشته سنگین تر می شود ما نمی توانیم جلوی این ورودی ها را بگیریم اما باید سیاست و طرح هائی را برای ایجاد تعادل بین ورود و خروج آنها اجرا کنیم.

    وی گفت: از جمله سیاست های ترافیکی که اجرا می کنیم ایجاد محدوده ترافیکی مرکزی، حلقه 2 و حلقه 3 در شهر است، در مرکز شهر سیاست محدود کردن ترافیک را داریم و شهروندان را به استفاده از دوچرخه و وسایل نقلیه عمومی جذب می‌کنیم، سیاست هایمان در حلقه 2 و 3 روان سازی ترافیک، کاهش تداخل های ترافیکی، تسهیل کردن عبور و مرور و تقاطع های غیر هم سطح است.

    صلواتی تصریح کرد: باید سیستم حمل و نقل عمومی را در سطح شهر ایجاد کنیم به این معنی که هر شهروند با کم تر از 400 متر پیاده روی به نخستین ایستگاه حمل و نقل عمومی(مترو، اتوبوس و تاکسی) دسترسی پیدا کند و بعد از آن با 400 متر پیاده روی به مقصد خود برسد این یک استاندارد جهانی است که تلاش می کنیم آن را در طرح های کاهش ترافیک خود اجرا کنیم.

    وی اظهار داشت: مترو، اتوبوس، تاکسی و دوچرخه شبکه پیوسته ای را برای شهروندان ایجاد کرده که آنها را به استفاده از وسایل نقلیه عمومی تشویق می کند.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: محدوده طرح ترافیک، طرح زوج و فرد، محدوده های زیست محیطی و عوارض پارکینگ از دیگر راه های هدایت شهروندان به سمت استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو