فونیکسریمکسبهتام

درخواست کاشانی برای افزایش کرایه تاکسی‌ها

عصر خودرو : عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه بیش از ۴۰ درصد بنزین گران شده است، گفت: شورا وظیفه دارد براساس افزایش نرخ سوخت، کرایه‌ها را افزایش دهد.

درخواست کاشانی برای افزایش کرایه تاکسی‌ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، حبیب کاشانی در یکصد و پنجاه و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: بنده حدود 18 سال است که به خانواده‌های شهدا سر می زنم و جویای احوال آنها هستم مادر شهیدی را می شناسم که به دلیل اینکه فرزندش غواص بود و در اروند شهید شد 32 سال است لب به ماهی نزده است. امنیتی که امروز داریم را قطعا مدیون خون شهدا و جانبازان هستیم.

    عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: بیش از 40 درصد بنزین گران شده است و مردم امروزه با مشکلاتی مواجه هستند بنده در محله طرشت زندگی می‌کنم که با افزایش نرخ سوخت از متروی طرشت تا میدان سماء کرایه 700 تومانی به 1000 تومان افزایش یافته است و هنگامی که علت این افزایش کرایه را پرس و جو می‌کنیم عنوان می‌کنند نرخ سوخت افزایش یافته و به تبع آن کرایه‌ها نیز افزایش می‌یابد و شورا نیز وظیفه دارد براساس افزایش نرخ سوخت، کرایه‌ها را افزایش دهد.

    کاشانی افزود: 42 درصد بنزین افزایش یافته است ولی بین 10 تا 12 درصد حقوق افزایش یافته بنابراین باید حمل و نقل عمومی را گسترش دهیم تا شهروندان با هزینه‌های کمتری تردد کنند که متاسفانه حمل و نقل عمومی ما نیز با مشکلاتی مواجه است.

    عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: براساس اعلام قوه قضاییه هر زندانی در روز 65 هزار تومان هزینه دارد که در ماه هزینه آنها یک میلیون و 950 هزار تومان برآورد می‌شود. بنابراین زندانیان زیر خط فقر نیستند ولی کارمند و کارگری که حقوق پایه آنها 712 هزار تومان است در زیر خط فقر زندگی می‌کنند و این افزایش نرخ‌ها به قشر آسیب‌پذیر، آسیب وارد می‌کند.

    کاشانی یادآور شد: با گسترش و توسعه حمل و نقل عمومی مردم حق انتخاب خواهند داشت که با تاکسی تردد کنند یا از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

    وی خطاب به ابوالفضل قناعتی عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما هر کدام بنا بر سلایق و انتخابمان به شهردار رای داده‌ایم و هر کس استدلال و تفکر خاص خود را برای انتخاب شهردار دارد و این موضوع نباید موجب شود که هر کس به شهردار فعلی رای داده به مدت 4 سال هر اقدامی را انجام می‌دهد درست است.

    کاشانی افزود: بنده در جهت مخالفت با شما صحبت نکرده‌ام و اقدام شما برای این که تلاش کردید جلوی تخلف را بگیرید بسیار ارزشمند است ولی نباید تصور کنید در شورا 18 نفر دشمن شما هستند.

    وی گفت: بنده اعتقادم به شما پیش از بیش شده است و هیچ کدام از ما حب و بغضی نسبت به مالک اسپیناس نداریم و یک عضو شورا باید جلوی سوء استفاده‌ها را بگیرد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط