فونیکسریمکسبهتام

امان از وقتی که "دور دور بازی" تفریح جوانان ‌شود

عصر خودرو : گروهی از نسل جوان اوقات فراغت خود را با "دور دور بازی" با ماشین‌های لوکس سپری می‌کنند.

امان از وقتی که "دور دور بازی" تفریح جوانان ‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، در روزگار نه چندان دور حتی رفتن به پارک محل می‌توانست اوقات فراغت جوانان را پر کند اما امروزه گروهی از نسل جوان با روی آوردن به سرگرمی‌های گران قیمت از جمله "دور دور بازی" در خیابان با ماشین‌های لوکس و یا ورود به فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی وقت خود را سپری می‌کنند در حالی که اوقات فراغت هیچ گاه به معنی زمانی بیهوده و بدون مسئولیت تلقی نمی‌شود.
    * ذهن بیکار کارگاه شیطان است
    اوقات فراغت مقوله‌ای است که زمان آسایش فرد را دربر می‌گیرد، اما برخی تصور می‌کنند می‌توانند به هر شکل، این اوقات را سپری کنند.

    اهمیت موضوع زمانی معلوم می شود که ذهن بیکار به بستری برای ایجاد ناهنجاری ها و به تبع آن آسیب‌های اجتماعی تبدیل می‌شود و به عبارتی "اگر افکار ما، دارای مدیریت مناسب نباشد، به سمت منفی‌گرایی می رود."

    مصطفی فروتن روانشناس در این خصوص معتقد است: اوقات فراغت باید ایجاد رفع خستگی کرده و حال روانی ما را خوب کند. از آنجایی که در جامعه، یکنواختی معضل بزرگی شناخته می‌شود باید فضایی برای جوانان ایجاد شود که موجب شکل گیری شخصیت فرد شده تا در نهایت شخص به یک تعادل روانی برسد.
    * وقت‌گذرانی با دور دورهای بی‌هدف
    در این میان، عده‌ای از جوانان نیز دور دور کردن با ماشین‌های لوکسی مثل بوگاتی، پورشه، کاپرا، مازراتی و... را بهترین تفریح خود می‌دانند و در ساعات پایانی شب خودروهای خود را به نمایش می‌گذارند و با حرکاتی غیرعادی، ناامنی و از بین رفتن آسایش را برای اطرافیان به ارمغان می آورند.

    * فضای مجازی دنیای حقیقی خیلی‌ها را نابود می‌کند

    خیلی از جوانان نیز برای گذراندن اوقات فراغت خود استفاده از فضاهای مجازی از جمله واتساپ، لاین، وایبر و سایر فضاها را انتخاب می‌کنند تا جایی که به استفاده از آن محتاج یا معتاد می شوند، غافل از اینکه با این رفتار، افراد خانواده به مرور از هم دور می شوند، در صورتی که این موضوع با اصول اخلاقی و فرهنگ ایرانی – اسلامی سازگار نیست.

    * اوقات فراغت نیاز به برنامه‌ریزی دارد

    اولین قدم برای استفاده مناسب و مطلوب از اوقات فراغت، داشتن برنامه‌ای منظم و کارآمد است. بسیاری از استعدادها در اوقات فراغت به رفتارهای مفید تبدیل می شود و به رشد اجتماعی کمک می کند و این زمانی محقق می‌شود که فرد برای گذران اوقات فراغت خود مدیریت و برنامه‌ریزی داشته باشد، چرا که نبودن برنامه‌ریزی در اوقات فراغت نه تنها سودمند نیست، بلکه گاهی اوقات اثار سوء و زیان‌باری خواهد داشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو