فونیکسریمکسبهتام

محاسبه نرخ گازوئیل کامیون‌ها بر اساس کشور مقصد

عمر متوسط کامیون‌های ترانزیت به ۱۰ سال رسید

عصر خودرو : معاون بخش ترانزیت سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با اشاره به اینکه در حال حاضر نرخ گازوئیلی که از کامیون های ترانزیتی دریافت می‌شود براساس نرخ گازوئیل در کشور مقصد است ،خبر داد و گفت: در حال حاضر کامیون‌های ترانزیت در کشور نو هستند و متوسط عمر آنها به ۱۰ سال می‌رسد.

عمر متوسط کامیون‌های ترانزیت به ۱۰ سال رسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، عطرچیان معاون بخش ترانزیت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه فزایش قیمت سوخت و تأثیر آن بر هزینه‌های حمل و نقل از دو جنبه قابل بررسی است افزود:  یکی  از این جنبه ها حمل و نقل داخلی است که بیشتر نرخ آن جنبه توافقی بین تجار و شرکت حمل و نقل دارد و در حمل و نقل بین المللی نیز تغییر نرخ سوخت تأثیری ندارد.

    وی در ادامه افزود: در حال حاضر نرخ گازوئیلی که از کامیون های ترانزیتی دریافت می‌شود براساس نرخ گازوئیل در کشور مقصد است و کامیونی که از ایران به سمت ترکیه می رود فقط به میزان پیمایش تا مرز می‌تواند از گازوئیل با نرخ های داخلی استفاده کند و از مرز تا مقصد مورد نظر در کشور ترکیه هر لیتر گازوئیل به قیمت 3 هزار تومان به کامیون داران فروخته می‌شود و کامیون ‌هایی که به سمت عراق می رود اکنون گازوئیل را به نرخ لیتری 1200 تومان می‌خرد.

    وی با اشاره به قیمت‌های جهانی سوخت معتقد است برای افزایش رقابت و جلوگیری از قاچاق سوخت باید قیمت گازوئیل واقعی شود چون با وجود افزایش قیمت بازهم نرخ سوخت در ایران از کشورهای همسایه مانند عراق، افغانستان، پاکستان، ترکیه و... کمتر است و این اختلاف قیمت باعث افزایش قاچاق سوخت شده است.

    در حمل‌ونقل بین‌المللی زمینه‌ای برای افزایش قیمت بنزین وجود ندارد، گفت: کامیون‌های ایرانی برای پیمایش داخل کشور سوختشان سهمیه‌بندی می‌شود و برای خارج کشور نیز با همان قیمت  کشور مقصد سوختگیری می‌کنند.

    وی در ادامه افزود: سوخت گازوئیل در حال حاضر با همان نرخ  اضظطراری 500 و 600 تومانی عرضه می‌شود و با 50 تومان افزایش قیمت  از 250 تومان به 300 می رسد که تأثیر چندانی در افزایش قیمت ندارد.

    عطرچیان اظهار داشت: در این حوزه تنها پنج درصد از کرایه‌ها افزایش می‌یابد و با انجام پیمایش نیز تنها سوخت گازوئیل‌ها سهمیه‌بندی می‌شود.

    معاون بخش ترانزیت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار داشت: زمانی که یک کامیون ترازنزیت از ایران به سمت ایتالیا می‌رود در داخل ایران با همان سوخت 3 هزار تومانی سوختگیری می‌کند.

    عطرچیان در ادامه اظهار داشت: کلیه کامیون‌ها در بخش حمل‌ونقل و ترانزیت دارای ناوگان نو هستند و عمر متوسط این کامیون‌ها به 10 سال می‌رسد.

    وی توضیح داد: کامیون‌ها باید دارای ساختار مناسبی باشند تا بتوانند در اروپا و سایر کشورهای دنیا تردد نمایند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو