فونیکسریمکسبهتام

پرداخت هزینه ایاب و ذهاب به معلولان ضایعه نخاعی

عصر خودرو : مدیرعامل انجمن حمایت از حقوق معلولان با اشاره به اینکه مستمری معلولان واقعی نیست، گفت: هزینه ایاب و ذهاب ویژه ماه های فروردین و اردیبهشت به معلولان ضایعه نخاعی پرداخت می شود.

پرداخت هزینه ایاب و ذهاب به معلولان ضایعه نخاعی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، علی همت محمودنژاد  در مورد مستمری معلولان، گفت: همه ساله بر اساس تورم مستمری معلولان افزایش پیدا می کند که البته ممکن است در برخی مواقع این افزایش در نیمه دوم سال رخ دهد.

    وی با اشاره به اینکه به هیچ عنوان مستمری معلولان واقعی نیست، گفت: بر اساس قانون برنامه چهارم توسعه مستمری معلولان باید 30 درصد حداقل حقوق افراد باشد که مطابق این قانون، 210 هزار تومان میزان مستمری معلولان خواهد بود این در صورتی است که این اتفاق تاکنون رخ نداده است و معلولان در مضیقه بوده و مشکلات فراوانی دارند.

    مدیرعامل انجمن حمایت از حقوق معلولان به هزینه ایاب و ذهاب معلولان ضایعه نخاعی اشاره کرد و گفت: با پیگیری های انجمن معلولان و دستور رئیس سازمان بهزیستی، جلسه بررسی تخصیص بودجه مربوط به ایاب و ذهاب معلولان در این هفته برگزار خواهد شد ومعلولانی که هزینه ایاب و ذهاب دریافت می کردند می توانند از این پس نیز این هزینه را دریافت کنند که امیدواریم طی هفته آینده این اتفاق رخ دهد.

    به گفته محمودنژاد، هزینه ایاب و ذهاب فروردین و اردیبهشت معلولان ضایعه نخاعی ویلچری که امکان استفاده از خدمات حمل و نقل شهری را ندارند، به حساب آنها واریز خواهد شد.

    وی با تاکید بر اینکه به ازای هر معلول 150 هزار تومان پرداخت خواهد شد، گفت: البته بر اساس شرایط و ویژگی های معلولان و میزان استفاده آنها از وسایل حمل ونقل، این هزینه به آنها پرداخت می شود.

    محمودنژاد از معلولان خواست تا به هیچ عنوان زیر بار فروش سهمیه خودروهای وارداتی خود نروند و همچنین از حراست بهزیستی و سازمان بازرسی نیز درخواست کرد با سودجویانی که در این زمینه فعالیت می کنند برخورد جدی شود چرا که این سهمیه فقط برای استفاده شخصی فرد معلول است. 

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو