فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ:

۲ تمهیدات ترافیکی ویژه سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) تشریح شد

ممنوعیت‌های تردد و توقف

عصر خودرو : رئیس‌ پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تمهیدات و تسهیلات ترافیکی ویژه مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام را تشریح کرد.

۲ تمهیدات ترافیکی ویژه سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) تشریح شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، سردار سید تیمور حسینی رئیس‌ پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در نشست خبری تمهیدات ویژه مراسم ارتحال امام به ماموریت‌های تردد پرداخت و اظهار داشت: از ساعت 17 روز چهارشنبه 13 خرداد ماه تا خاتمه مراسم و تخلیه کامل پارکینگ‌ها، تردد کلیه وسایل باربری سنگین در مسیر جاده قدیم، سه راهی حسن‌آباد تا پل آزادگان و طول بزرگراه شهید هاشمی و بزرگراه شهید رجایی از پل آزادگان تا جاده قدیم و بالعکس ممنوع است و این وسایل می‌توانند از طریق جاده حسن‌آباد به جاده ساوه و آزادگان غرب و شرق بالعکس جهت تردد وسایل نقلیه سنگین از طریق بزرگراه آزادگان به جاده ساوه و سلفچگان و در نهایت جاده قم تردد کنند.

    این مقام ارشد راهور تصریح کرد: از ساعت 17 چهارشنبه 13 خرداد تا خاتمه مراسم و عادی شدن وضعیت معابر تردد کلیه وسایل نقلیه سنگین و اتوبوس به استثنای وسایل نقلیه حامل زائرین مربوط به پارکینگ‌های شماره 6، 4، 5 و 10 شامل اتوبوس‌های بسیج  تهران بزرگ، کاروان اعزامی از استان‌های خراسان شمالی و رضوی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و قزوین از بزرگراه شهید هاشمی حد فاصل پل شهید سمیع‌خانی تا بهشت زهرا و از سه راهی باقرشهر تا بزرگراه خلیج فارس (تهران- قم) ممنوع خواهد بود.

    وی ادامه داد: از ساعت 24 چهارشنبه 13 خرداد تا خاتمه مراسم حرکت کلیه وسایل نقلیه شخصی و اتوبوس به استثنای اتوبوس‌های کاروان‌های زائرین اعزامی از استان‌های خوزستان، یزد و قم در آزادراه تهران- قم حدفاصل پل حسن‌آباد و سه راهی کهریزک تا پل شهید کاظمی ممنوع است؛‌ این گونه وسایل نقلیه از طریق جاده حسن آباد به سمت شرق به جاده قدیم قم به سمت تهران ادامه مسیر خواهند داد و آن دسته از وسایل نقلیه شخصی و اتوبوس‌ها که قصد شرکت در مراسم‌ها را دارند از طریق جاده قدیم قم- تهران درب شرقی بهشت زهرا داخل بهشت زهرا شده و در پارکینگ‌های از پیش تعیین شده مستقر خواهند شد.

    سردار حسینی به ممنوعیت تردد دیگری پرداخت و اظهار داشت: از ساعت 24 چهارشنبه 13 خرداد تا خاتمه مراسم و عادی شدن وضعیت معابر به استثنای اتوبوس و مینی‌بوس‌های مجاز (زائران خارجی، ارگان‌های دولتی، نهادها و اتوبوس‌های نظامی) تردد انواع اتوبوس و مینی بوس زائران سایر استان‌ها به سمت جنوب بزرگراه خلیج‌فارس از پل کاظمی و رمپ‌ها و لوپهای مربوطه ممنوع است و بایستی از مسیرهای مرتبط شامل جاده مرتضی‌گرد، بزرگراه شهید هاشمی و جاده قدیم قم به سمت پارکینگ‌های مربوطه تردد کنند.

    این مقام ارشد راهور تهران بزرگ تردد وسایل نقلیه سبک در محور آزادراه تهران- قم حدفاصل پل شهید کاظمی تا عوارضی تهران- قم را مجاز دانست و گفت: در این مسیر محدودیتی اعمال نخواهد شد لیکن در شرایط بحران احتمالی و حذف تشخیص پلیس راهور تهران بزرگ محدودیت ترافیکی در محور فوق اعمال شده و ضمن ممنوعیت تردد در مسیر مذکور، وسایل نقلیه به مسیر جاده قدیم قم هدایت خواهند شد.

    سردار حسینی تصریح کرد: کاستی‌های فرودگاه امام باید در زمان اجرای محدودیت در روز پنجشنبه 14 خرداد تا خاتمه مراسم از مسیر آزادراه تهران-ساوه تردد کنند.

    رئیس‌ پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اعلام کرد: اعمال محدودیت در جاده قدیم قم در مسیر جنوب به شمال بعداز کهریزک نرسیده به تقاطع سایت و هدایت خودروها به سمت شرق (جاده سایت) و ادامه مسیر از باقرشهر و در نهایت جاده قدیم به سمت تهران و همچنین بلوار کهریزک از غرب به شرق قبل از پل جاده قدیم توسط منطقه 6 محدودیت اعمال شده و از طریق کنارگذر وسایل نقلیه به سمت جنوب جاده قدیم و دوربرگردان سالمندان به سمت شمال ادامه مسیر می‌دهند.

    وی به ممنوعیت‌های توقف پرداخت و تصریح کرد: از ساعت 17 چهارشنبه 13 خرداد تا پایان مراسم و تخلیه کامل محدوده اطراف حرم مطهر ممنوعیت توقف به شرح ذیل اعمال خواهد شد.

    1- بزرگراه خلیج‌فارس از پل حرم مطهر به سمت جنوب تا  عوارضی در هر دو مسیر.

    2- توقف کلیه وسایل نقلیه در مدخل‌های ورودی، خروجی و خیابان‌های فرعی منتهی به پارکینگ‌های دهگانه و خیابان‌های اصلی محوطه بهشت زهرا.

    3- توقف اتوبوس در بزرگراه شهید هاشمی در مسیر شمال به جنوب تا میدان ساعت در هر دو مسیر.

    4- توقف کلیه وسایل نقلیه در طول بلوار علامه عسگری در هر دو مسیر از سه راهی باقرشهر تا پل حرم.

    سردار حسینی در ادامه تذکرات و توصیه‌هایی را به زائران اعلام کرد.

    وی از زائران درخواست کرد از توقف وسایل نقلیه در محل‌های غیرمجاز و حاشیه بزرگراه‌ها اجتناب کنند؛ همچنین در داخل پارکینگ‌ها به برپایی چادر نپردازند.

    رئیس‌ پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان این مطلب که بیش از 70 بنر برای راهنمایی و هدایت مسیر اتوبوس‌ها در مسیر نصب شده از رانندگان خواست به تابلوهای هدایت‌کننده و علائم راهنمایی و رانندگی توجه کامل داشته باشند تا برای پیدا کردن محل پارکینگ مخصص خود دچار سرگردانی نشوند.

    این مقام ارشد راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از زائران درخواست کرد از توقف‌های منجر به سد معبر به ویژه توقف در مدخل‌های ورودی، خروجی و خیابان‌های فرعی منتهی به پارکینگ‌های دهگانه خیابان‌های اصلی محوطه بهشت زهرا بر روی پل‌ها اجتناب کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو