فونیکسریمکسبهتام

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران خبر داد:

معرفی جایگزین جریمه پلاک زوج یا فرد تا آخر خرداد

عصر خودرو : رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تهیه پیش‌نویس طرح جایگزینی زوج و فرد ابراز امیدواری کرد تا پایان خرداد این طرح به تصویب برسد.

معرفی جایگزین جریمه پلاک زوج یا فرد تا آخر خرداد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، اقبال شاکری در نشست خبری افزود: در این طرح جریمه آلایندگی خودروها جایگزین جریمه پلاک خودروها بر اساس زوج یا فرد می‌شود.

    وی گفت: معاونت فنی عمرانی شهرداری تهران باید چابک‌تر از گذشته فعالیت خود را انجام دهد و مسیر رو به رشد خود را برگزیند.

    شاکری درباره درآمد شهرداری از جرایم کمیسیون ماده 100 افزود: شهرداری تهران در این زمینه بنا ندارد درآمد کسب کند ضمن اینکه جریمه‌ها در این بخش متناسب نیست.

    وی گفت: 50 درصد بودجه شهرداری پایدار و 50 درصد آن ناپایدار است و برنامه‌ریزی برای درآمدهای حاصل از کمیسیون ماده 100 در خصوص درآمدهای ناپایدار شهرداری وجود ندارد.

    شاکری درباره پرونده ساختمان علاءالدین افزود: دیوان عدالت رأی به قلع و قمع این پروژه داده  که مجدداً مالک این پروژه این پرونده را به دیوان ارجاع داده است و به زودی حکم دیوان برای این پروژه صادر خواهد شد که امیدواریم به نفع شهروندان صادر شود.

    وی دلایل قلع و قمع علاءالدین را نبود استحکام ساختمان دانست و گفت: متأسفانه این ساختمان مجوزهای ایمنی را از سازمان آتش‌نشانی نگرفته است و پایان کار هم ندارد ضمن اینکه در این طرح نیز حق کسبه رعایت نشده است.

    رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران همچنین به آخرین وضع مجتمع فردوسی اشاره کرد و افزود: این طرح اشکالات فنی و مهندسی داشته و دو هفته پیش این اشکالات به کمیسیون شهرسازی ابلاغ شده است.

    شاکری گفت: مشکلی که در این حوزه با آن مواجهیم نبود گزینه ای برای تخریب است که از سازمان نظام مهندسی می خواهیم پیمانکاران تخریب به کار گیرد.

    وی در پاسخ به سئوالی درباره ادامه بزرگراه صیاد تا آزادگان گفت: این طرح بیشتر به صورت تونل زیرزمینی خواهد بود که ما پیشنهاد داده‌ایم که صفر تا صد این پروژه به صورت BOT به بخش خصوصی داده شود.

    شاکری همچنین با اشاره به اینکه یکی از ایرادات ما استفاده از قراردادهای ناهمگون است، افزود: راه‌حل این معضل، ملزم شدن به قراردادها و شرایط پیمان است و شهرداری باید تصدی‌گری‌های خود را کاهش دهد و به بخش خصوصی واگذار کند.

    وی همچنین درباره آخرین وضع تونل امیرکبیر با بیان اینکه با تغییر اهداف در این طرح روبه‌رو شدیم که این موضوع سبب شد در این حوزه دچار آسیب شویم، گفت: ‌باید از این طرح حداکثر استفاده را انجام دهیم.

    شاکری با اشاره به اینکه هدف از اجرای تونل امیرکبیر تخلیه بار ترافیکی از بازار تهران بوده است، گفت: ادامه این طرح در دست بررسی قرار دارد.

    رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران سپس به طرح جدید شهرداری تهران درباره احداث پارکینگ‌های تعهدی در محلات اشاره کرد و گفت: در این طرح، پارکینگ ها به مانند واحد های مسکونی به فروش خواهند رسید و از این طریق می توان به حل معضل پارکینگ هایی که شهروندان تعهد آن را داده اند اما امکان ساختش را ندارند خوشبین بود.

    وی همچنین به ساماندهی برج آزادی اشاره کرد و گفت: در بهمن ماه تعهد داده شده که مشکلات به وجود آمده در این برج به پایان برسد و طبقات همکف و زیرزمین آب‌بندی شود ضمن اینکه ساماندهی محیطی میدان آزادی نیز مدنظر قرار دارد.

    شاکری با اشاره به انتقال ترمینال غرب از میدان آزادی گفت: یکی از مواردی که در دستور کار قرار دارد جابجایی این ترمینال است.

    عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به ورود شهرداری تهران به اتمام پروژه مصلی اشاره کرد و گفت: در این زمینه مشغول مذاکره و برنامه‌ریزی هستیم که سه اقدام مهم در اولویت قرار دارد. مقاوم‌سازی و تکمیل سازه‌های موجود، احداث سازه‌هایی که تا به امروز ساخته نشده و نیز ساماندهی اراضی اطراف مصلی از جمله مواردی است که باید در این پروژه انجام شود .

    شاکری همچنین در مورد خسارت پیمانکاران در تاخیر وصول دیون نیز گفت: اغلب سازمان‌های دولتی با استفاده از قدرت، وصول خسارات پیمانکاران را به تعویق می‌اندازند.

    رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه امسال شهرداری 750 میلیارد تومان برای تسویه دیون و طلب‌ها پیش‌بینی کرده است،‌گفت: 90 درصد از پیمانکاران موفق نمی‌شوند که خسارات خود ناشی از تاخیر در پرداخت‌ها را دریافت کنند.

    وی همچنین در مورد نظارت شورا بر قراردادهای شهرداری با یک سازمان خاص گفت: شرایط واگذاری و مناقصات باید رعایت شود، اما هیچ مانعی بر سر راه شرکت‌های خصوصی برای شرکت و برنده شدن در مناقصات وجود ندارد.

    شاکری همچنین به بکار گیری فضاهای زیر سطحی اشاره کرد و افزود: چند میدان اصلی تهران برای انتقال فعالیت های روسطحی به فضاهای زیرسطحی انتخاب شده اند که میدان هفت تیر ، صادقیه ، ولیعصر و ونک از این جمله اند.

    وی در این جلسه همچنین با اشاره به موضوع اخذ عوارض ناشی از تردد خودروها از تونل ها و بزرگراه ها گفت: هم اکنون این  طرح مطرح شده و موافقت ضمنی نیز با ان به عمل آمده است به این صورت که برای تردد خودروها از تونل ها و بزرگراه ها عوارضی در نظر گرفته شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو