فونیکسریمکسبهتام

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری شیراز:

سامانه هوشمند کنترل ترافیک در شیراز راه‌اندازی می‌شود

عصر خودرو : مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری شیراز گفت: سامانه‌های هوشمند کنترل ترافیک در شیراز راه‌اندازی شده است.

سامانه هوشمند کنترل ترافیک در شیراز راه‌اندازی می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، امیر سوداگران در یکصدمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت: برای نخستین بار در کشور در شهر شیراز از فناوری مدیریت هوشمند وضعیت ترافیکی کنارگذرها استفاده می‌شود.

    وی با بیان اینکه عرض باریک و شرایط رودخانه خشک در شیراز ناهنجاری‌های زیادی در کنارگذر ساحلی ایجاد کرده است افزود: برای ساماندهی این چالش‌ها سامانه‌ای طراحی شده که این سامانه با 19 دوربین نظارت تصویری، 21 تابلو دیجیتال شبکه اطلاع‌رسانی بی‌سیم با پوشش 90 کیلومتر وضعیت ترافیکی کنارگذرها را به اطلاع مردم می‌رساند.

    مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری شیراز بیان کرد: در این سامانه رنگ سبز تابلوها نشانگر ترافیک روان، رنگ زرد نشانگر اختلال در حرکت، رنگ قرمز نشان‌دهنده ترافیک سنگین و رنگ آبی نشانگر آب‌گرفتگی معبر است.

    سوداگران با بیان اینکه این سامانه به صورت هوشمند طراحی شده و به کارگیری نیروی انسانی هزینه زیادی را به شهرداری تحمیل می‌کرد، خاطر نشان کرد: این سامانه به صورت شبانه‌روزی اطلاعات معابر را در اختیار مردم قرار می‌دهد.

    وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه دیگری با عنوان سامانه هوشمند پایش تقاطع گفت: این سامانه حجم تردد خودروهای عبوری از تقاطع، تخلف عبور از چراغ قرمز، تخلف عبور از خط عابر پیاده و خط ایست را مشخص و ثبت می‌کند.

    مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری شیراز از آماده بهره‌برداری بودن این سامانه در چهار راه 15 خرداد، چهار راه سینما سعدی و چهار راه ملاصدرا خبر داد و تصریح کرد: ساخت پایه‌های متحرک این دوربین‌ها بخش دیگری از فعالیت مرکز کنترل ترافیک بوده است و انرژی مورد نیاز برای این پایه‌ها توسط پنل خورشیدی تأمین می‌شود.

    سامانه پرداخت الکترونیک نیز موضوع دیگری بود که توسط علی زحمتکش، معاون سازمان ترافیک وشهرداری شیراز در این جلسه معرفی شد.

    وی در مورد کارت پرداخت شهروندی اظهار داشت: کارت پرداخت شهروندی برای تسهیل پرداخت هزینه‌های مرتبط با بهره‌گیری شهروندان از خدمات حوزه حمل و نقل عمومی شامل اتوبوس تاکسی و قطار شهری از دستاوردهای سامانه پرداخت الکترونیک است.

    امیر سوداگران، مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری شیراز، نیز در مورد این سامانه گفت: شناسه الکترونیکی پرداخت خودرو نیز از دیگر خدمات ارائه شده در سامانه پرداخت الکترونیک است که خدمات غیر حمل و نقل عمومی شامل پارک حاشیه‌ای، پارکینگ، طرح ترافیکی و پرداخت عوارض می‌شود.

    وی با بیان اینکه پارکینگ حاشیه‌ای خیابان عفیف‌آباد در چند ماه گذشته به عنوان پایلوت این طرح به شناسه الکترونیکی پرداخت خودرو مجهز شده است، خاطر نشان کرد: پارکینگ مشکین‌فام نیز در آینده‌ای نزدیک به پایلوت این طرح می پیوندد.

     طراحی و اجرای سامانه پایش تصویری، سامانه ثبت وقایع و اطلاع ترافیک، سامانه ثبت تخلفات ناوگان حمل و نقل عمومی و سامانه مدیریت مکانیزه ناوگان تاکسیرانی از دیگر فعالیت‌هایی است که در مرکز کنترل ترافیک شهرداری شیراز انجام شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو