فونیکسریمکسبهتام

پرداخت کرایه تاکسی ها در قزوین الکترونیکی می شود

عصر خودرو : مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین گفت:این سازمان با نصب دستگاه های GPSروی تاکسی ها و ارایه کارت شهروندی به همشهریان، بدنبال حذف پول نقد از چرخه پرداخت تاکسیرانی شهر است.

پرداخت کرایه تاکسی ها در قزوین الکترونیکی می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، مصطفی کاشی پزها  افزود: 20 دستگاه پرداخت الکترونیک در تاکسی بی سیم سازمان تاکسیرانی قزوین به صورت آزمایشی نصب شده است که در صورت نتایج موفق این طرح، این دستگاه در تمامی تاکسی ها نصب می شود.

    وی اظهار داشت: یکی از مواردی که از سال گذشته در سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین مورد پیگیری قرار گرفته است، راه اندازی سامانه پرداخت الکترونیک در خودروهای تاکسی بوده است که پس از پیگیری های لازم با یکی از شرکت های فعال در زمینه نصب راه اندازی این سامانه قرارداد منعقد شد.

    کاشی پزها ادامه داد: در این صورت تمام خودروهای تاکسی فعال در خطوط ویژه سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین به صورت مرحله ای به سیستم پرداخت الکترونیک کرایه مجهز می شوند.

    وی در ادامه با اشاره به تجهیز جایگاه های سی ان جی سطح شهر قزوین به دستگاه کارت خوان، اظهار کرد: یکی از اقداماتی که به منظور رفاه حال شهروندان هنگام استفاده از خدمات جایگاه های سی ان جی تحت نظارت سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین صورت گرفته است، نصب دستگاه کارت خوان در این جایگاه ها می باشد.

    وی تصریح کرد: بر این اساس مقرر شد پیگیری های لازم برای نصب دستگاه کارت خوان در تمام جایگاه های سی ان جی فعال در سطح شهر قزوین انجام شود که در نتیجه تمام این جایگاه ها به دستگاه کارت خوان مجهز شدند.

    کاشی پزها گفت: در حال حاضر هشت جایگاه سی ان جی با 35 دیسپنسر(وسیله ای که از طریق آن گاز سی.ان.جی پرفشار به مخزن سوخت خودرو منتقل می شود) ،70 نازل سوخت گیری و 11 کمپرسور در سطح شهر قزوین فعال است.

    مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین در ادامه از تجمیع 13 آژانس مسافربری شهر در قالب یک شرکت خبر داد و گفت: این آژانس با نام کوروش تاکسی با 60 دستگاه خودرو کار خود را آغاز کرده است.

    کاشی پزها با اشاره به توجه به افزایش ایمنی مسافران در استفاده از این سرویس ها، گفت: با توجه به نصب GPS روی خودروهای این گونه شرکت ها و ثبت دقیق اطلاعات مسافران نظیر جنسیت و زمان ورود به خودرو و خروج از آن، شبکه حمل و نقل مناسب، امن و ایمنی برای شهروندان ایجاد شده است.

    وی، صرفه جویی در وقت و به همراه داشتن کمترین معطلی برای مسافران را از مزایای تجمیع آژانس های مسافربری دانست و یاد آور شد:کاهش ترافیک سطح شهر، کم کردن مسافت سفرهای رانندگان آژانس ها و در نتیجه کاهش میزان آلایندگی سفر از دیگر مزیت هایی است که انجام این طرح به همراه دارد.

    **** کرایه تاکسی در قزوین17 تا 20 درصد افزایش یافت

    مدیرعامل سازمان نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین همچنین از افزایش 17 تا 20 درصدی کرایه تاکسی درون شهری خبر داد.

    وی با بیان اینکه در دیگر شهرهای استان میزان افزایش قیمت کرایه 20 درصد بوده است، اظهارکرد: در قزوین نرخ قیمت در برخی مسیرها بالا نرفته است اما در بعضی مسیرها 14 درصدو در تعدادی دیگر از خطوط به 20 درصدافزایش یافته که بطور میانگین 17 درصد بوده است.

    کاشی پزها افزود: نرخ کرایه تاکسی ها به صورت کپی در اختیار تاکسیرانان قرار داده شده و به زودی برچسب نرخ کرایه در داخل خودروها نیز نصب خواهد شد.

    وی با اشاره به افزایش نرخ کرایه تاکسی در قزوین، آنرا متناسب با افزایش هزینه های تعمیر و نگه‍داری تاکسی ندانست و گفت: هر گونه افزایش کرایه خارج از این رقم های اعلام شده تخلف محسوب می شود.

    این مسوول با بیان اینکه آمار تخلف تاکسیرانان برای دریافت مازاد کرایه بسیار کم است، افزود: رسیدگی به شکایات شهروندان در خصوص دریافت مازاد کرایه تاکسیران در 24 ساعت انجام خواهد شد.

    وی افزود: سوار کردن مسافر بیش از چهار نفر در هر خودرو ممنوع بوده و شهروندان می توانند تخلفات را به سامانه پیام کوتاه 30007133 ارسال کنند.

    کاشی پزها افزود: در حال حاضر 950 تاکسی فرسوده در سیستم ناوگان تاکسیرانی قزوین وجود دارد که آماده نوسازی هستند.

    وی با اشاره به اهمیت نوسازی ناوگان تاکسیرانی قزوین، اظهار کرد: نوسازی ناوگان تاکسیرانی موجب تامین رفاه شهروندان و جابجایی راحت و ایمن آنها در شهر می شود و تکریم مسافران را بدنبال دارد.

    در پایان این نشست از از لباس متحدالشکل بازرسان سازمان و مجوزهای جدید حمل و نقل بار و مسافر رونمایی شد.

    گفتنی است، دوهزار و 59 تاکسی زرد گردشی و خطی، یکهزار و 814 تاکسی نارنجی شرکتی، 51 تاکسی ون، هزار و 52 سواری شخصی ساماندهی شده و 22 تاکسی سبز بانوان در شهر قزوین، کار خدمات دهی به شهروندان را برعهده دارند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو