فونیکسریمکسبهتام

ماراتن مسافرکش های شخصی با تاکسی ها

عصر خودرو : حضور مسافرکش های شخصی در خیابان های خرم آباد شانه به شانه تاکسی های زرد و قرمزی که در حال فعالیت اند هم حکایتی شده، البته شاید بهتر است بگوییم ماراتن نفس گیر تاکسی ها و اتومبیل های شخصی داستان دنباله دار خیابان هاست.

ماراتن مسافرکش های شخصی با تاکسی ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از موج ، خرم آباد به عنوان مرکز استان لرستان از شهرهایی است که بافت قدیمی دارد و کم‌عرض بودن بسیاری از خیابان‌های شهر، جوابگوی افزایش تعداد خودروها و بار ترافیکی موجود نیست، یکی از مشکلات مهم خرم آباد، ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری است؛ زیرا فعالیت های ترافیکی این شهر با دیگر شهرهای کشور و حتی استان متفاوت است، بی‌برنامگی‌هایی در آن دیده می‌شود که شاید در هیچ یک از نقاط کشور دیده نشود.
    خرم آباد جز شهرهایی است که تعداد تاکسی های آن بسیار زیاد است، این به این معنی است که در چنین شهری و در ساعات نیاز باید تاکسی به وفور در خیابان ها برای جابجایی مسافر وجود داشته باشد.
    از زمانی که تاکسی به‌ عنوان یک وسیله‌ حمل و نقل عمومی وارد شهرها شد، همواره خودروهای شخصی هم به‌ عنوان مسافرکش! حضوری مقتدر و همیشگی داشته و دارند، و این سوال هم‌چنان باقی است که مسئول ساماندهی این خودروها کدام سازمان است؟ و چه سازمان و نهادی مسئولیت نظارت بر آن ها را دارد.
    یکی از مهمترین مشکلات شهر خرم آباد در زمینه حمل و نقل شهری، جولان مسافربرهای شخصی غیر مجاز در سطح شهر است که هم از نظر امنیتی مشکل‌ساز هستند و هم تابع شرایط خاصی برای نرخ‌گذاری کرایه نیستند و این موضوع باعث نارضایتی شدید مردم شده است.
    رانندگان تاکسی به عنوان قشری زحمتکش و فعال هستند وحضور این قشر برای جامعه با توجه به نوع خدمت‌رسانی، بسیار حیاتی و ضروری است.
    رانندگان تاکسی با پرداخت هزینه‌های مختلف و به امید کسب روزی حلال وارد این حرفه شده‌اند و جابه‌جایی مسافر در شهرها، حق مسلم آنان است.

    مسافران کمی صبور باشند
    یکی از رانندگان تاکسی در شهر خرم آباد گفت: عصرها که خیابان‌ها شلوغ است و مسافران قصد برگشتن به منزل را دارند، به ایستگاه‌های تاکسی مراجعه می‌کنیم و منتظر مسافران می‌مانیم اما مسافران عادت ندارند برای رسیدن به منزل، زمان کوتاهی منتظر بمانند، درحالی که مسافران باید کمی صبور باشند.
    وی می‌افزاید: در نتیجه مجبوریم برای مقابله با مسافربرهای شخصی بدون هدف در شهر بچرخیم و معدود مسافرانی نیز که در ایستگاه‌های تاکسی منتظر مانده‌اند و می‌خواهند قوانین را رعایت کنند، مجبور می‌شوند به این موضوع بی‌تفاوت شوند و در خیابان‌های مختلف در انتظار خودروهای مسافرکش شخصی یا تاکسی‌ها بایستند.
    این راننده تاکسی ادامه می‌دهد: این موضوع در ساعات اوج ترافیک و هنگام بازگشت مردم به خانه‌هایشان دردسرساز می‌شود و حضور پرتعداد مردم در خیابان‌ها ترافیک را سنگین‌تر می‌کند، در حالی که اگر مسافران در ایستگاه منتظر بمانند تاکسی‌ها به سرعت می‌توانند خدمات‌رسانی کنند.
    قائدرحمتی، یکی دیگر از رانندگان تاکسی، گفت: با یک هفته کار نکردن حقوق پایه ای به ما تعلق نمی گیرد که گذران زندگی داشته باشیم، بیماری های اعصاب،دیسک و عضلانی خیلی زودتر و بیشتر از باقی افراد به سراغ ما می آید.
    دریکوند، یکی از رانندگان، در همین ارتباط می گوید: آخر ما چه گناهی کرده ایم که قصد داریم از راه قانونی کسب درآمد کنیم و روزی حلال سر سفره خانواده خود ببریم؟ وی می افزاید: حضور مسافربرهای غیرمجاز در ایستگاه ما را کلافه کرده است.

    یکی از اصلی ترین علل گرایش به سمت مسافرکشی عامل بیکاری است
    مدیر عامل سازمان مدیریت و نظات بر تاکسیرانی شهرداری خرم آباد در این زمینه به خبرنگار موج اظهار داشت: یکی از اصلی ترین علل گرایش به سمت مسافرکشی عامل بیکاری است.
    سید حبیب الله احمدی گفت: این نوع ورود ها به حوزه حمل و نقل غیر مجاز است و علاوه بر این که کل سیستم جابه جایی مسافر را بر هم میزند، درآمد و معیشت تاکسیران های قانونی را هم با مشکل جدی مواجه می کند.
    مدیر عامل سازمان مدیریت و نظات بر تاکسیرانی شهرداری خرم آباد ادامه داد: پدیده مسافرکش های شخصی هر روز در حال گسترده شدن هستند.
    وی این موضوع را یکی از نگرانی های رانندگان تاکسی عنوان کرد و گفت: اینکه بخواهیم صد درصد این مشکل را ساماندهی کنیم طبیعتا امکان پذیر نیست اما تلاش های ما برای کنترل این موضوع در حوزه های مختلف ادامه دارد و امیدواریم که بتوانیم تدبیر صحیحی برای آن بیاندیشیم.
    مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری خرم آباد از ایجاد خط ویژه و محدودیت های ترافیکی تاکسی در این شهر خبر داد و گفت: از راهنمایی و رانندگی انتظار داریم در این زمینه تعامل بیشتری را با تاکسیرانی شهرداری خرم آباد داشته باشند و با افراد خاطی برخورد کنند.
    امید است با افزایش منطقی قیمت ها، رانندگان تاکسی از یک طرف به وظیفه خود که همان سرویس دهی به شهروندان است اقدام کنند و مسوولان نیز زمینه بهره مندی این افراد از خدماتی عمومی را فراهم کنند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو