فونیکسریمکسبهتام

تک نرخی شدن قیمت بنزین و افزایش خودسرانه کرایه تاکسی در دزفول

عصر خودرو : تک نرخی شدن قیمت سوخت بهانه ای برای افزایش کرایه تاکسی های شهری از سوی برخی رانندگان در روزهای اخیر در دزفول شده است.

تک نرخی شدن قیمت بنزین و افزایش خودسرانه کرایه تاکسی در دزفول
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، افزایش خودسرانه کرایه از سوی برخی رانندگان تاکسی و آژانس های شهری گله مندی شهروندان را به دنبال داشته است.

    یک شهروند دزفولی در خصوص افزایش کرایه تاکسی به خبرنگار ایرنا گفت:با وجود اینکه قیمت سوخت برای تاکسی ها و خودروهای عمومی افزایش یافته است برخی رانندگان تاکسی مبلغ بیشتری از مسافران طلب می کنند.

    زهرا رحیمی افزود:کرایه تاکسی در برخی مسیرهای شهری از هفت هزار ریال به 10 هزار ریال افزایش یافته و رانندگان تاکسی علت افزایش را گران شدن سوخت و لوازم یدکی خودرو عنوان می کنند.

    یک دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی نیز گفت:کرایه تاکسی سرویس های شهری نیز در دزفول افزایش یافته و در برخی مسیرها از 30 هزار به 40 هزار ریال افزایش یافته است.

    وی ضمن انتقاد از روند رو به رشد کرایه تاکسی گفت:برای رفتن به دانشگاه قبلا 28 هزار ریال کرایه پرداخت می کردم که این مبلغ به 40 هزار ریال رسیده است.

    یکی از رانندگان تاکسی نیز در خصوص افزایش کرایه گفت:با توجه به افزایش قیمت بنزین ،افزایش قطعات یدکی و استهلاک خودرو ادامه کار برای تاکسی رانان سخت شده و جابجایی مسافر مقرون به صرفه نیست.

    وی که نخواست نامش ذکر شود افزود:گرمای هوا در دزفول موجب افزایش مصرف سوخت خودروها شده ضمن اینکه روشن کردن کولر نیز مصرف بنزین را افزایش می دهد.

    این راننده تاکسی از مسوولان ذیربط خواست هنگام تصمیم گیری در خصوص کرایه راه حل منطقی با در نظر گرفته همه جوانب ارایه کنند.

    رییس سازمان تاکسیرانی دزفول نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت:نرخ کرایه تاکسی طبق فرمولی که وزارت کشور در سال 1378 اعلام کرده در ابتدای هر سال افزایش و اعلام می شود.

    محمد صفاری پور با اشاره به اینکه نرخ سوخت،نرخ لوازم یدکی خودرو ،میزان حقوق کارگری ،تعداد پیمایش تاکسی و عواملی دیگر در تعیین نرخ تاکسی موثر است افزود: با کارشناسی دقیق نرخ مورد نظر تاکسی در سال جدید از طرف شهردار دزفول اعلام و با اندکی تغییر توسط شورای اسلامی شهر دزفول تصویب شد.

    وی اظهار کرد:نرخ کرایه تاکسی در دزفول در سال جدید بین 15 تا 20 درصد افزایش یافته است اما نرخ جدید هنوز به تاکسی رانان دزفول ابلاغ نشده است.

    صفاری پور هر گونه افزایش کرایه تاکسی به بهانه افزایش قیمت سوخت را تخلف دانست و از شهروندان خواست موارد تخلف را به سازمان تاکسیرانی اطلاع دهند.

    صفاری فرد گفت:در هفته آینده نرخ جدید کرایه تاکسی در شهر دزفول به تاکسیرانان ابلاغ خواهد شد و در صورت اعلام وزارت کشور مبنی بر افزایش کرایه تاکسی به دلیل تک نرخی شدن قیمت بنزین ،در دزفول نیز تصمیمات جدیدی اتخاذ خواهد شد.

    علاوه بر یک هزار و 168 دستگاه تاکسی تعداد 100 دستگاه تاکسی بی سیم نیز در سطح شهر دزفول فعال هستند.

    شهر دزفول بیش از 300 هزار نفر جمعیت دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو