فونیکسریمکسبهتام

توضیح شرکت پست درباره دیرکردها

۱۳۰۰ کارت طرح ترافیک برگشت خورد

عصر خودرو : مدیر کل روابط عمومی شرکت پست درباره گلایه‌های مختلفی که در ارتباط با تاخیر این شرکت در ارسال نامه‌ها و بسته‌ها مطرح می‌شود، توضیحاتی ارائه کرده و متذکر شد: بر اساس تدابیر اندیشیده شده شرکت پست برروی سایت خود امکان پیگیری وضعیت مرسوله‌ها را هم فراهم کرده است.

۱۳۰۰ کارت طرح ترافیک برگشت خورد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، ترابی  اظهار کرد: بر اساس آمارهای سال 1393 حدود 85 درصد ترافیک شرکت پست مربوط به محصولات قراردادی است که از سوی ارگان های مختلف ارسال می شوند اما نکته قابل توجه آنکه در برابر این مرسوله‌ها علاوه بر شرکت پست طرف مقابل نیز وظایفی را بر عهده دارد.

    وی ادامه داد: ما مرسوله‌ها ‌را به محض دریافت در دستور کار قرار می‌دهیم اما لازم است طرف مقابل هم شماره ای را برای پیگیری در اختیار افراد قرار داده باشد. اکنون ناجا این اقدام را صورت می‌دهد و به همین دلیل در مرسوله‌های این بخش ما کمترین مشکل را داریم حتی اگر مشکلی هم ایجاد شود دریافت کننده بسته می‌تواند از طریق بارکد 20 رقمی خود از طریق سایت شرکت پست وضعیت نامه خود را پیگیری کند.

    چرا مرسوله‌ها به مقصد نمی‌رسند؟

    وی همچنین عنوان کرد: تاخیر در ارسال مرسوله‌ها در اغلب موارد به دلیل مسائلی مانند عدم درج آدرس درست، عدم مطابقت کد پستی با آدرس محل تحویل، نقل مکان و همچنین عدم درج شماره تماس بر روی بسته صورت می گیرد و به همین دلیل بسته به شرکت پست بازگردانده می‌شود.

    راه پیگیری وضعیت کارت طرح ترافیک

    ترابی در بخش دیگری از صحبتهای خود به بحث کارتهای طرح ترافیک و انتقادات برخی مردم مبنی بر عدم دریافت این کارت‌ها اشاره کرد و گفت: در این زمینه تا پایان اردیبهشت ماه حدود 36 هزار و 398 کارت به اداره پست تحویل شد که از این میان تنها حدود 1300 کارت به شرکت پست برگشت خورده است.

    وی همچنین متذکر شد: لازم است این افراد در محلی که ثبت‌نام کرده‌اند کد پیگیری دریافت کرده باشند که بر اساس آن کد پیگیری این امکان وجود دارد که از طریق سایت شرکت پست به آدرس Post.ir از سرنوشت کارت خود با خبر شوند. اما اگر همچنان مردم در خصوص دریافت مرسوله‌های خود مشکلی یا شکایتی داشتند می‌توانند این مساله را از طریق شماره تماس 84470000 پیگیری کنند.

    ترابی گفت: اکنون شرکت پست شرایطی فراهم کرده تا بسته‌هایی که بازگشت داده می‌شوند در صورت دارا بودن شماره تماس از طریق تلفن هماهنگ و مجدد ارسال شوند.

    مدیر روابط عمومی شرکت پست در پاسخ به گلایه‌های متعددی که از دیرکرد پست صورت می گیرد، گفت: با توجه به امکان پیگیری مرسولات ثبتی توزیع با تاخیر تمام مرسوله ها را قبول ندارم. علاوه بر این باید در نظر داشت که برای شرکت پست لزومی ندارد مرسوله‌ای را نگهداری کند چرا که علاوه بر این که این امر هزینه به دنبال دارد باعث عدم رضایت مردم نیز می‌شود.

    وی همچنین متذکر شد:‌بر اساس نظرسنجی که سال گذشته صورت گرفته خدمات پستی رضایت بالغ بر 76 درصدی را به دنبال داشته اند.

    به گفته ترابی اکنون حتی در مواردی مانند ارسال گذرنامه که از حساسیت و اهمیت بسیار بالایی برخوردار است هم سیستم پست برای توزیع مورد استفاده قرار می گیرد با این حال در صورت درج اطلاعات صحیح هیچ مشکلی ایجاد نمی‌شود.

    وی درباره سرانجام بسته‌هایی که نزد شرکت پست می‌مانند نیز توضیح داد: بر اساس قراردادی که با سازمانهای مختلف منعقد می‌کنیم دوره‌های مختلفی برای نگهداری مرسوله‌ها اعلام می‌شود و پس از آن مدت در صورتی که امکان توزیع مرسوله وجود نداشت، بسته‌ها به سازمان مربوطه ارجاع داده می‌شوند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو