فونیکسریمکسبهتام

ملزومات توسعه گردشگری در همدان

حق عبور عابران پیاده محفوظ است

عصر خودرو : در شهرهای گردشگرپذیر داشتن فرهنگ ترافیکی از مهمترین لوازم جذب گردشگر است که همدان نیز به دنبال تحقق این امر در حال انجام اقداماتی است.

حق عبور عابران پیاده محفوظ است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، این روزها شاهد آن هستیم که چراغ‌های راهنمایی در اکثر تقاطع‌های مختلف شهر همدان به مدیریت ترافیک شهر می‌پردازند.

    در کنار این مسائل رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی نیز خبر از نصب چراغ راهنمایی‌هایی می‌دهد که کنترل آن به دست عابران پیاده بوده که در هنگام عبور از خیابان می‌توانند خودروها را متوقف کرده و سپس اقدام به عبور کنند.

    این اتفاق که حق عبور به عابران پیاده داده می‌شود یکی از ملزومات رونق گردشگری و البته فرهنگ گردشگرپذیری است.

    در حال حاضر شاهدیم در جزیره کیش که از قطب‌های گردشگری کشور به شمار می‌رود، رانندگان با توجه به آموزشی که دیده‌اند، همواره حق تقدم را به عابر پیاده داده و در هر لحظه که عابران قصد عبور از خیابان را دارند به طور کامل توقف می‌کنند.

    در دنیا نیز شاهد هستیم که مدیریت ترافیک شهری بر اساس چراغ راهنمایی و اولویت دادن به عابران پیاده در حال وقوع است و بدون تردید باعث رضایت گردشگران شده و البته کاهش تصادفات خودروها با عابران پیاده را نیز در پی خواهد داشت.

    بدون تردید همدان به عنوان شهر داعیه‌دار گردشگری باید بتواند چنین سیاست‌هایی را در راه جذب توریسم اعمال و فضا را برای اقبال گردشگران به استان فراهم کند.

    در حال حاضر وجود «میدان» در علم ترافیکی منسوخ شده و مسئولان شهری و شورای شهر نیز به دنبال حذف میدان‌ها هستند به طوری که روندی تدریجی را در این زمینه در دستور کار قرار داده‌اند.

    در کنار اتخاذ چنین سیاست‌هایی در شورای شهر و شهرداری همدان باید آموزش‌های لازم به تاکسیرانان و البته اتوبوسرانان شهری ارائه شود که آنان بدانند در هنگام برخورد با گردشگران و البته شهروندان چگونه رفتار کنند تا ضمن جلب گردشگران به ایجاد امنیت روانی در جامعه نیز کمک کرده باشند.

    تحقق رونق گردشگری در استان در درجه اول همت شهروندان را می‌طلبد تا اعمال فرهنگ صحیح شهروندان یک شهر گردشگرپذیر باعث جلب نظر گردشگران شده و آنان را به استان جذب کند.

    بدون تردید صرف وجود آثار باستانی، تفرجگاه‎ها، هتل‌های اقامتی مناسب بدون وجود فرهنگ صحیح گردشگرپذیری نخواهد توانست منجر به تقویت صنعت گردشگری در استان شود و فرهنگ شهری نقش بسیار مهمی در این زمینه دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو