فونیکسریمکسبهتام

پیشنهاد توجه به پیاده‌راه‌های منتهی به برج آزادی

عصر خودرو : رئیس کمسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: برج آزادی صرفاً برای دیدن شهروندان طراحی نشده است.

پیشنهاد توجه به پیاده‌راه‌های منتهی به برج آزادی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، محمد سالاری صبح امروز در دیدار اعضای شورای شهر از برج آزادی با بیان اینکه خوشحالیم در سال‌های اخیر رویکرد شهرداری تهران و شخص شهردار تهران از حوزه سخت‌افزاری به نرم‌افزاری منتقل شده است با اشاره به فضای کمیسیون ماده 5 در شهر تهران گفت: در حال حاضر فضای این کمیسیون از سمت و سوی درآمدزایی صفر و تغییر کاربری به یک فضای مطلوب تبدیل شده است.

    سالاری با اشاره به تدوین طرح‌های موضوعی و موضعی و مداخله در فضاهای فرهنگی، گفت: این طرح باعث ارتقای شهر تهران می‌شود.

    رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به اهمیت برج آزادی گفت:‌ معماری این مجموعه خاص بوده و معماری آن نشان‌دهنده استراتژی شهر تهران است.

    وی گفت: اعضای شورای شهر و شهرداری تهران و به طور کل مدیریت شهری توجه ویژه‌ای به حفظ، مرمت و نحوه بهره‌برداری با رویکرد فرهنگی دارد و مجموعه اقدامات شهرداری با همکاری سایر دستگاه‌ها از جمله وزارت ارشاد، بنیاد رودکی به حفظ و نگهداری برج آزادی منجر شود.

    وی بیان کرد:‌ برج آزادی صرفاً برای دیدن شهروندان طراحی نشده است و ما می‌توانیم با تدبیر درست و صحیح بخش قابل توجه‌ای از موزه‌های شهر را در این مجموعه برگزار کنیم و پیشنهاد می‌شود مجموعه‌های آثار موزه‌های سراسر کشور در این مکان جمع‌آوری شود تا این محوطه به محلی برای تبادل فرهنگ بدل شود.

    وی با بیان اینکه پیش از این ماموریت‌های شهرسازی و معماری چندان جدی گرفته نمی‌شد، گفت: طرح‌های موضوعی و موضعی از پیوست‌های طرح جامع و تفصیلی شهر تهران هستند که سقف اجرای آنها سال 90 بوده، اما در حال حاضر تنها 3-2 طرح مورد مطالعه قرار گرفته و هنوز هم به تصویب نهادهای مرتبط نرسیده است.

    وی همچنین با اشاره به اهمیت توجه به مسیرهای منتهی به برج نیز افزود: گسترش فضای پیاده‌راهی و توجه به مسیرهای منتهی به برج می‌تواند در راستای جذب توریسم کمک کننده باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط