فونیکسریمکسبهتام

تکذیبیه سازمان تاکسی رانی شهر تهران درباره یک خبر:

کرایه های اعلام شده قانونی است

عصر خودرو : سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران تکذیبیه ای به شماره ۴۱۴/۲۹۴۸۸ به تاریخ ۱۲ خرداد ۹۴ به خبرگزاری خبرآنلاین ارسال کرده که عینا منتشر می شود.

کرایه های اعلام شده قانونی است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین،

    متن تکذیبیه
    با سلام و احترام
    عطف به مطلب مندرج در آن رسانه مورخ 9 خرداد 94 با کد مطلب 411093 و بر اساس ماده 23 قانون مطبوعات و خبرگزاریها شایسته است متن تکذیب ذیل در سایت مذکور منتشر شود و در غیر اینصورت مسئولیت عواقب حقوقی تشویش اذهان عمومی و اخبار غیرواقع بر عهده مدیران آن سایت خواهد بود.

    با عنایت به درج مطلبی با تیتر "کرایه های تاکسی غیرقانونی ولی رسمی 20 درصد گران شد/ شورای شهر: درباره نرخ ها چیزی نشنیدیم!" در سرویس خبری جامعه با زیرگروه مشکلات مردمی آن سایت خبری روز شنبه 9 خرداد 94 ضمن یادآوری این موضوع که جهتگیری های موضع دار و برخوردهای سلیقه ای و زدن اتهام بی اساس، زیبنده یک سایت خبری نیست، لازم می دانیم توضیحاتی را به منظور اطلاع اعضای تحریریه و شفاف سازی موضوع نرخ کرایه های تاکسی ارائه کنیم:

    1-ابتدابه اطلاع رسانید درج خبری کذب "با مسئولیت مظفر، کرایه ها در پایتخت 20 درصد زیاد شده" و نسبت دادن اقدامی خلاف واقع به این سازمان که بطور رسمی مغایر مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، نرخ کرایه تاکسی را افزایش داده و با قید نام شخص مدیرعامل، عین افترا و نشر اکاذیب محسوب شده و عملی مجرمانه است.
    2-تنها مرجع قانونی در خصوص تغییر و تصویب نرخ کرایه های تاکسی، شورای اسلامی شهر تهران است و سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران هیچ گونه امکانی برای افزایش یا کاهش خودسرانه ندارد و هر گونه بازنمایی خارج از این رویه در رسانه ها بیانگر وجود اراده برای زیر سئوال بردن نقش قانون گذاری و نظارتی شورای اسلامی شهر تهران است. در عین حال این سازمان منکر تخلف غیرقانونی و غیررسمی برخی تاکسیرانان سودجو نیست.
    3-برخلاف اینکه گزارشگر مطلب مدعی عدم پاسخگویی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران به رسانه یاد شده است ضروری است بیان شود که ظرف یک ماه گذشته دستکم دو مطلب تولیدی خبرآنلاین تنها در "سرویس جامعه/مشکلات مردمی" به نقل از معاون برنامه ریزی و توسعه و مدیر روابط عمومی تاکسیرانی منتشر شده است که نشان دهنده همکاری مناسب این سازمان با رسانه مذکور است.
    4-نرخ کرایه های مصوب تاکسی هر ساله پس از تصویب در شورای اسلامی شهر تهران و تایید و ابلاغ از سوی فرمانداری تهران در سایت سازمان منتشر می شود و سال 94 نیز مانند سال های گذشته این اتفاق افتاده و نرخ های مصوب و قانونی در تاریخ 24 فروردین در سایت رسمی تاکسیرانی تهران منتشر شده و هیچ گونه تغییر و دستکاری در آن صورت نگرفته و مفاد منتشر شده در سایت منطبق با مصوبه ای است که در سایت شورای اسلامی شهر تهرانم نیز قابل ملاحظه است. در حالی که جدول ضمیمه شده در خبر مورد نظر ساختگی آن رسانه و خود نیز مصداق دیگری از نشر اکاذیب تلقی می گردد که فاقد اطلاعات صحیح بوده و هیچ قرابتی با فایل نرخ های مصوب که در سایت تاکسیرانی بارگذاری شده ندارد و اطلاعات داخل آن شامل نرخ جدید و قدیم کذب است.
    5-افزایش نرخ سال 94 همانطور که در گزارش کد 421450 آن سایت نیز به نقل از رییس شورای اسلامی شهرتهران آمده 20 درصد بوده و نه 25 درصد. همچنین مدیرعامل این سازمان در مصاحبه هایی با صدا و سیا و خبرگزاری ها مورخ 6 خرداد 94 هر گونه افزایش نرخ را غیرقانونی اعلام نموده است.
    6-شماره تلفن شکایات، پیشنهادات و انتقادات شهرداری 1888 همچون گذشته آماده دریافت گزارشات شهروندان در خصوص تخلفات تاکسی ها بوده و با توجه به تصویب و اجرای قوانین جدید و بازدارنده توسط این سازمان، احتمال تکرار تخلف نسبت به گذشته کاهش یافته است.


    محسن صالحی- مدیر روابط عمومی

    توضیح خبرگزاری خبرآنلاین:

    ضمن سپاس از مدیر محترم روابط عمومی سازمان تاکسیرانی شهر تهران جهت توضیح درباره عملکرد این سازمان، تذکر این نکته ضروری است که در جوابیه فوق عنوان شده "جدول ضمیمه شده در خبر، ساختگی و فاقد اطلاع صحیح است و هیچ قرابتی با فایل نرخ های مصوب که در سایت تاکسیرانی بارگذاری شده ندارد و اطلاعات داخل آن شامل نرخ جدید و قدیم کذب است" لذا توجه مخاطبان را علاوه بر انتشار فایل pdf نرخهای کرایه که در سایت سازمان تاکسیرانی آمده (اینجا)، به این نکته جلب می کنیم که این فایل از طریق لینک دانلود جدول کرایه های جدید تاکسیهای شهری تهراندر دسترس است.

    گفتنی است این نرخ ها تا لحظه تنظیم این مطلب در سایت سازمان تاکسیرانی پایتخت اعلان عمومی شده و بار دیگر اعلام می شود جدول نرخ های جدید مندرج در گزارش این رسانه، از روی نرخ های اعلام شده مندرج در این فایل، استخراج شده و طبق جدول اعلامی سازمان تاکسیرانی تهران نوشته شده و ساختگی نیست.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو