فونیکسریمکسبهتام

ایمن‌ترین خودروهای سال ۲۰۱۵ کدامند؟

عصر خودرو: خودروهایی که نشان TSP (بالاترین نشان امنیت) دریافت کردند امتیازهای خوبی در بخش تصادف (همپوشانی) متوسط از جلو و کنار، استحکام سقف و امنیت سر سرنشینان کسب کردند.

ایمن‌ترین خودروهای سال ۲۰۱۵ کدامند؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از مهر، در چند دههٔ گذشته خودروهای ولوو سمبل خودروهای ایمن بودند اما امروزه کمپانی‌های دیگر نیز به این استاندارد رسیده‌اند و هر خودروی جدیدی که وارد بازار می‌شود از تست‌های تصادف سربلند بیرون می‌آید.

    حالا برای حفظ امنیت دیگر نیازی به خرید خودروهای لوکس یا خودروهای بزرگ نیست.شرکت «IIHS» با ارزیابی دقیق امنیت تعداد زیادی از خودروهای سایز متوسط را تأیید کرد.در این زمینه حتی خودروهای هوندا فیت و شورولت اسپارک نشان دادند که خودروهای کوچک هم می توانند این استاندارد را داشته باشند.

    شرکت «IIHS» که یکی از دقیق ترین سازمان های ارزیابی ایمنی خودرویی است جدیدترین خودروهای کامپکت را مورد بررسی قرار داده است.این بررسی شامل تست های تصادف از ناحیه کوچک جلو یا همپوشانی کوچک، استحکام سقف، برخورد از کنار و … است.خودروهای کلاس «C» که از مقرون به صرفه ترین خودروها هستند، طراحی و مصرف سوخت مناسبی دارند و محبوب ترین کلاس خودرویی محسوب می شوند اما آیا این خودروها، ایمن هستند؟ در ادامه امن ترین خودروهای کامپکت یا جمع وجور سال 2015 را معرفی می کنیم.

    توجه: خودروهایی که نشان TSP (بالاترین نشان امنیت) دریافت کردند امتیازهای خوبی در بخش تصادف (همپوشانی) متوسط از جلو و کنار، استحکام سقف و امنیت سر سرنشینان کسب کردند و امتیازهای مطلوب G و یا امتیاز قابل قبول A در تست دشوار تصادف (همپوشانی) کوتاه از جلو حاصل کار آنهاست. خودروهایی که بالاترین امتیاز را گرفتند نشان TSP+ دریافت کردند و علاوه بر فائق آمدن در تست های TSP، در تست حفاظت در مقابل تصادف از روبرو امتیازهای برتر را دریافت کردند.

    10. داج دارت

    داج دارت که یکی از بهترین خودروهای کامپکت محسوب می شود (البته با توجه به فضای داخلی این خودرو، می توان دارت را یک خودروی سایز متوسط هم نامید) بهترین خودروی کوچکی است که کرایسلر در طول چند دههٔ گذشته تولید کرده است.این خودرو که در تریم های مختلف و با موتورهای مختلف ارائه می شود نظر هر خریداری را به خود جلب می کند.

    باوجود تریم های قدرتمند، این خودرو در تریم SRT و عملکرد بالا به فروش نمی رسد اما سرعت بالای تریم های مختلف در این خودرو ایمنی شما را به خطر نمی اندازد چراکه دارت در تست همپوشانی کوچک عملکردی قابل قبول داشت و در سایر تست ها امتیاز خوب (G) دریافت کرد.

    9. فورد فوکوس

    لذت بخش، کارآمد و مقرون به صرفه لغاتی است که فورد فوکوس را تعریف می کند. این خودروی کلاس C از لحاظ تاریخی، دینامیک خودروی اسپرت را به خودروهای کامپکت بازار آورد.

    فوکوس که صفات محکم، بهینه و ایمن را نیز به دوش می کشد احساس خودرویی بزرگ را به شما القا می کند. این خودرو در این تست مثل داج دارت امتیاز گرفت.

    8. هیوندای الانترا

    رقیب مستقیم خودروهای داج و فورد، هیوندای الانترا سدان است. این خودرو که برازندهٔ نشان TSP است به جز در همپوشانی کوچک از جلو با امتیاز قابل قبول (A) در سایر تست ها امتیاز خوب (G) دریافت کرده است.

    این خودرو هم مثل رقیبانش ایمنی مناسب را در کنار مصرف سوخت مناسب، گارانتی سخاوتمندانه و ارزش خرید مناسب فراهم کرده است.

    7. هوندا سیویک

    کمی بالاتر از دارت، فوکوس و الانترا، مدل ریشه دار هوندا یعنی سیویک قرارگرفته است. این خودرو که از تمام تست ها امتیاز خوب (G) دریافت کرده حتی از پس تست همپوشانی کوچک از جلو هم برآمده است.

    با نگاه سریع به عکس تصادف این خودرو هم می توان فهمید که قطعات خودرو تا کمترین حد ممکن وارد کابین خودرو شده است.

    6. فولکس گلف

    تا اینجا، این لیست خودروهایی از امریکا، ژاپن و کره جنوبی را به خود دیده است اما خودروی ششم از آلمان است.

    گلف شرکت فولکس واگن درست مثل سیویک تمام تست ها را با امتیاز خوب (G) پشت سر گذاشته است. این خودرو در تریم اسپرت GTI هم همین امتیازات را کسب کرد.

    خودروهایی که در بالا آورده شده نشان TSP را از IIHS دریافت کرده اند اما امتیاز ایمنی بالاتر TSP+ هم وجود دارد.

    تفاوت این دو نشان در تکنولوژی های پیش گیری از تصادف است. این تکنولوژی ها ویژگی هایی مثل هشدار برخورد از جلو، ترمز و کاهش سرعت حین تصادف و… را شامل می شود.

    خودروهایی که در ادامه معرفی می کنیم در تست های تصادف همان امتیازات قبلی را دریافت کردند و تفاوت آنها در احتمال وقوع تصادف است.

    5. تویوتا پریوس

    پرویوس که مصرف فوق العاده پایینی دارد خودروی بسیار ایمنی هم محسوب می شود. طبق گزارش IIHS این خودرو در تست دشوار همپوشانی کوچک از جلو امتیاز قابل قبول (A) و در سایر تست ها امتیاز خوب (G) دریافت کرده است با این حساب پریوس از ارزیابی دشوار و دقیق IIHS سربلند بیرون آمده است.

    در کنار تست تصادف اگر تکنولوژی جلوگیری از برخورد این خودرو را هم در نظر بگیریم خودرویی ایمن را مقابل خود می بینیم.

    4. سوبارو ایمپرزا

    باوجود تکنولوژی های به کاررفته در این خودرو در تصادفات نباید نگران چیزی باشید چراکه ایمپرزا هوای شما را خواهد داشت.

    این خودرو کامپکت که از پس تصادفات جلو، کنار و سقف به خوبی برآمده نشان TSP+ را دریافت کرده است چراکه تجهیزات اضافی این خودرو مثل سیستم EyeSight این کمپانی دنیایی از آپشن ها را در اختیارتان قرار می دهد.

    ویژگی هایی مثل کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از لاین و ترمزهای پیش برخورد از جمله این ویژگی ها هستند.

    3. مزدا 3

    در طی چندین سال گذشته شاهد حضور و مونتاژ نسل های پیشین مزدا 3 در کشورمان بودیم. این خودرو با دینامیک پویا، طراحی داخلی پریمیوم و پیشرانه اقتصادی خودرویی محبوب محسوب می شود و یکی از بهترین خودروهای تولیدی سال 2014 است. اما با اضافه شدن ویژگی های جدیدی، این خودرو هم نشان TSP+ را از IIHS دریافت کرد.

    2. لکسس CT 200h

    این لکسس هیبریدی و هاچ بک از نظر ایمنی پیشتاز کلاس خود است. لکسس CT 200h که در تمام تست ها امتیاز خوب (G) را دریافت کرد از سیستم پیشرفته پیش گیری از برخورد بهره می برد.

    هرچند وجود 8 ایربگ مطمئن، ایمنی شما بالا می برد اما باوجود این سیستم احتمال تصادف و استفاده از این ایربگ ها پایین می آید.

    1. سوبارو XV کراس ترک

    مسلماً سوبارو XV کراس ترک یک خودروی کامپکت نیست اما می توان آن را یک کراس آور جمع وجور دانست.

    در اصل این خودرو بر اساس ایمپرزا که یک سدان کوچک (یا هاچ بک) است طراحی شده است.

    این خودرو که مجهز به سیستم «EyeSight» است تمام تست های «IIHS» را با امتیاز خوب (G) پشت سر گذاشته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو