فونیکسریمکسبهتام

معاون استاندار گلستان مطرح کرد

آژانس‎های مسافربری فاقد پارکینگ معضل ترافیک شهری

عصر خودرو : معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: آژانس‎های مسافربری فاقد پارکینگ به معضلی برای ترافیک شهری تبدیل شده‎ است.

آژانس‎های مسافربری فاقد پارکینگ معضل ترافیک شهری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، محمد حمیدی صبح امروز در جمع مدیران شهرستان گنبدکاووس با اشاره به افزایش حجم ترافیک در این شهرستان و روند رو به رشد آن در آینده اظهار کرد: یکی از بزرگ‌ترین معضلاتی که گریبان‎گیر ترافیک شهری در گنبدکاووس شده است حضور و پارک خودروهای مسافربری آژانس‎ها در خیابان‎های فرعی و اصلی به صورت پیوسته و پرحجم است.

    وی با تاکید بر لزوم ساماندهی آژانس‎های مسافربری در شهرستان گنبدکاووس افزود: داشتن پارکینگ براساس قانون شرط لازم برای تاسیس موسسات مسافربری و حمل و نقل مسافر است، اما به دلیل عدم دقت کافی تنها در قبال ارائه یک سند یا قول‌نامه و بدون نظارت برای آژانس‎های متعدد مجوز صادر شده است.

    *بستر خیابان‎ها پارکینگ آژانس‎ها شده است

    معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس ضمن درخواست بازرسی مجدد از پارکینگ آژانس‌ها خاطرنشان کرد: به نظر می‎رسد در حال حاضر بسیاری از این پارکینگ‎ها یا وجود خارجی ندارند و یا در آنها ساخت و ساز صورت گرفته است و عملاً از بستر خیابان به عنوان پارکینگ استفاده می‎شود.

    حمیدی با بیان اینکه در حال حاضر 150 آژانس مسافربری در شهرستان گنبدکاووس مشغول به فعالیت است، افزود: برای بررسی وضع موجود به طور دقیق و شفاف و بهبود وضعیت و بازبینی مجوزهای صادره برای این آژانس‎ها باید کمیته‎ای مشترک با حضور نمایندگان فرمانداری ویژه، اداره صنعت، معدن و تجارت، شهرداری و نیروی انتظامی تشکیل شود.

    وی از عدم نظارت اولیه صنوف در روند اجرای مجوزها انتقاد کرد و افزود: اشتغال یکی از بزرگ‌ترین معضلات است و اقدامات برخی سودجویان نیز که پیرو آن پدید می‎آید وظیفه ما را برای نظارت بیش از گذشته می‎کند.

    معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس با بیان اینکه نباید منتظر اقدام اداره اماکن نیروی انتظامی ماند، تصریح کرد: در حال حاضر 50 درصد از آژانس‎های شهرستان گنبدکاووس دارای پارکینگ نیستند لذا باید با موظف کردن آژانس‌های موجود به ارائه قول‌نامه‎های محضری و ثبت شده و دارای ضمانت بخشی از این مشکل را رفع کرد.

    *صدور مجوز جدید متوقف می‎شود

    حمیدی از توقف صدور مجوز برای آژانس‎های جدید خبر داد و خاطرنشان کرد: تا پایان بررسی مجوز آژانس‎های فعلی توسط کمیته مشترک نه تنها صدور مجوز جدید متوقف می‎شود بلکه از ادامه بررسی روند صدور مجوزهای در حال بررسی نیز جلوگیری شده و این روند به حالت تعلیق در خواهد آمد.

    وی همچنین درباره زمان اتمام این بررسی‎ها خاطرنشان کرد: تمام تلاش‌مان را به کار خواهیم بست تا در اسرع وقت نسبت به بررسی و انجام برخوردهای لازم اقدام کرده تا بتوانیم بخشی از معضلات ترافیکی شهر را حل کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو