فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه خودرو شیراز (۲۹)

خودرو جدید زیر ۳۰ میلیون تومان MVM را بشناسید

عصر خودرو : غرفه شرکت مدیران خودرو در چهاردهمین نمایشگاه خودرو شیراز میزبان خودرو جدیدی بود که با پشتوانه تکنولوژی الکتریسیته ۲۰۰ کیلومتر را تنها با یکبار شارژ طی می کند و مهم تر از آن نسخه تغییر چهره یافته ام وی ام ۱۱۰ نام آشنای بازار ایران است.

خودرو جدید زیر ۳۰ میلیون تومان MVM را بشناسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» ، اگر در نمایشگاه شیراز سری به غرفه مدیران خودرو زده باشید هاچ بک کوچک قرمز رنگی را با رینگ های آبی می بینید که در نگاه نخست تفاوتی با یک خودرو معمولی ندارد اما اگر درب باک آن را باز کنید ورودی کابل برق به چشمتان می خورد که هویت واقعی این محصول جدید را مشخص می کند . این محصول که در حقیقت نسل جدید خودرو ام وی ام 110 نام آشنای ما ایرانیان است در نسخه الکتریکی با نام QQ EV شناخته می شود . شرکت مدیران خودرو علاوه بر این مدل عرضه مدل بنزینی را نیز در دستور کار قرار داده است که پیش تر در تبلیغات این شرکت برای نمایشگاه شیراز از آن با عنوان خودرو زیر 30 میلیون تومانی جدید ام وی ام یاد می شد.
    200 کیلومتر با یک شارژ
    QQ جدید در نسخه الکتریکی از مجموعه باتری به ظرفیت 22.3 کیلووات در مجموع بهره می برد که با کمک موتور الکتریکی توان دائمی 56 اسب بخار را در اختیار قوای محرکه این خودرو قرار می دهد و گشتاور آن رقم 150 نیوتون متر است که در مقایسه با خودرویی مانند سمند نیز عدد به مراتب بالاتری است و موجب کشش و شتاب اولیه بی نظیر این خودرو 1.1 تنی خواهد شد . این خودرو در جلو از ترمزهای دیسکی و در عقب از ترمزهای کاسه ای بهره می برد . حداکثر سرعت آن در مدل الکتریکی 100 کیلومتر در ساعت است و با شارژ کامل به گفته شرکت چری ، 200 کیلومتر را طی می کند.شارژ معمولی باتری های QQ جدید با برق شهری به حدود 8 تا 10 ساعت زمان نیاز دارد. سیستم فرمان این خودرو همانند عملکرد کلی بخش فنی از نوع الکتریکی EPS است و در بخش ایمنی ضمن بهره گیری از 2 کیسه هوا در جلو به تکنولوژی های ABS و EBD نیز مجهز است.
    قدرت ام وی ام 4 سیلندر در جان QQ جدید با سه سیلندر !
    QQ جدید ضمن بهره گیری از طراحی به مراتب جذاب تر در مقایسه با ام وی ام 110 ، از پیشرانه اقتصادی با راندمان بهتر بهره می برد . پیشرانه 1 لیتری این خودرو توان تولید حداکثر قدرت 68 اسب بخار و حداکثر گشتاور 93 اسب بخار را داراست که در مقایسه با ام وی ام 110 موجود در بازار ایران رقمی معادل قدرت موتور 1.1 لیتری 16 سوپاپ این خودرو است و حتی گشتاور آن 3 نیوتون متر نسبت به ام وی ام 110، 4 سیلندر افزایش پیدا کرده است . QQ جدید از نظر ابعاد در طول 1 سانتیمتر و در عرض حدود 10 سانتیمتر بزرگ تر از ام وی ام 110 است اما ارتفاعی مشابه این خودرو در مدل 4 سیلندر دارد . وزن خالص این مدل بنزینی حدود 200 کیلوگرم از مدل الکتریکی سبک تر است و همانند مدل الکتریکی در جلو از ترمز دیسکی و در عقب از ترمز کاسه ای بهره می برد . ترمز ABS و EBD نیز به صورت استاندارد روی این خودرو نصب شده است.  
    قیمت و جایگاه در بازار :
    مدیران خودرو مجددا با عرضه خودرویی در کلاس هاچ بک های کوچک شهری و با قیمتی کمتر از 30 میلیون تومان به دنبال گسترش سهم از بازار خودرو ایران است.QQ جدید در مدل الکتریکی قیمتی حدود 160 هزار یوآن (معادل 80 میلیون تومان با احتساب میانگین قیمت هر یوآن 500 تومان) دارد که با محاسبه تخفیفات تشویقی قیمت آن به حدود 60 هزار یوآن ( حدود 30 میلیون تومان) می رسد که شرکت مدیران خودرو در این زمینه هنوز قیمتی برای مدل الکتریکی QQ در بازار ایران اعلام نکرده است . مدل بنزینی نیز همانگونه از قبل اعلام شده بود قیمتی کمتر از 30 میلیون تومان خواهد داشت اما رقم دقیق قیمت این مدل هنوز مشخص نیست .

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط