فونیکسریمکسبهتام

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ خبر داد

افزایش بار ترافیکی در زمان افطار

پیش بینی ترافیک ۴۰ دقیقه‌ای در هسته مرکزی شهر

عصر خودرو : رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ به تشریح تفاوت بار ترافیکی در ماه رمضان نسبت به ماه های دیگر پرداخت و گفت: پیش بینی می شود در ساعات غروب در هسته مرکزی شهر ترافیک ۳۰ الی ۴۰ دقیقه ای را شاهد باشیم.

افزایش بار ترافیکی در زمان افطار
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  فارس، سرهنگ مراد مرادی رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در یادداشتی به به تشریح تفاوت بار ترافیکی در ماه رمضان نسبت به ماه های دیگر پرداخت و گفت: پیش بینی می شود در ساعات غروب در هسته مرکزی شهر ترافیک  30 الی 40 دقیقه ای را شاهد باشیم.

    در این یادداشت آمده است:« تصادفات رانندگی یکی از ده علل شایع مرگ و میر در سراسر جهان بوده است و هزینه قابل توجهی را نیز بر اقتصاد کشورها تحمیل می نماید. در ایران نیز برآوردها نشان می دهد که تصادفات رانندگی یکی از علل شایع مرگ بوده و همچنین میزان تصادفات و مرگ و عوارض ناشی از آن در سالهای اخیر افزایش یافته است.

    آمار ها نشان می دهد که در حدود 75 درصد تصادفات، رفتار انسان عامل تعیین کننده اصلی است و رفتارهای ضداجتماعی با خشونت در رانندگی و نحوه رانندگی خشن نیز با تصادفات رابطه داشته است.

    به دلایل گوناگون از جمله تغییر در الگوی ترافیک درون شهری و بین شهری، میزان تصادفات و عوارض ناشی از آن در فصول مختلف سال و همچنین مناسبتهای ویژه از جمله تعطیلات سال نو تغییر می کند.

    در جوامع اسلامی یکی از این مناسبتهای جمعی، روزه داری ماه رمضان است که طی آن فضای ویژه ای بر جامعه حاکم شده و تغییرات فراوانی در زندگی فردی و اجتماعی افراد، حتی آنها که روزه نمی گیرند، ایجاد می شود.

    در ماه رمضان با توجه به تغییرات بارزی که در الگوی ترافیکی شهر ایجاد می شود ( از جمله کاهش بار ترافیکی در ساعات روز، تراکم ترافیک در ساعات حوالی افطار و افزایش احتمالی بار ترافیکی در ساعات شب ) و همچنین عواملی از قبیل تغییر در میزان رعایت مقررات رانندگی و حقوق دیگران، تغییر احتمالی در زمان واکنش و توانایی تشخیص الگو و مانند اینها ممکن است میزان تصادفات را در این ماه در مقایسه با ماه های دیگر کاهش یا افزایش دهد.

    همچنین روزه داری ممکن است به واسطه کاهش قند خون که به ویژه در نیمه اول ماه رمضان در ساعات بعد از ظهر ایجاد می کند باعث افزایش زمان واکنش (کاهش سرعت عمل در حین مقابله با خطر) و کاهش توانایی تشخیص افراد شده و در نتیجه میزان تصادفات را در مقایسه با ماه های دیگر افزایش می دهد.

    پس با توجه به متفاوت بودن بار ترافیکی در ماه رمضان نسبت به ماه های دیگر توصیه می شود:

    - عزیزانی که قصد رانندگی را داشته بایستی بدانند که بار ترافیکی در ساعات غروب و نزدیک به افطار سنگین شده و بایستی از صبر و حوصله بیشتری برخوردار باشند.

    - اگر لازم است که رانندگان در ساعات غروب در هسته مرکزی یا مسیرهای پر ترافیک تردد کنند ترافیک  30 الی 40 دقیقه ای پیش بینی می شود  و 30 الی 40 دقیقه قبل از ساعت مورد نظر یا پس از آن کار خود را انجام دهید.

    - به حقوق دیگران احترام گذاشته و اولویت های عبور سایر کاربران ترافیکی و وسایل نقلیه را مد نظر قرار دهند.

    - در زمانهایی که معابر از سطح سرویس مناسبی ( خلوتی معابر ) برخوردار بوده، سعی کنند با سرعت مجاز و مطمئن تردد نمایند و از عجله و شتاب بیهوده پرهیز نمایند.

    - هنگام خرید از شیرینی فروشی ها، اغذیه فروشی ها، نانوایی ها و سایر صنوف که در ماه مبارک رمضان فعالیت بیشتری داشته، از پارک غیر مجاز و دوبله وسایل نقلیه خودداری نموده تا این عمل منجر به ایجاد تراکم ترافیک و انسداد مسیر عبور نشود.»

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو