فونیکسریمکسبهتام

توصیه‌های ترافیکی معاون راهور در رمضان

عصر خودرو : معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ عامل ۷۵ درصد تصادفات را "رفتارانسانی" اعلام کرد.

توصیه‌های ترافیکی معاون راهور در رمضان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سرهنگ مرادی درباره افزایش میزان تصادفات درکشور گفت: در ایران برآوردها نشان می‌دهد که تصادفات رانندگی یکی از علل شایع مرگ ومیر درکشور است. همچنین میزان تصادفات، مرگ و عوارض ناشی از آن در سالهای اخیر افزایش یافته است. آمارها نشان می‌دهد که در حدود 75درصد تصادفات، رفتار انسان، عامل تعیین کننده اصلی است و رفتارهای ضداجتماعی با خشونت در رانندگی و نحوه رانندگی خشن نیز با تصادفات رابطه دارد.

    وی افزود: میزان تصادفات و عوارض ناشی از آن در فصول مختلف سال و همچنین مناسبتهای ویژه از جمله تعطیلات سال نو به دلایل مختلفی از جمله تغییر در الگوی ترافیک درون شهری و بین شهری،تغییر می‌کند. یکی از این مناسبتهای جمعی ، روزه داری ماه رمضان است که طی آن فضای ویژه ای بر جامعه حاکم شده و تغییرات فراوانی را در زندگی فردی و اجتماعی افراد، حتی آنهایی که روزه نمی‌گیرند، ایجاد می‌کند.

    مرادی درباره نحوه تغییر الگوی ترافیکی دراین ماه گفت: در ماه رمضان تغییرات بارزی در الگوی ترافیکی شهر مانند کاهش بار ترافیکی در ساعات انتهایی روز ، تراکم ترافیک در ساعات حوالی افطار و افزایش احتمالی بار ترافیکی در ساعات اولیه شب ایجادمی‌شود. همچنین عواملی از قبیل تغییر در میزان رعایت مقررات رانندگی و حقوق دیگران، تغییر احتمالی در زمان واکنش و توانایی تشخیص الگو و مانندآن نیز جمله این تغییرات هستند که ممکن است میزان تصادفات را در این ماه در مقایسه با ماه های دیگر کاهش یا افزایش دهند.

    مرادی ادامه داد: روزه داری ممکن است به واسطه کاهش قند خون فرد، به ویژه در نیمه اول ماه رمضان و در ساعات بعد از ظهر، باعث افزایش زمان واکنش (کاهش سرعت عمل در حین مقابله با خطر) و کاهش توانایی تشخیص افراد شود و در نتیجه میزان تصادفات را در مقایسه با ماه های دیگر افزایش دهد.

    معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ درباره نکاتی که رانندگان باید درماه مبارک رمضان رعایت کنند گفت: رانندگانی که قصد رانندگی دارند، باید بدانند که بار ترافیکی در ساعات غروب و نزدیک به افطار سنگین شده و بایستی از صبر و حوصله بیشتری برخوردار باشند. همچنین اگر لازم باشد که رانندگان در ساعات غروب ، در هسته مرکزی یا مسیرهای پر ترافیک شهرتردد کنند ، ترافیک 30 الی 40 دقیقه ای راپیش رو خواهند داشت که پیشنهاد می‌شود کارخود را 30 الی 40 دقیقه قبل از ساعت مورد نظر یا پس از آن انجام دهند.

    وی افزود: رانندگان باید به حقوق دیگران احترام بگذارند و اولویت های عبور سایر کاربران ترافیکی و وسایل نقلیه را مد نظر قرار دهند. در زمانهایی که معابر از سطح سرویس مناسبی ( خلوتی معابر ) برخوردار است، سعی کنند با سرعت مجاز و مطمئن تردد نمایند و از عجله و شتاب بیهوده پرهیز نمایند.همچنین هنگام خرید از شیرینی فروشی ها ،اغذیه فروشی ها،نانوایی ها و سایر صنوف که در ماه مبارک رمضان فعالیت بیشتری دارند،از پارک غیر مجاز و دوبله وسایل نقلیه خودداری کنند تا این عمل منجر به ایجاد تراکم ترافیک و انسداد مسیر عبور نشود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو