فونیکسریمکسبهتام

توصیه های پلیس راهورتهران به رانندگان درماه مبارک رمضان

عصر خودرو : معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ به رانندگان توصیه کرد تا در ماه مبارک رمضان با توجه به گرمای تابستان هنگام رانندگی شکیبایی و احترام به حقوق دیگران را بیش از پیش رعایت کرده و از عجله و شتاب پرهیز کنند.

توصیه های پلیس راهورتهران به رانندگان درماه مبارک رمضان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، سرهنگ مراد مرادی به تغییرات بارز در الگوی ترافیکی شهر در ماه رمضان از جمله کاهش بار ترافیکی در ساعات روز، تراکم ترافیک در ساعات حوالی افطار و افزایش احتمالی بار ترافیکی در ساعات شب اشاره کرد.

    وی با اشاره به متفاوت بودن بار ترافیکی در ماه رمضان در ساعات غروب و نزدیک به افطار نسبت به ماه های دیگر سال به رانندگان توصیه کرد از صبر و حوصله بیشتری برخوردار باشند.

    سرهنگ مرادی گفت: در کنار موارد فوق عواملی از قبیل تغییر در میزان رعایت مقررات رانندگی و حقوق دیگران، تغییر احتمالی در زمان واکنش و توانایی تشخیص الگو ممکن است آمار تصادف در این ماه در مقایسه با ماه های دیگر کاهش یا افزایش دهد.

    وی افزود: روزه داری ممکن است به واسطه کاهش قند خونی که به ویژه در نیمه اول ماه رمضان در ساعات بعد از ظهر ایجاد می کند باعث افزایش زمان واکنش (کاهش سرعت عمل در حین مقابله با خطر) و کاهش توانایی تشخیص افراد شده و در نتیجه میزان تصادفات را در مقایسه با ماه های دیگر افزایش دهد.

    سرهنگ مرادی گفت: رانندگانی که در ساعات غروب در هسته مرکزی یا مسیرهای پر ترافیک پایتخت تردد می کنند ترافیک 30 الی 40 دقیقه ای را پیش بینی و براساس آن برنامه ریزی کنند.

    معاون پلیس راهور تهران بزرگ از شهروندان پایتخت خواست به حقوق دیگران احترام گذاشته و اولویت های عبور سایر کاربران ترافیکی و وسایل نقلیه را مد نظر قرار دهند.

    سرهنگ مرادی گفت: رانندگان در زمان هایی که معابر از سطح سرویس مناسبی (خلوتی معابر) برخوردار هستند با سرعت مجاز و مطمئن تردد و از عجله و شتاب بیهوده پرهیز کنند.

    وی از رانندگان خواست هنگام خرید از شیرینی فروشی ها، اغذیه فروشی ها، نانوایی ها و سایر صنوف که در ماه مبارک رمضان فعالیت بیشتری دارند از پارک غیرمجاز و دوبله وسایل نقلیه خودداری کنند تا این عمل منجر به ایجاد تراکم ترافیک و انسداد مسیر عبور نگردد.

    معاون پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه تصادف رانندگی یکی از 10علل شایع مرگ و میر در سراسر جهان است که هزینه قابل توجهی را بر اقتصاد کشورها تحمیل کرده گفت: برآوردها نشان می دهد که در ایران نیز تصادفات رانندگی یکی از علل شایع مرگ بوده و آمار تصادفات و مرگ و عوارض ناشی از آن در سال های اخیر افزایش یافته است.

    وی با اشاره به اینکه براساس آمارها در حدود 75 درصد تصادفات رفتار انسان عامل تعیین کننده اصلی است افزود: رفتارهای ضداجتماعی با خشونت در رانندگی و نحوه رانندگی خشن نیز با تصادفات رابطه دارند.

    به گفته ی سرهنگ مرادی به دلایل گوناگون از جمله تغییر در الگوی ترافیک درون شهری و بین شهری، میزان تصادفات و عوارض ناشی از آن در فصول مختلف سال و همچنین مناسبت های ویژه از جمله تعطیلات سال نو تغییر می کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو