فونیکسریمکسبهتام

وزیر راه و شهرسازی تاکیدکرد

کاهش گره ترافیکی تهران با ساخت آزادراه جنوبی

عصر خودرو : وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه پس از ساخت آزادراه جنوبی تهران باید مکمل این آزادراه به سمت شریف‌آباد و پردیس هم ساخته شود، گفت: با ساخت این آزادراه، گره ترافیکی تهران تا حدود زیادی برطرف می‌شود.

کاهش گره ترافیکی تهران با ساخت آزادراه جنوبی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، عباس آخوندی امروز در مراسم «کلنگ‌زنی آزادراه کنارگذر جنوبی تهران»، اظهار داشت: در استان تهران 12 میلیون نفر زندگی می‌کنند که این رشد جمعیت همچنان ادامه دارد.

    وی افزود: نکته مهم این است که رشد سریع جمعیت به این منطقه تحمیل شده و براساس برنامه‌ریزی نبوده که یکی از بزرگترین مسائل این منطقه، حمل و نقل است.

    وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه روزانه بیش از 1.5 میلیون نفر ورود و خروج به شهر تهران انجام می‌گیرد، گفت: این جمعیت توسط جاده و وسیله نقلیه شخصی جابه‌جا می‌شود که باید به شبکه ریلی منتقل شود که در این خصوص باید برنامه مخصوصی را برای قطارهای حومه داشته باشیم.

    آخوندی با اشاره به اینکه بیش از 25 درصد تولید ناخالص داخلی در شهر تهران وجود دارد، اظهارداشت: جابه‌جایی 35 میلیون تن بار و حمل گسترده مسافر در استان تهران انجام می‌گیرد که باید شبکه حمل و نقل را توسعه دهیم.

    وی با اشاره به اینکه عمده تولیدات صنعتی در محور شرق کشور انجام می‌شود، تصریح کرد: محور غرب –شرق از صنعتی‌ترین بخش‌های ایران است، ضمن اینکه در استان اصفهان و فارس هم بخش‌های صنعتی زیادی داریم که نیاز به دسترسی به آبهای شمال دارند، بنابراین حرکت شمال – جنوب و شرق – غرب حرکت مهمی است.

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه این جابه جایی‌ها، گره ترافیکی و آلودگی محیط‌ زیستی در تهران ایجاد می‌کند، افزود: علت اینکه در تهران 10 روز هوای سالم وجود دارد، به همین دلیل است.

    آخوندی با اشاره به اینکه آزادراه کنارگذر جنوبی تهران نیاز به یک آزادراه مکمل دارد، اظهار داشت: آزادراه دیگری باید از چرمشهر به سمت شریف‌آباد و سپس پردیس برود تا رینگ جنوبی تکمیل شود.

    وی با بیان اینکه مسیر چرمشهر به شریف‌آباد به طول 42 کیلومتر در حال ساخت است اما اعتبار کمی دارد، گفت: 75 درصد از ترافیک ایران عمدتاً در شبکه بزرگراهی، آزادراهی و شبکه راه‌های اصلی است.

    وزیر راه و شهرسازی افزود: باید شبکه آزادراهی کشور را به کل کشورهای همسایه متصل کنیم تا به اهداف توسعه ترانزیتی هم دست پیدا کنیم.

    آخوندی با بیان اینکه شبکه آزادراهی باید 110 هزار کیلومتر توسعه یابد، گفت: ما به دنبال مشارکت بخش خصوصی هستیم تا شبکه آزادراهی کشور را توسعه دهیم.

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در حال حاضر 15 هزار کیلومتر بزرگراه داریم و 4500 کیلومتر در دست ساخت است، گفت: حدود سه هزار کیلومتر راه اصلی در دست ساخت و 20 هزار کیلومتر در حال بهره‌برداری است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو