فونیکسریمکسبهتام

در جلسه بررسی پیشرفت پروژه «خط سفید» عنوان شد

تخلفات رانندگی پیامک می‌شود

تخلف در شهرداری کمتر از ۵ درصد است

عصر خودرو : قائم مقام شهردار تهران در این جلسه پیشرفت پروژه «خط سفید» هدف اصلی از اجرای کمپین «آسمان آبی - زمین پاک» را تحقق دو موضوع «تفکیک زباله» و «خط سفید» عنوان کرد و گفت: در پروژه «خط سفید» باید مجموعه اقداماتی انجام می‌شد که نظم و انضباط در شهر ایجاد شود و این جلسه به این منظور تشکیل شده تا ببینیم چقدر به هدف و خروجی مورد انتظار از این پروژه نزدیک شده‌ایم.

تخلفات رانندگی پیامک می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، دکتر شریفی افزود: در حال حاضر جریمه‌های رانندگی که از طریق دوربین‌های نظارت تصویری انجام می‌شود، در بازه زمانی یک ماهه به در خانه‌ها می‌رود، در صورتی که جریمه‌ها باید به طور روزانه و حداکثر ظرف مدت 48 ساعت به در منازل ارسال شود تا اثرگذاری لازم را داشته باشد.

    وی با اعلام این که هماهنگی، همدلی و همزبانی در کار، ضامن موفقیت و خروجی مناسب است و چنانچه موضوع آموزش و فرهنگ‌سازی از یک طرف و اجرا و اعمال قانون از طرف دیگر وجود نداشته باشد، هر قدر هم که زیرساخت‌های ترافیکی‌مان را گسترش دهیم، طرح‌مان ابتر می‌ماند، تأکید کرد: هنر ما باید این باشد که کارها را با تفکر سیستمی به پیش برده و به نتیجه برسانیم.

    قائم مقام شهردار تهران با اشاره به این که دو پروژه «خط سفید» و «تفکیک زباله»، اولویت‌دارترین کارهای شهرداری تهران محسوب می‌شوند، اظهار کرد: شهرداران مناطق، به عنوان مسئول مستقیم این پروژه‌ها در هر منطقه باید شخصاٌ وارد میدان شده و بیشترین وقت خود را برای این موضوعات بگذارند.

    شریفی با بیان این که اگر فرهنگ‌سازی صرفاً در مدارس و بین دانش‌آموزان انجام شود، نتیجه مورد انتظار حاصل نمی‌شود، تصریح کرد: باید تمام ظرفیت‌های موجود از دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی گرفته تا مساجد و سراهای محله در جهت ارتقاء و بهبود فرهنگ ترافیک بین تمام اقشار و گروههای جامعه مورد استفاده قرار گیرد.

    وی با تأکید بر این که مدیریت شهری تمام تلاش خود را بکار گرفته تا کارها را بر اساس دستورالعمل‌های کارشناسی و بر پایه استانداردها و فرمول‌های علمی انجام دهد، اضافه کرد: نباید در هزینه‌کردهای خود، کم‌ترین بی دقتی و کوچک‌ترین بی توجهی را داشته باشیم و باید مراقبت نماییم تا کارها را با بالاترین کیفیت و به بهترین شکل ممکن انجام دهیم.

    هنرمان باید این باشد که یک نفر در تصادفات کمتر آسیب ببیند

    قائم مقام شهردار تهران با اشاره به این که به عنوان نمونه، نباید خط‌کشی معابر شهری به نحوی انجام شود که بعد از یکی دو ماه پاک شده و محو گردد، اظهار کرد: خط‌کشی عابر پیاده، راهنمای شهروندان برای حرکت آرام، آسان،‌ ایمن و بدون کوچک‌ترین مانع و مشکل در معبری کاملاً هم‌سطح است،‌ به طوری که افراد نابینا هم باید بتوانند از کانال عابر پیاده به سادگی و سلامت عبور نمایند.

    شریفی با بیان این که اصلاحات هندسی می‌توانند 20 تا 25 درصد روان‌سازی ترافیک در مناطق را به دنبال داشته باشند، تصریح کرد: اقدامات ایمن‌سازی در مقابل مدارس و مراکز آموزشی را باید از همین امروز شروع کنیم و منتظر مهر ماه و تشکیل ستاد استقبال از مهر نمانیم تا مجبور نباشیم کارهایمان را با عجله و شتاب انجام دهیم.

    وی با تأکید بر این که هنر هر یک از مسئولان شهرداری در ستاد و مناطق باید این باشد که بر اثر اقدامات آن‌ها، یک نفر در تصادفات کمتر آسیب دیده و یک نفر کمتر دچار قطع نخاع شود، اضافه کرد: آن موقع است که می‌توانیم با افتخار اعلام کنیم کارهایی که ما انجام دادیم، باعث شده یک نفر در شهر کمتر صدمه ببیند.

    هر سال 400 میلیارد تومان صرف رُفت و روب و جمع‌آوری زباله می‌شود

    قائم مقام معاون شهردار تهران با اشاره به این که شهردار تهران در بحث عمران شهری، بر گسترش مترو با توجه به تأثیر آن بر تحقق ساماندهی ترافیک، ارتقای محیط زیست، آرامش شهر و اقتصاد مقاومتی به عنوان اولویت نخست، تأکید دارند، اظهار کرد: با احداث خطوط 6 و 7 مجموعاً به طول 66 کیلومتر، ظرفیت مترو از 3 میلیون به 7 و نیم میلیون جابه‌جایی روزانه افزایش می‌یآبد.

    شریفی با بیان این که علاوه بر «خط سفید»، ‌«تفکیک زباله» نیز یکی دیگر از اولویت‌های مدیریت شهری است، تصریح کرد: هر سال بالغ بر 400 میلیارد تومان مجموع هزینه مربوطه به زباله‌های شهر اعم از رُفت و روب، جمع‌آوری و انتقال آن‌ها‌ می‌شود و از این رو زاویه نگاه خود را از پسماند به عنوان یک محل هزینه‌ای به یک منبع درآمدی برای شهر باید تغییر دهیم.

    وی در خاتمه سخنان خود با تأکید بر این که اعتقاد دارم کم‌تخلف‌ترین سازمان که اتفاقاً بیشتر از هر سازمانی با مردم سر و کار دارد، شهرداری تهران است، خاطرنشان کرد: مجموع تخلفات این مجموعه در تمام زمینه‌ها زیر 5 درصد و در بسیاری از موارد زیر 3 درصد است و به عبارتی بیش از 95 درصد مجموعه مدیران و کارکنان شهرداری تهران، افرادی توانمند، دلسوز، متعهد و پاک‌دست هستند.

    تمرکز اصلی‌مان بر روی آموزش رانندگان حمل و نقل عمومی است

    مهندس تشکری هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در این جلسه با اشاره به این که یکی از مهم‌ترین مأموریت‌هایی که شهردار تهران برای مجموعه مدیریت شهری ترسیم فرموده‌اند، اجرای طرح «خط سفید» به عنوان نماد نظم و انضباط است، اظهار کرد: در اجرای خط‌کشی‌ها و رفع مهم‌ترین مشکل خطوط ترافیکی که سیاه‌شدگی‌ است، از همکاری پژوهشگاه پلیمر استفاده می‌کنیم.

    وی با بیان این که اقدامات ترافیکی ازجمله خط‌کشی‌ها در 5 پهنه جغرافیایی تهران باید به صورت هماهنگ انجام شود، تصریح کرد: در بحث آموزش‌های ترافیکی، تمرکز اصلی‌مان بر روی رانندگان حمل و نقل عمومی است، چرا که به دلیل ارتباط تنگاتنگ با آن‌ها، بهترین نتیجه را از آموزش این گروه از رانندگان می‌توانیم به دست بیاوریم.

    وی با تأکید بر اینکه دوران درگیری عوامل اجرایی با شهروندان در کف خیابان سپری شده و امروز با سیستم‌های هوشمند و با حداقل نیروی انسانی، شهر و جریان ترافیک در معابر شهری را کنترل می‌کنیم، اضافه کرد: تابستان امسال پارک‌های آموزش ترافیک فعال هستند و والدین به اتفاق فرزندانشان می‌توانند در این پارک‌ها حضور یافته و از آموزش‌های ترافیکی استفاده نمایند.

    جمعیت ایران 5 برابر هلند اما تلفات ترافیکی آن 25 برابر هلند است

    مهندس تشکری هاشمی معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه پیشرفت کمّی و حجمی‌مان در کارها خوب است اما موضوع مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد، کیفیت اقدامات و کیفی‌سازی فعالیت‌هاست، اظهار کرد: با اجرای پروژه «خط سفید» و انجام اقدامات لازم در قالب این پروژه، شهر را برای آغاز سال جدید تحصیلی آماده خواهیم کرد تا از اول مهر ماه با همکاری مردم، شاهد ایجاد نظم و انضباط در شهر باشیم.

    وی با بیان این که تعداد خودروهای هلند با 16 میلیون جمعیت و مساحتی تقریباً مساوی استان مازندران برابر با ایران است، اظهار کرد: این در حالی است که تعداد کشته‌های ایران در تصادفات رانندگی سالانه بیش از 17 هزار نفر و تعداد کشته‌های هلند کمتر از 700 نفر در سال است و به عبارتی جمعیت ایران 5 برابر هلند اما تلفات آن در تصادفات 25 برابر هلند است.

    وی با تاکید بر این که از طریق دوربین‌های نظارت تصویری، هر روز 12 تا 13 هزار سرعت غیر مجاز، 25 هزار ورود غیر مجاز به محدوده طرح ترافیک و 10 برابر این تعداد، یعنی 250 هزار ورود غیر مجاز به محدوده زوج و فرد و بیش از یک هزار دستکاری در پلاک خودرو در تهران ثبت می‌شود، اضافه کرد: این در حالی است که تعداد کل خودروهای مجازی که هر روز وارد این محدوده می‌شوند 950 هزار تا یک میلیون و 50 هزار دستگاه است که به عبارتی 25 درصد آن‌ها غیر مجاز هستند.

    تهران به شهری قانونمند شبیه است یا خیر؟

    معاون شهردار تهران با اشاره به این که همه این تخلفات در شهری اتفاق می‌افتد که شهروندان آن می‌دانند دوربین‌های نظارت تصویری، تخلفات آنها را ثبت می‌کنند، اظهار کرد: تمام این آمارها مربوط به تخلفات رانندگان خودروهاست و شامل انبوه تخلفات راکبان موتورسیکلت که آن‌قدر متعدد و متنوع است که جای صحبت ندارد، نمی‌شود و البته سوألی که در این میان پیش می‌آید، این است که شهری با این ویژگی‌ها به شهری قانونمند شبیه است یا خیر؟

    تشکری هاشمی با بیان اینکه با همکاری پلیس راهور، در آینده نزدیک تخلفات رانندگی به صورت آنلاین توسط پیامک به رانندگان متخلف ارسال و برگه جریمه نیز ظرف 48 ساعت به در خانه این افراد ارسال می‌شود، تصریح کرد: با همراهی پلیس و همکاری اکثریت مردمی که قوانین و مقررات را رعایت می‌کنند و به حقوق دیگران احترام می‌گذارند، تهران را به شهری قانونمند تبدیل می‌کنیم.

    وی در پایان با تأکید بر این که با مجموع اقدامات به عمل آمده، جمعیت کشته‌های تهران در تصادفات در چند سال اخیر از بیش از 1400 نفر در سال به سالانه کمتر از 700 نفر رسیده، خاطرنشان کرد: ایمنی بدون نظم و انضباط حاصل نخواهد شد و با توجه به این که تغییر در رفتار مردم کار بسیار سختی است، اگر با آموزش و فرهنگ‌سازی بتوانیم 10 درصد هم تغییر رفتار در جامعه ایجاد کنیم، موفق خواهیم بود.

    تهران از نظر فرهنگی شهر متکثری است

    دکتر گیل‌آبادی، مدیر مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران نیز در این جلسه با اشاره به این که تهران از نظر فرهنگی، شهر متکثری است، اظهار کرد: با توجه به تکثر فرهنگی در پایتخت، با استفاده از یک تیپ واحد و یک شابلون مشترک، نمی‌توان در منطقه یک همان کاری را انجام داد که در منطقه بیست انجام داده و موفق شده‌ایم و باید بین مناطق مختلف و فرهنگ‌های حاکم بر هر یک از مناطق، تفاوت و تمایز قائل شویم.

    مهندس کتانباف شهردار منطقه 20 نیز در این جلسه با بیان این که اخیراً 5 دوربین کنترل سرعت به بزرگراه‌های این منطقه اضافه شده، تصریح کرد: با مجموعه اقدامات به عمل آمده، تصادفات رانندگی در این منطقه در سال 93 نسبت به سال 92 به میزان 26 درصد کاهش پیدا کرده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو