فونیکسریمکسبهتام

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران تشریح کرد

سناریوهای مختلف برای بهبود تردد تونل امیرکبیر

عصر خودرو: معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در مورد سرانجام تونل امیرکبیر توضیحاتی را ارائه کرد.

سناریوهای مختلف برای بهبود تردد تونل امیرکبیر
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سید جعفر تشکری هاشمی در مورد سرانجام بهره برداری از تونل امیرکبیر و در پاسخ به برخی از انتقادات مبنی بر اینکه تونل امیرکبیرعملکرد مناسبی نداشته است، گفت: هنوز بخش‌هایی از این تونل به ویژه در محدوده خیابان کرمان و آهنگ به دلیل تعریض این دو خیابان کامل نشده که با تکمیل این محدوده می‌توان انتظار داشت عملکرد واقعی این تونل در تهران خود را نشان دهد.

    وی به برگزاری جلسات متعدد با اعضای کمیسیون عمران شورای شهر در مورد تعیین تکلیف تونل امیرکبیر اشاره کرد و با بیان اینکه براساس این جلسات دو سناریوی ترافیکی درخصوص این تونل در دست بررسی و مطالعه قرار گرفته است، تصریح کرد: یک سناریو تکمیل نیمه جنوبی این تونل برای حرکت رفت و برگشت خودروهاست و سناریو بعدی تغییر جهت خیابان‌های ری و امیرکبیر به صورت شرقی- غربی است تا جذابیت‌های سفر در این منطقه و تونل امیرکبیر افزیش پیدا کند.

    معاون شهردار تهران با بیان اینکه اکنون توسط مرکز کنترل ترافیکی در تونل امیر کبیر به صورت روزانه عبور 1000 خودرو ثبت می‌شود، گفت: یکی از مسائلی که منتقدان باید به آن توجه کنند، این است که بار ترافیکی این تونل به زمان کار و فعالیت محدوده بازار نیز وابسته است.

    وی با بیان اینکه امکان دارد که زمانی وارد تونل شویم که خودرو کمتری از داخل آن عبور می کنند و این بدان معنا نیست که تونل امیر کبیر کارآیی لازم را ندارد، ادامه داد: امکان دارد ساعات اوج شلوغی کار و فعالیت در این محدوده گذشته است.

    وی در توضیح تغییر جهت ترافیکی خیابان امیر کبیر گفت: باید خودروها بتوانند از خیابان مصطفی خمینی به صورت مستقیم از غرب به شرق وارد خیابان امیر کبیر شوند.

    به گفته تشکری هاشمی اکنون جهت این خیابان به صورت شمالی جنوبی است. در صورت تغییر سیکل حرکتی این خیابان خودروها با یک چپ‌گرد به راحتی وارد تونل امیر کبیر می شوند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط