فونیکسریمکسبهتام

معاون مسافری راه‌آهن اعلام کرد

کاهش تردد ۱۳۵دستگاه خودرو با حرکت یک قطار حومه‌ای‌

عصر خودرو : معاون مسافری راه‌آهن با اشاره به اینکه قطار حومه‌ای قزوین-تهران در مدت زمان ۲ ساعت به تهران می‌رسد، گفت: ظرفیت هر رام قطار ‌۳۳۶ نفر است و اگر متوسط مسافران هر خودرو را ۲.۵ نفر در نظر بگیریم، فقط با حرکت یک رام قطار، تردد ۱۳۵ دستگاه خودرو کاهش می‌یابد.

کاهش تردد ۱۳۵دستگاه خودرو با حرکت یک قطار حومه‌ای‌
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، سید محمد راشدی  با اشاره به ‌راه‌اندازی قطار حومه‌ای قزوین - تهران‌ از امروز، بیان کرد: ‌با راه‌اندازی این قطار که ساعت حرکت آن از قزوین 05:20 است، مردم قزوین می‌توانند در ساعت 07:20 وارد تهران شوند.

    وی با اشاره به اینکه ساعت برگشت قطار مذکور از‌ تهران ‌16:20 ‌خواهد بود، اظهار داشت: ‌ظرفیت هر رام قطار ‌336 نفر است و اگر متوسط مسافران هر خودرو را 2.5 نفر در نظر بگیریم، فقط با حرکت یک رام قطار، تردد حدود 135 دستگاه خودرو فقط صبح امروز در محور قزوین-تهران کاهش یافته است.

    وی با تأکید بر اینکه نرخ بلیت قطار حومه‌ای قزوین-تهران 3000 تومان است، گفت: مردم قزوین می‌توانند به راحتی و در ساعت اداری وارد تهران شوند و بعد از ظهر به قزوین بر گردند‌.

    وی اظهار داشت: قطار‌های حومه‌ای اغلب ریل‌باس‌ها هستند که قطار‌های خودکشش، سریع، ایمن و با خدمات بالا محسوب می‌شوند.

    راشدی با اشاره به مزایای توسعه قطار‌های حومه‌ای خصوصاً در شهر‌های بزرگ، بیان کرد: این امر موجب کاهش حاشیه‌نشینی که فساد‌های اجتماعی‌ را به دنبال دارد، می‌شود.

    وی یادآور شد: افزایس ایمنی سیر برای مسافران، سرعت جابه‌جایی، حمل و نقل ارزان، کاهش تولید آلاینده‌های زیست‌محیطی و کاهش ترافیک جاده‌ها از مزایای توسعه قطار‌های حومه‌ای است.

    راشدی با اشاره به زیان سنگین سوانح رانندگی برای دولت و مردم، افزود: در کنار جانباختن تعداد زیادی از هموطنان در سوانح رانندگی، رقم بالایی هم مجروح و نقض عضو دائم می‌شوند، در واقع تعداد زیادی از خانواده‌ها سرپرست خانواده را از دست می‌دهند و این برای خانواده آنها و البته دولت پرهزینه است.

    وی با تأکید بر اینکه افزایش تعداد قطار‌های حومه‌ای بستگی به میزان استقبال مردم دارد، گفت: هدفگذاری کرده‌ایم در همه شهر‌های بزرگ قطار حومه‌آی به اطراف داشته باشیم.

    راشدی با اشاره به حمایت مالی راه‌آهن از قطار‌های حومه‌ای اظهار داشت: به هر حال با در نظر گرفتن افزایش قطار‌های حومه‌ای، تردد خودرو در جاده‌‌ها و ‌مصرف سوخت کاهش می‌یابد و برنامه‌ریزی کرده‌ایم از محل صرفه‌جویی سوخت، رقم مناسبی به توسعه قطارهای حومه‌ای اختصاص یابد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو