فونیکسریمکسبهتام

مدیر عامل تاکسیرانی کرمانشاه خبر داد

وجود ۱۵۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده در کرمانشاه

عصر خودرو : مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر کرمانشاه گفت: یک‌هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده با عمر بالای ۱۰ سال در حال حاضر در شهر کرمانشاه وجود دارد.

وجود ۱۵۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده در کرمانشاه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، سجاد سلیمانی امروز با به اشاره نوسازی تاکسی‌های فرسوده در شهر کرمانشاه، اظهار کرد: این اقدام با یک وقفه دو ساله مواجه بود و طی سال گذشته 60 دستگاه تاکسی فرسوده در کرمانشاه نوسازی شد.

    وی با اشاره به وجود مشکلاتی بین ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت و  شرکت ایران خودرو که طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده در کل کشور را راکد کرد، افزود: سازمان تاکسیرانی کماکان در تلاش و رایزنی است که بتواند هرچه سریع‌تر این مشکل را برطرف کند.

    *پرداخت 200 میلیون ریال تسهیلات در راستای جایگزینی تاکسی‌ها فرسوده به رانندگان

    مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر کرمانشاه ادامه داد: برای خرید خودروهای جایگزین مبلغ 200 میلیون ریال به‌صورت وام در اختیار تاکسیرانان قرار می‌گیرد.

    این مسئول با بیان اینکه تسهیلات از طرف بانک صادرات با سود 15 درصد به رانندگان تعلق می‌گیرد، گفت: وام‌ها در 60 قسط به ارزش ماهیانه چهار میلیون و 600 هزار ریال از سوی مالکان خودروها بازپرداخت می‌شود.

    سلیمانی یادآور شد: مبلغ 53 میلیون ریال وام و کمک بلاعوض از سوی دولت پرداخت و سهم آورده مالک تاکسی نیز با توجه به قیمت روز خودرو(ارزش لاشه خودرو) محاسبه خواهد شد.

    *کاهش متوسط عمر ناوگان تاکسیرانی شهر کرمانشاه به زیر 8 سال

    وی با بیان اینکه متوسط عمر ناوگان تاکسیرانی شهر کرمانشاه به زیر هشت سال کاهش یافته است، افزود: در تلاشیم با هماهنگی و همکاری ارگان‌های مرتبط در سال 94، تمام تاکسی‌های فرسوده با عمر بیش از 10 سال از رده خارج شود.

    مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر کرمانشاه خاطرنشان کرد: در حال حاضر 9 و 800 دستگاه تاکسی در قالب آژانس، گردشی و مسیری به مردم در شهر کرمانشاه خدمات‌رسانی می‌کند.

    *جا به جایی روزانه 85 مسافر توسط هر تاکسیران در شهر کرمانشاه

    به گفته این مسئول، بر اساس آخرین آمار و نظرسنجی که در سال گذشته توسط سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر کرمانشاه انجام شد، روزانه به‌صورت میانگین هر تاکسیران، 85 نفر مسافر در سطح شهر کرمانشاه را جا به جا می‌کند.

    سلیمانی با اشاره به وضعیت فرسودگی تاکسی‌های موجود در شهر کرمانشاه، گفت: در حال حاضر با توجه به عدم صدور پیش فاکتور از سوی شرکت ایران‌خودرو در ناوگان حمل و نقل عمومی، هم‌اکنون در کرمانشاه یک‌هزار و 500 دستگاه تاکسی فرسوده با عمر بالای 10 سال وجود دارد.

    *فعالیت تعاونی مصرف تاکسیرانان در شهر کرمانشاه

    وی بیان داشت: تعاونی مصرف تاکسیرانان با مشارکت خود تاکسیرانان هم‌اکنون در کرمانشاه فعال است و در بحث نقل و انتقال تاکسی، خدمات تأمین اجتماعی، فروش انواع قطعات خودرو، اتو مکانیک و....فعالیت دارد، اما با این وجود این سازمان تلاش می‌کند تا این تعاونی به‌صورت پویاتر در خدمت تاکسیرانان قرار بگیرد.

    مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر کرمانشاه به برگزاری انتخابات نمایندگان خطوط تاکسیرانی در شهر کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این انتخابات به‌زودی در شهر کرمانشاه برگزار می‌شود.

    *برگزاری انتخابات نمایندگان خطوط پرتردد در شهر کرمانشاه

    این مسئول با بیان اینکه ثبت‌نام از متقاضیان این انتخابات از تاریخ 21 خردادماه آغاز و در پنجم تیرماه به‌پایان رسیده است، گفت: در آینده‌ای نزدیک رانندگانی که صلاحیت آنها برای سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر کرمانشاه محرز شود، به‌عنوان نماینده انتخابات خطوط پرتردد معرفی می‌شوند.

    سلیمانی اضافه کرد: دارابودن کارت شهری، سلامت کامل جسم، نداشتن حکم انضباطی و حسن شهرت از جمله ویژگی‌هایی است که بر اساس آن نمایندگان خطوط پرتردد در شهر کرمانشاه انتخاب می‌شوند.

    به گفته وی، 53 خط از 73 خط فعال در شهر کرمانشاه جزو مسیرهای پرتردد به‌شمار می‌رود که دارای ایستگاه‌های ویژه‌ای نیز هستند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو