فونیکسریمکسبهتام

«اختصاصی عصر خودرو»

هفت‌تیر پُر کابوی زخم‌خورده !

عصر خودرو: در بازار بسیار پر‌تقاضای سدان‌های خانوادگی سایزمتوسط که سال ۲۰۱۴ فقط در آمریکا ۲.۲‌میلیون خریدار را جذب خود کرده، شورولت عملا حرفی برای گفتن نداشته.

هفت‌تیر پُر کابوی زخم‌خورده !
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، این زیرمجموعه بزرگ جنرال‌موتورز در حالی سال 2014 تنها 188.519 دستگاه مالیبو در آمریکا به فروش رساند که این رقم نه‌تنها کاهش 6 درصدی فروش به نسبت سال 2013 را نشان می‌دهد، بلکه حتی نیمی از فروش سال 2014 تویوتا کمری و هوندا آکورد در خاک آمریکا هم نمی‌شود. در نسل جدید اما این کابوی زخم‌خورده آمده تا به حکمرانی شرقی‌ها در زادگاهش پایان دهد.
    در نگاه اول هم کاملا مشخص است که مالیبو 2016 با توپ پُر به میدان بازگشته. نسل جدید که نُهمین نسل مالیبو از سال 1964 تا به امروز به حساب می‌آید، آنقدر خوش‌چهره و جذاب طراحی شده که هم چهره کسل‌کننده و به دور از هرگونه هیجان چند نسل قبل را کاملا از خاطر محو می‌کند‌ و هم می‌تواند کابوس خوش‌چهره‌ترین‌های کلاس خود باشد؛ از اُپتیمای کیا بگیرید تا فورد فیوژن و مزدا6‌ و حتی کمری. به این اضافه کنید تقریبا 92 میلی‌متر فاصله بیشتر بین دو محور در نسل جدید را که کابین را به‌مراتب جادار‌تر از گذشته کرده؛ مخصوصا برای سرنشینان عقب.
    این ترکیب جذاب پویایی و مدرنیته، به اضافه دقت بیشتر در انتخاب مواد و تزئینات به‌کار رفته، کابین را هم مدرن‌تر و خوش‌ساخت‌تر از گذشته جلوه می‌دهد.
    مالیبوی جدید شورولت برپایه ساختار دیفرانسیل جلو مدرن E2 توسعه یافته که بخشی از 136 کیلوگرم وزن کمتر خودرو در نسل جدید به آن مربوط می‌شود. برای پیشرانه نیز دو موتور 1.5 و 2.0 لیتری توربو با 160 و 250 اسب بخار قدرت در نظر گرفته شده.
    اما گزینه جذاب‌تر، بی‌شک مالیبوی‌ هایبرید خواهد بود که در نسل جدید کاملا متحول شده. این مدل دارای پیشرانه‌ای مرکب از موتور 1.8 لیتری و یک واحد الکتریکی جُفت‌موتور است که در کل 182 اسب بخار قدرت دارد. منبع تغذیه واحد الکتریکی نیز پکیج باتری‌های یون‌لیتیوم 80 سلولی 1.5 کیلووات ساعت است که همچون Volt، قابلیت شارژ مجدد توسط سامانه احیای انرژی حاصل از ترمز را دارد. با این پیکربندی پیشرانه، مصرف سوخت ترکیبی Malibu Hybrid جدید در حدود 5 لیتر در هر 100 کیلومتر خواهد بود.
    صفحه نمایش لمسی 7 و یا 8 اینچی، صندلی‌های مجهز به سیستم گرمایشی و سرمایشی، یک جُفت درگاه USB برای سرنشینان عقب، خروجی برق 110 ولت، شارژ بی‌سیم گوشی‌های همراه، 10 اِیربگ، دوربین دید عقب، کروزکنترل تطبیق‌پذیر با قابلیت ترمزگیری خودکار و همیار پارک خودکار در کنار سامانه‌های حفظ خودرو در لاین مسیر، هشدار خروج از لاین مسیر و هشدار عبور عابر پیاده از جلو ازجمله امکانات ایمنی و رفاهی نسل نُهم مالیبو هستند که از سه‌ماهه چهارم سال 2015 به بازار عرضه خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو