فونیکسریمکسبهتام

شغلی که فقط خرجی روزانه را تامین می‌کند

افزایش نرخ کرایه تاکسی در شهر ساری

عصر خودرو : افزایش نرخ کرایه تاکسی در شهر ساری طی روزهای اخیر قصه دوباره اعتراض مسافران نسبت به این مسئله را تکرار کرد، شغلی که بنا به گفته یکی از رانندگان فقط خرج روزانه یک خانواده را بدون لحاظ کردن پس‌انداز تامین می‌کند.

افزایش نرخ کرایه تاکسی در شهر ساری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، افزایش نرخ کرایه تاکسی در شهر ساری طی روزهای آخر قصه دوباره اعتراض مسافران نسبت به این مسئله را تکرار کرد، در این باره مدیرعامل تاکسیرانی شهرداری ساری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری با بیان اینکه در تاریخ 20 بهمن ماه سال 93 در جلسه شورای اسلامی ساری با افزایش 20 درصدی نرخ کرایه تاکسی در سال 94 موافقت شد، گفت: این موضوع در شورا مصوب و به کمیته انطباق فرمانداری ارسال شد که با آن مخالفت شد.

    حمیدرضا فضل‌الله‌نژاد بیان کرد: پس از افزایش قیمت حامل‌های انرژی و افزایش 43 درصدی قیمت بنزین پیگیری دوباره برای افزایش نرخ تاکسی انجام شد که از سوی کمیته انطباق فرمانداری و استانداری با این مصوبه با لحاظ کردن رندی موافقت شد تا مردم با مشکل مواجه نشوند.

    وی یادآور شد: همه ساله قبل از آغاز سال جدید طرح پیشنهادی با افزایش نرخ کرایه تاکسی به شورای شهر ارسال شده و این روند با تائید فرمانداری و استانداری به نتیجه می‌رسد.

    مدیرعامل تاکسیرانی شهرداری ساری تصریح کرد: با توجه به افزایش قیمت بنزین به همراه آن قیمت سایر مشتقات نفتی و هزینه وسایل نقلیه نیز افزایش می‌یابد که این موضوع برای رانندگان تاکسی مقرون به صرفه نیست.

    فضل‌الله‌نژاد با اشاره به فعالیت حدود 3 هزار تاکسی در شهرستان ساری، گفت: از این تعداد 500 دستگاه تک‌سوز هستند و امکان دوگانه سوز بودن برای آنها وجود ندارد که موضوع افزایش قیمت بنزین برای آنها مشکلات بسیاری به همراه دارد.

    وی با اعلام اینکه دولت یارانه در اختیار حمل و نقل درون شهری قرار می‌دهد که این موضوع برای تاکسی لحاظ نمی‌شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه رانندگان تاکسی قشر ضعیفی هستند، در صورتی که دولت به رانندگان تاکسی نیز یارانه دهد، بسیاری از مشکلات آنها حل می‌شود.

    مدیرعامل تاکسیرانی شهرداری ساری در بخش دیگری از سخنان خود از نصب دستگاه کارتخوان در تمامی تاکسی‌های شهری ساری خبر داد و افزود: حدود یک‌ماه آینده تمامی تاکسی‌های این شهرستان به این سیستم مجهز می‌شوند.

    فضل‌الله‌نژاد با بیان اینکه در حال حاضر حدود 800 تاکسی به دستگاه کارت‌خوان مجهز شدند، اضافه کرد: در صورت نصب این دستگاه در تمامی تاکسی‌ها مشکل بسیاری از مردم در ارتباط با پول خرد حل می‌شود.

    یک راننده تاکسی باید در تمام فصول سال از صبح تا شب در خیابان‌ها رانندگی کند و این موضوع سرما و گرما نمی‌شناسد و این موضوع برای افرادی که تنها امرار و معاش زندگی آنها از این راه تامین می‌شود یعنی وسیله نقلیه همه دار و ندارشان است، بسیار سخت و طاقت‌فرساست.

    یکی از رانندگان تاکسی ساری نیز در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری می‌گوید: وقتی بنزین با قیمت 100 تومان عرضه می‌شد، کرایه تاکسی 120 تومان بود، در حالی‌ که اکنون بنزین به قیمت 1000 رسید و نرخ کرایه تاکسی به 500 تومان یعنی نصف آن رسید.

    حسین مهدوی با بیان اینکه نمی‌توان به درآمد این شغل حساب کرد چرا که درآمد رانندگان تاکسی تنها خرجی روزانه را تامین می‌کند، ادامه می‌دهد: در طول حدود پنج سال گذشته حتی یک ریال نتوانستم پس‌انداز داشته کنم و البته این موضوع مربوط به من نیست، همکاران همه از این موضوع رنج می‌برند.

    وی با اشاره به اینکه البته نباید این موضوع را فراموش کرد که هر وسیله نقلیه سالانه نیاز به تعمیر و بیمه و سایر مسائل دارد، در حالی‌که درآمد حاصل از این کار در حد تامین معاش روزانه نیست، گفت: درخواست ما از مسئولان این است که به مشکلات این قشر توجه کنند.

    در حال حاضر با توجه به تورم در جامعه همه ما می‌دانیم که اگر فردی بخواهد تنها با فعالیت در حرفه تاکسی‌رانی امرار معاش کند، نمی‌تواند از پس مخارج برآید و بسیاری از افراد به عنوان شغل دوم این حرفه را برگزیدند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط