فونیکسریمکسبهتام

آینده مبهم بازار خودرو بعد از اعلام نتایج مذاکرات هسته‌ای

عصر خودرو : فعالان بازار خودرو معتقدند، آینده بازار خودرو بعد از اعلام نتایج مذاکرات هسته‌ای مبهم است اما به طور حتم شرکت های خودروساز برای فروش محصولات خود نمی توانند افزایش قیمت اعمال کنند.

آینده مبهم بازار خودرو بعد از اعلام نتایج مذاکرات هسته‌ای
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، این روزها بازار راکد خودرو هم مانند سایر بخش‌های اقتصادی کشور در انتظار نتایج مذاکرات هسته‌ای است تا براساس آن تغییرات قیمتی را اعمال نماید. برخی در این شرایط همچنان بر طبل افزایش قیمت می‌کوبند و معتقدند قیمت‌ها بعد از نتایج مثبت مذاکرات افزایش می‌یابد اما در مقابل برخی دیگر بازار خودرو را راکد دانسته و افزایش قیمت ها را بعد از مذاکرات منطقی نمی دانند.

    برای ارزیابی بیشتر وضعیت بازار خودرو بعد از مذاکرات هسته ای سری به فعالان این بازار زده ایم تا تحلیل آنها را در مورد آینده بازار خودرو جویا شویم.

    موسوی یکی از فروشندگان خودرو در این خصوص به خبرنگار تسنیم می گوید: بازار خودرو چند سالی است که متأثر از تحولات اقتصادی با نوسات قیمت متعددی روبه رو شده است. تجربه ثابت کرده بازار خودرو دیگر با شوک‌های لحظه ای رونق نخواهد گرفت و مردم دنبال قیمت های ثابت و خودروهای با کیفیت هستند.

    وی با اشاره به اینکه در هفته‌های اخیر قیمت خودروهای خارجی از 10 تا 30 میلیون کاهش داشته است، افزود: در کنار این کاهش قیمت‌ها تعدادی از شرکت های خودروساز خارجی همانند بی ام وی محصولات خود را با تخفیف های قابل توجهی به فروش می رساند که این امر باعث می شود مردم به جای خرید خودروهای داخلی که از لحاظ کیفیت ایرادات بسیاری دارند این خودروهای وارداتی را خریداری کنند.

    *افزایش قیمت دردی را در بازار خودرو دوا نمی‌کند

    نوری دیگر فروشنده خودرو با اعلام اینکه در صورت رونق بازار می توان شاهد افزایش قیمت انواع خودرو داخلی بود، اظهار داشت: اما باید به این نکته توجه کنیم که خودروهای وارداتی تا حدودی روند کاهش قیمت را تجربه می‌کنند و این موضوع برای تولیدکننده داخلی این ممنوعیت را به وجود می آورد که نباید خودروهای خود را گران کنند چون مردم حاضرند خودروی دست دوم خارجی بخرند تا خودروهای داخلی.

    وی با اشاره اینکه نتایج مذاکرات هسته‌ای التهاب زیادی را در بازار ایجاد نمی‌کند، گفت: اگر تحریم‌های بین المللی برداشته شود شرایط برای تسهیل واردات خودرو به کشور آسان تر شده و تولیدکنندگان داخلی مجبورند در شرایط رقابتی اقدام به تولید محصولات با کیفیت و قیمت های مناسب کنند تا مشتریان خود را از دست ندهند.

    این فعال بازار خودرو تصریح کرد: در حال حاضر نمایندگی‌های فروش در حال فروش محصولات خود هستند تا منابع مالی مورد  نیاز خود را تأمین کنند.

    وی با بیان اینکه اگر مذاکرات هسته ای مثبت باشد رکود بازار تشدید شده و همه منتظر کاهش قیمت‌ها هستند، گفت: همه در بازار می دانند که خودرو ارزان نمی شود اما جو روانی نتایج مذاکرات باعث شده تا خریداری در بازار نباشد.

    *همه در بازار می دانند که خودرو ارزان نمی شود

    نادری فروشنده دیگری که از بازار راکد خودرو گله مند است به خبرنگار تسنیم می گوید: اگر توافقات نتیجه مثبتی نداشت بازار راکد خودرو دیگر امید خود را در کاهش قیمت ها از دست داده و به سمت رونق می رود .

    وی با اعلام اینکه الان 80 درصد مردم در انتظار کاهش قیمت هستند، گفت: در بهمن ماه سال 92 بازار خودرو با یک جهش در قیمت ها روبه رو شد به نحوی که پراید 17 میلیون تومانی به مرز 20 میلیون رسید. این روزها هم عقل حکم می ‌کند اگر  مذاکرات هسته‌ای مثبت یا منفی شود شرکت های خودروها محصولات خود را گران نمی کنند بلکه در انتظار واکنش بازار هستند.

    این فعال بازار خودرو اضافه کرد: این روزها بیشتر خودروهای وارداتی در بازار خریدار دارند و در مورد خرید خودروهای داخلی هنور تعلل می کنند. به صورت کلی نمی توان درباره بازار خودرو بعد از مذکرات نظر قطعی داد اما همه می دانیم خودرو ارزان نمی شود اما شرکت های خودروساز نمی توانند محصولات خود را گران هم کنند زیرا محصولات آنها خریداری نخواهد داشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو