فونیکسریمکسبهتام

تلاش برای اجباری کردن استفاده از خودروهای مجهز به صندلی ایمن کودک در مالزی

عصر خودرو : والدین مالزیایی پس از افزایش آمار کشته شدن کودکان در تصادفات رانندگی از دولت این کشور خواستند استفاده از خودروهای مجهز به صندلی مخصوص کودک را که از ایمنی بالایی برخوردار است تا پیش از سال ۲۰۱۹ اجباری کند.

تلاش برای اجباری کردن استفاده از خودروهای مجهز به صندلی ایمن کودک در مالزی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، روزنامه استار روز سه شنبه نوشت که کارشناسان مالزیایی محل نامناسب کودکان در خودروها را دلیل اصلی آسیب دیدن و مرگ آنان حتی در برخی از حوادث جاده ای سبک عنوان می کنند.

    به اعتقاد والدین مالزیایی، اگر بستن کمربند برای افراد بالغ در رانندگی اجباری است، وجود صندلی مخصوص کودک نیز برای ایجاد امنیت کودکان باید اجباری شود.

    اگر چه والدین مالزیایی در حال حاضر از صندلی مخصوص کودکان در خودروهای خود استفاده می کنند، اما این صندلی های غیراستاندارد به رغم راحتی و کسب اطمینان از اینکه کودک در یک صندلی نشسته است، امنیت کودک را به طور کامل تامین نمی کنند.

    دولت مالزی قانون استفاده از خودروهایی با صندلی مخصوص کودکان را تصویب کرده اما استفاده از آن به دلیل شرایط اقتصادی، مسائل مالی و آگاهی نداشتن مردم تا سال 2019 اجباری نیست.

    کارخانه های خودروسازی در تولیدات جدید صندلی های ایمنی برای کودکان پیش بینی کرده اند که از امنیت بالایی برخوردار است و می تواند امنیت جسمی کوودکان را تا حد بالایی تامین کنند.

    'لیئو تیونگ لای' وزیر حمل و نقل مالزی برخی اخبار در مورد اجباری شدن استفاده از این خودروها تا سال 2017 را رد و اعلام کرد که فرایند فرهنگ سازی این قانون نیازمند زمان بیشتری است.

    وزیر حمل و نقل مالزی همچنین گفت به رغم تصویب قانونی در سال 2009، تنها هفت تا 9 درصد از مسافران صندلی عقب خودور در مالزی از کمربند ایمنی استفاده می کنند.

    'لیئو تیونگ لای' اظهار امیدواری کرد میزان تلفات جاده ای در فصل های شلوغ و پررفت و آمد این کشور به رغم افزایش تعداد خودروها هر ساله 10 درصد کاهش یابد.

    میزان تلفات جاده ای در مالزی از 4.5 نفر در هر 10 هزار نفر در سال 2004 به 2.9 نفر در سال 2013 کاهش یافته است.

    آمارها نشان می دهد در مالزی به ازای هر یکهزار نفر 361 وسیله نقلیه موتوری وجود دارد که بر این اساس مالزی از بین 192 کشور در رتبه 47 قرار دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط