فونیکسریمکسبهتام

واکنش سرد بازار خودرو به توافق هسته‌ای

عصر خودرو : با وجود آنکه بسیاری از کارشناسان از تاثیر توافق هسته‌ای ایران بر بسیاری از بازارها خبر دادند، اما بازار خودرو تاکنون واکنشی به این اتفاق نشان نداده است.

واکنش سرد بازار خودرو به توافق هسته‌ای
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، آنگونه که به‌نظر می‌رسد در بازار خودرو همچنان سکوت حکمفرماست و توافق هسته‌ای و رفع تحریم‌های بین‌المللی نیز نتوانسته تحرکی به این بازار دهد.

    در این بین کارشناسان و فعالان بازار خودرو هر چند نسبت به وضعیت کنونی بازار خودرو اظهار نگرانی می‌کنند، اما درباره وضعیت آتی بازار خودرو دو نظر ارائه می‌دهند. برخی معتقدند که واکنش بازار به نتیجه مذاکرات هسته‌ای در طولانی مدت صورت خواهد گرفت و گذشت دو روز از توافق مدت زمان بسیار کمی است که بتواند در این بازار تاثیر بگذارد.با این حال گروه دوم معتقدند که بازار خودرو هنوز نتوانسته انتظارات مشتریان را برآورده کند و شرایط انتظاری برای کاهش قیمت همچنان بر این بازار حکمفرماست؛ بنابراین اعلام توافق تاثیری بر تصمیم‌گیری مشتریان نگذاشته به همین دلیل بازار خودرو با خبر توافق هسته‌ای همچنان راکد مانده است.

    در این بین به گفته برخی کارشناسان، بازار خودرو در هفته جاری نیز همانند هفته‌های گذشته به‌دلیل کاهش تقاضا با روند کاهش قیمت روبه‌رو بوده است؛ به‌طوری‌که قیمت خودروهای موجود در بازار بین 200 هزار تا سه میلیون تومان کاهش داشته است. بیشترین تغییرات قیمتی متعلق به خودرو تندر اتومات است که با کاهش 3 میلیون و 500 هزار تومانی هم‌اکنون 50 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

    روند نزولی قیمت خودرو در بازار در حالی ادامه دارد که بسیاری از فعالان بازار نسبت به پایان ماه مبارک رمضان و رونق گرفتن بازار به‌دلیل آغاز سفرهای تابستانی امید دارند.

    در همین راستا فعالان بازار خودرو از نزدیکی بیش از اندازه قیمت بازار و کارخانه خبر می‌دهند و این موضوع را نیز یکی از عوامل بی‌رونقی بازار خودرو عنوان می‌کنند. روند کاهشی قیمت در بازار خودرو در حالی ادامه دارد که این موضوع به بازار خودروهای وارداتی نیز سرایت کرده است و قیمت‌های این خودروها نیز بین یک تا دومیلیون تومان کاهش داشته است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو