فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم اعلام کرد

تدابیر پلیس قم برای کاهش ترافیک و پیشگیری از حوادث در تعطیلات تابستانی

عصر خودرو : رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم از تدابیر و طرح‌های پلیس راهور این استان به منظور کاهش ترافیک و پیشگیری از تصادفات و حوادث ترافیکی در طول تعطیلات تابستانی خبر داد.

تدابیر پلیس قم برای کاهش ترافیک و پیشگیری از حوادث در تعطیلات تابستانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، سید کرم‌الله حسینی با اشاره به اینکه استان و به ویژه شهر مقدس قم در طول تعطیلات تابستان، به سه دلیل متاثر از ترافیک وسایل نقلیه خواهد بود، اظهار کرد: دلیل اول زائرپذیری و مقصد بودن آن است که تعداد زیادی از هموطنان به قصد زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و نیز مسجد مقدس جمکران به قم مسافرت می‌کنند.

    وی معبر بودن استان قم را در درجه دوم عنوان کرد و افزود: تعداد زیادی از مسافران برای تردد به مرکز، شمال و جنوب کشور، معابر درون شهری و برون شهری استان قم را انتخاب می‌کنند.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ادامه داد: دلیل سوم نیز بارانداز بودن شهر مقدس قم است که در تمام این موارد، مسافران در شهر قم توقف و استراحت دارند.

    حسینی خاطرنشان کرد: از این رو پلیس راهنمایی و رانندگی استان با آگاهی قبلی از وضعیت ترافیکی معابر و خیابان‌های سطح شهر، همواره طرح ترافیکی به روز و آماده دارد، محدودیت‌هایی نیز مانند محدودیت تردد در هسته مرکزی شهر به ویژه خیابان ارم، خیابان شبستان و طول بلوار بهار وجود دارد.

    وی با اشاره به اینکه سه پارکینگ زائر، شرقی و همچنین پارکینگ‌هایی در حاشیه بلوار زائر برای پارک خودروها پیش‌بینی شده است اضافه کرد: از رانندگان انتظار می‌رود در صورت پر شدن این پارکینگ‌ها، وسایل نقلیه خود را در معابر کم عرض مانند بلوار زائر و هسته مرکزی پارک نکنند که این عمل، موجب ایجاد گره ترافیکی و سد معبر خواهد شد.

    رئیس پلیس راهور استان با بیان اینکه امسال نیز همچون سنوات گذشته از تمام توان خود به منظور اجرای طرح‌های ترافیکی استفاده خواهیم کرد، ابراز کرد: امیدواریم مردم ایمن و در سلامت کامل به سفر خود ادامه داده و در سلامت کامل به منزل بازگردند و حداقل مشکلات برای زائران شهر کریمه اهل‌بیت (س) ایجاد شود.

    حسینی ضمن ارائه توصیه‌هایی به رانندگان و مسافران اظهار کرد: انسان به عنوان مهم‌ترین رکن در چرخه ترافیک نسبت به دو فاکتور راه و وسیله نقلیه مورد توجه است، رانندگان وسایل نقلیه در عرصه عبور و مرور درون شهری و برون شهری محور این موضوع بوده و نیاز به آموزش و تداوم یادگیری مهارت رانندگی دارند که این امر همواره در رفع معضلات ترافیکی مثمرثمر بوده است.

    وی افزود: باید توجه داشت توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه مورد تأثیر عواملی از قبیل وضعیت وسیله نقلیه، شرایط جاده، محیط و عوامل جسمی و روحی خود راننده است و اکثر رانندگان، آموزش‌های لازم در مواقع برخورد با خطرات احتمالی را ندیده‌اند.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم با بیان اینکه بی‌تجربگی، خستگی و هیجانات روحی، توانایی راننده را در ادراک خطر، تصمیم‌گیری و اقدام به پیشگیری از تصادف تضعیف می‌کند گفت: علاوه بر عوامل فوق، صحبت کردن، خوردن و نوشیدن، سیگار کشیدن و استفاده از تلفن همراه یا تنظیم موج رادیو از جمله عواملی است که بیشتر افراد ممکن است به واسطه انجام آن‌ها در حین رانندگی، با خطر مواجه شوند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو