فونیکسریمکسبهتام

آمار های تکان دهنده و جالب در گفت و گو با رئیس پلیس ترافیک شهری راهور

طول خودروهای تهران از کل مرزهای ایران بیشتر است

تردد ۳ برابری خودرو در تهران

عصر خودرو : اگر تعداد خودرو هایی که در تهران در حال تردد هستند را پشت سر هم بچینیم حدود ۱۱ هزار کیلیومتر فضا نیاز دارد که این فضا برای موتور سیکلت ها نیز ۵ هزار کیلومتر می شود.

طول خودروهای تهران از کل مرزهای ایران بیشتر است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از عصرایران، رئیس پلیس ترافیک شهری پلیس راهنمایی و رانندگی آمار های بسیار تکان دهنده و قابل بررسی در زمینه های ترافیکی ارائه داد.

    سرهنگ علیرضا جهانگیری با انتقاد شدید از وضعیت نابسامان تردد موتور سیکلت ها  در معابر گفت: هم اکنون در تهران 3 میلیون و 500 هزار موتور سیکلت در حال تردد هستند که تردد این میزان موتور سیکلت با تخلفات متعددی که توسط راکبان آنها انجام می دهند 2 عامل مهم نابسامانی در حوزه ترافیک شهری هستند.

    در هیچ پایتخت دنیا با چنین حجم تردد موتور سیکلت مواجه نیستیم

    وی با بیان اینکه در هیچ پایتخت دنیا با چنین حجم تردد موتور سیکلت مواجه نیستیم خاطر نشان کرد: تردد این میزان موتور سیکلت در تهران با تخلفاتی که تعدادی از راکبان آنها مرتکب می شوند برای ترافیک تهران یک تهدید جدی محسوب می شود  که اگر بخواهیم هوشمندانه رفتار  کنیم باید با تدبیر درست آن را به فرصت  تبدیل کرد.
    سرهنگ جهانگیری ادامه داد: هم اکنون پلیس با موتور سیکلت سواران متخلف برخورد کرده و موتور آنها را به پارکینگ منتقل می کند  اما این موضوع فقط برخورد با معلول است .ما باید باعلت برخورد کنیم . اگر این تعداد موتورسیکلت جای خود را به دوچرخه بدهند هم تردد ها به تردد سالم تبدیل می شود و هم در زمینه کاهش آلودگی ها ی زیست محیطی قدم مثبتی برداشته می شود.

    تردد 3 ملیون و 300 هزار  دستگاه خودرو در تهران

    رئیس پلیس ترافیک شهری پلیس راهور ناجا با بیان اینکه هم اکنون 3 میلیون و 300 هزار  دستگاه انواع خودرو در تهران تردد می کنند گفت:  اگر به این رقم تردد 3 میلیون و 500 هزار  موتور سیکلت را نیز اضافه کنیم با تخلفاتی که بعضی از رانندگان و راکبان موتور سوار انجام می دهند ببینید با چه  وضعیتی مواجه هستیم.

    معابر تهران فقط گنجایش 1 میلیون و 500 هزار خودرو را دارد

    سرهنگ جهانگیری با بیان اینکه معابر تهران به هیچ عنوان گنجایش این حجم تردد را ندارد خاطرنشان کرد: معابر شهری تهران فقط گنجایش تردد یک میلیون و 500 هزار خودرو را دارد و این در حالی است که حدود 7 میلیون خودرو و موتور سیکلت در آن در حال تردد هستند.

    11 هزار کیلومتر طول تعداد خودروهای تهران

    سرهنگ جهانگیری گفت:  اگر بخواهیم  تعداد خودرو هایی که در تهران در حال تردد هستند را  پشت سر هم قرار  دهیم حدود 11 هزار کیلومتر فضا نیاز داریم  که این  فضا برای موتور سیکلت ها نیز 5 هزار کیلومتر می شود.
    ( کل طول مرزهای آبی و خاکی ایران حدود 8 هزار کیلومتر است در حالیکه اگر خودروهای تهران را پشت هم بچینیم  به 11 هزار کیلیومتر فضا نیاز داریم )

    طول خودروهای تهران تهران11 هزار کیلومتر و موتور سیکلت ها 5 هزار کیلومتر است/تردد 3 برایری خودرو در تهران/ آلودگی محیطی 8 برابری موتور سیکلت نسبت به خودرو ها و........

    تعدادکشته های تصادفات رانندگی در سال گذشته 

    رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا در ادامه به میزان تلفات تصادفات رانندگی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال 93در کشور 16 هزار 872 نفر در تصادفات رانندگی کشته شدند که از این رقم 3 هزار و 767 نفرآن را موتور سوران تشکیل دادند.
    وی ادامه داد: در شهر تهران نیز در سال گذشته 657 نفر در تصادفات جان باختند  که 188 نفر از آنهاد موتور سوران بودند.

    4 هزار و 570 کشته فقط در تصادفات شهری

    سرهنگ جهانگیری در ادامه به آمار بسیار تاسف باری در زمینه  کشته های تصادفات در داخل شهر ها اشاره کرد و گفت:در سال گذشته فقط 4 هزارو 570 نفر در تصادفات داخل شهری کشته شدند که 1 هزار و 485 نفر آنها را موتو سوران تشکیل داده اند .

    هر موتور سیکلت  8 برابر بیش از خودرو آلودگی زیست محیطی ایجاد می کند

    رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا در ادامه با بیان اینکه آلودگی زیست محیطی که موتور سیکلت ها در تهران ایجاد می کنند بسیار زیاد است ادامه داد: موتور سیکلت ها بیشترین سهم را در آلودگی زیست محیطی و صوتی در تهران ایفا می کند به طوریکه هر دستگاه موتور سیکلت 4 تا 8 برابر یک خودرو آلودگی تولید می کند.

    باید از تردد هر گونه موتور سیکلت به جز برقی جلوگیری شود

    سرهنگ جهانگیری با بیان اینکه در زمینه کنترل موتور سیکلت ها باید عزم جدی وجود داشته باشد گفت: باید جلوی تردد موتور سیکلت های درون سوز و بنزینی در تهران گرفته شود  و در این مورد نیز می توان با یک برنامه مدون 5 ساله اقدام شود.
    وی ادامه داد: باید موتور سیکلت های بنزینی و درون سوز  در یک برنامه 5 ساله با موتور سیکلت های برقی و آن هم به تعداد کنترل شده و نه این میزانی که هم اکنون وجود دارد جایگزینی انجام شود.
    وی ادامه داد: تهران باید نفس بکشد تردد این میزان خودرو و موتور سیکلت در آن لزومی ندارد بلکه باید با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و گسترش آن به سمت حمل و نقل پاک مانند مترو به سمت کاهش ترافیک برویم.

    کلان شهر ها در چند سال آینده به شدت با مشکل ترافیک مواجه می شونند

    رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا در ادامه با هشدار نسبت به افزایش خودرو و موتور سیکلت در شهر های بزرگ گفت: اگر در زمینه کاهش حجم تردد و موتور سیکلت ها  اقدامات اجرایی موثری انجام نشود در چند سال آینده در کلان شهر ها با مشکل شدید ترافیکی مواجه می شویم.
    وی ادامه داد: اگر در زمینه مدیریت کاهش حجم و اصلاح ساختار حمل و نقل اقدامات مناسبی انجام نشود کلان شهر هایی مانند اصفهان،مشهد، شیراز و .. در سالهای آینده وضعیتی به مراتب بدتر از تهران خواهند داشت.

    طول خودروهای تهران تهران11 هزار کیلومتر و موتور سیکلت ها 5 هزار کیلومتر است/تردد 3 برایری خودرو در تهران/ آلودگی محیطی 8 برابری موتور سیکلت نسبت به خودرو ها و........
    ثبت 20 میلیون تخلف رانندگی فقط در تهران

    سرهنگ جهانگیری در ادامه به تخلفات انجام شده در شهر تهران در سال گذشته اشاره کرد و گفت:در سال گذشته در تهران 20 میلیون تخلف رانندگی ثبت شده است که از این میزان 1 میلیون 433 فقره آن را موتور سیکلت سواران مرتکب  شده اند.
    وی ادامه داد: در 3 ماهه اول سال جاری نیز 4 میلیون 800 هزار فقره تخلف رانندگی در تهران به ثبت رسیده که 300 هزار فقره از آن را موتور سواران مرتکب شده اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو