فونیکسریمکسبهتام

اعتصاب کامیون‌داران عراقی در پرویزخان

عصر خودرو: چند روزی است که کامیون داران عراقی در مرز پرویزخان دست به اعتصاب زده و صادرات کالا از این مرز متوقف شده است.

اعتصاب کامیون‌داران عراقی در پرویزخان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا،  از دو روز پیش رانندگان کامیون‌های عراقی با توقف کامیون‌های خود در خروجی مرز پرویزخان مانع تردد کالا و صادرات و واردات از این مرز رسمی کشور شده‌اند.

    افشین رضایی فرماندار شهرستان قصرشیرین درباره علت اعتصاب رانندگان کامیون در مرز پرویزخان به خبرنگار ایسنای منطقه کرمانشاه، گفت: اعتراض کامیون داران عراقی به بالابودن هزینه ضدعفونی کامیون‌هاست که از سوی طرف عراقی از آنان اخذ می‌شود.

    وی ادامه داد: در حال حاضر کامیون‌های عراقی برای ورود و خروج از مرز پرویزخان باید ضدعفونی شوند که اصطلاحا به آن "داکت" گفته می‌شود. طرف عراقی برای انجام این کار از هر کامیون مبلغ 10 هزار دینار معادل 28 هزار تومان دریافت می‌کند.

    فرماندار قصرشیرین اظهار کرد: از دو روز پیش کامیون داران عراقی به بالابودن این هزینه اعتراض کرده و با توقف کامیون‌های خود در ورودی مرز، عملا فعالیت مرز رسمی پرویزخان را تعطیل کرده‌اند. دو روز است که هیچ صادراتی از مرز پرویزخان صورت نمی‌گیرد.

    وی با اشاره به انجام مکاتباتی با طرف عراقی برای رفع کردن این مشکل، گفت: طی دو روز گذشته در این خصوص مکاتبات زیادی انجام داده‌ایم و قرار شده امروز مسئولین عراقی جلسه‌ای گذاشته و این موضوع را به هر نحو ممکن رفع کنند.

    فرماندار قصرشیرین گفت: برای اینکه صاحبان کالاهای صادراتی (کالاهای فاسد شدنی مثل تره‌بار) که محموله آنها در مرز متوقف شده دچار خسارت نشوند، شرایطی را ایجاد کرده‌ایم که از طریق دیگر مرزها همچون مرز خسروی بتوانند کالاهای خود را به عراق صادر کنند. در حال حاضر در سمت ما کار ضدعفونی کامیون ها انجام نمی‌شود و این موضوع فقط مربوط به طرف عراقی است.

    وی خاطرنشان کرد: البته ما هم در نظر داریم جهت جلوگیری از ورود آلودگی به کشور به ویژه آلودگی‌های دامی، کار ضدعفونی کامیون‌ها را انجام دهیم و همه امکانات و دستگاه‌های مربوطه را خریداری و نصب کرده‌ایم، اما هنوز آنها را به کار نگرفته‌ایم.

    فرماندار قصرشیرین اظهارکرد: تصور ما این است که اعتصاب کامیون داران عراقی امروز شکسته شود و کار صادرات از این مرز رسمی کشور از سر گرفته شود.

     روزانه به طور متوسط 700 تا 1000 کامیون از مرز پرویزخان کرمانشاه تردد می‌کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو