فونیکسریمکسبهتام

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد؛

توسعه حمل و نقل همگانی با محوریت مترو

عصر خودرو: رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران، سلامتی را مهمترین مقوله زندگی هر شهروند دانست و افزود: تخصیص اعتبارات باید بر اساس اولویت‌ها مورد توجه قرار گیرد.

توسعه حمل و نقل همگانی با محوریت مترو
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از مهر، مهندس محمد حقانی با تأکید بر اهمیت موضوع محیط زیست به عنوان ضرورت امروز شهر تهران به عنوان سرفصل فعالیت ­های مدیریت شهری، گفت: تنها در صورت اولویت دادن به محیط زیست است که می‌توانیم امیدوار باشیم انبوه معضلاتی که در زمینه‌های آب، خاک و هوا، این کلان­شهر با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کند، برطرف شوند.

    وی افزود: برطرف کردن مشکلات زیست محیطی باید در رأس برنامه‌ریزی‌های مدیریت شهری قرار داشته باشد و اختصاص اعتبارات به این منظور که به صورت مستقیم با سلامت شهروندان سر و کار دارد از اهمیت بالایی برخوردار است.

    حقانی با اشاره به اینکه هموارسازی زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی، می­ تواند تأثیر به سزایی در کاهش موضوعات زیست محیطی بر جای بگذارد، اظهار کرد: به این منظور، توسعه حمل و نقل همگانی با محوریت مترو باید به عنوان اولویت نخست در دستور کار مدیریت شهری قرار گیرد.

    وی با بیان اینکه با نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم، تصریح کرد: البته در این میان، به همکاری بین بخشی نیز نیاز داریم و این در حالی است که هنوز مطالبات باقی مانده شهروندان تهران از دولت‌های نهم و دهم در زمینه اعتبارات توسعه حمل و نقل عمومی پرداخت نشده و مطالبات مردم این کلان­شهر هر سال انباشته­تر می­شود.

    رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران در پایان با تأکید بر اینکه سلامتی، مهمترین مقوله زندگی هر شهروند است و توجه به سلامت شهروندان از مهم‌ترین مسئولیت‌های مسئولان در سطوح ملی و محلی محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: از این رو، تخصیص اعتبارات باید بر اساس اولویت‌ها مورد توجه قرار گیرد و بدون تردید هیچ اولویتی بالاتر و مهم‌تر از حفظ جان مردم و سلامتی آن­ها وجود ندارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط