فونیکسریمکسبهتام

هموارسازی فرایند قیمت‌گذاری سوخت‌های زیستی در کشور

عصر خودرو : رئیس کمیته سوخت‌های زیستی کارگروه بیوتکنولوژی محیط زیست ستاد توسعه زیست فناوری گفت: با توجه به اینکه استفاده از سوخت‌های زیستی در کشور ضروری است، باید ساز و کارهای استفاده از این نوع سوخت‌ها در کشور فراهم شود.

هموارسازی فرایند قیمت‌گذاری سوخت‌های زیستی در کشور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، دکتر میثم طباطبایی با اعلام این خبر افزود: با توجه به آلودگی‌های محیط زیست و بالا بودن میزان آلایندگی ناشی از سوخت‌های فسیلی در کشور، ضرورت استفاده از سوخت‌های زیستی چند برابر شده است.

    وی تصریح کرد: با توجه به اینکه استفاده از سوخت‌های زیستی یک ضرورت محسوب می‌شود، باید دولت نیز برای فراهم شدن شرایط استفاده از این سوخت‌ها به ستاد توسعه زیست فناوری کمک کند.

    به گفته طباطبایی، شرکت‌هایی در کشور هستند که توانایی تولید سوخت‌های زیستی را دارند، به همین دلیل در صورت همکاری دولت می‌توانیم تولید و استفاده از سوخت‌های زیستی در کشور را توسعه دهیم.

    رئیس کمیته سوخت‌های زیستی کارگروه بیوتکنولوژی محیط زیست ستاد توسعه زیست فناوری تصریح کرد: استفاده از روغن‌های پسماند خوراکی برای تولید گازوئیل زیستی و توسعه تولید اتانول زیستی سوختی از طرح‌های ستاد توسعه زیست‌فناوری است.

    طباطبایی با اشاره به اینکه عدم قیمت گذاری برای سوخت‌های زیستی مهم‌ترین مشکل استفاده از این سوخت‌ها در کشور است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هنوز برای سوخت‌های زیستی قیمتی تعیین نشده است، برای عرضه آن در کشور هنوز به موفقیت چندانی دست نیافته‌ایم.

    وی همچنین گفت: تعیین قیمت برای سوخت‌های زیستی در ستاد توسعه زیست فناوری در جریان است که پس از نهایی شدن، قیمت‌ها برای تصویب به نهادهای زیربط پیشنهاد می‌شود.

    طباطبایی خاطرنشان کرد: سایر زیرساختهای لازم جهت تولید و استفاده از سوختهای زیستی در کشور نظیر ایجاد تعاریف لازم در وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین استانداردهای لازم در سازمان ملی استاندارد ایران، مهیا شده‌اند و با توجه به سازماندهی بخش خصوصی توسط کارگروه بیوتکنولوژی محیط زیست ستاد توسعه زیست فناوری و آمادگی این بخش، در صورت تعیین قیمت، امکان ورود تدریجی این فرآورده‌های استراتژیک به سبد حامل‌های انرژی در کشور وجود دارد.

    رئیس کمیته سوخت‌های زیستی کارگروه بیوتکنولوژی محیط زیست ستاد توسعه زیست فناوری تصریح کرد: تخصص و توانایی دستیابی به اهداف تعیین شده در کمیته سوخت‌های زیستی وجود دارد؛ زیرا کمیته سوخت‌های زیستی ترکیبی است از بهترین متخصصان کشور در زمینه انواع سوختهای زیستی که در کنار یکدیگر توانایی انجام این کار را خواهند داشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو