فونیکسریمکسبهتام

تشکری هاشمی خبر داد:

از ممنوعیت توقف اتوبوس ها در خارج از ایستگاه تا ممنوعیت دریافت کرایه از سوی رانندگان

عصر خودرو : رئیس سازمان حمل و نقل ترافیک شهری تهران گفت: در مدل جدیدی که به زودی اجرا خواهد شد توقف اتوبوس ها و دریافت کرایه از سوی رانندگان در تمام خطوط ممنوع خواهد شد.

از ممنوعیت توقف اتوبوس ها در خارج از ایستگاه تا ممنوعیت دریافت کرایه از سوی رانندگان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، سید جعفر تشکری هاشمی،  رئیس سازمان حمل و نقل ترافیک شهری تهران در حاشیه جلسه شورای معاونان که روز گذشته در ساختمان حمل و ترافیک برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهارکرد: در جلسه ساختار جدیدی که در جهت خدمات اتوبوس‌رانی پیش‌بینی شده که با توجه به مدل قدیمی که ایراداتی از این سیستم از سوی مردم عنوان شده بدنبال تغییر رویه هستیم با توجه به کارشناسی صورت گرفته و تحقیقات در اکثر کشورها که خصوصی سازی در بخش اتوبوسرانی اعمال شده است بعد از مدتی رویه را تغییر داده اند و ما هم نیز باید هر چه زودتر این کار را انجام دهیم.

    وی در ادامه افزود: با اشکالاتی که در روش گذشته بوده ریسک زیادی متوجه رانندگان بخش خصوصی می شده که معمولا به دلیل درآمدهای مفید در خارج از ایستگاه ها نسبت به پیاده کردن و سوار کردن مسافران اقدام می‌شد و گاها در شهر سرویس های مناسبی به شهروندان داده نمی شدضمن آنکه برخی از رانندگان با سرعت و سبقت های غیر مجاز بی انضباطی در ترافیک را رقم می زدند.

    رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران عنوان کرد: در مدلی که مطرح شده است پرداخت‌ها به بخش خصوصی بر مبنای میزان پیمایشی است که اتوبوس‌ها دارند .

    معاون شهردار با بیان اینکه رانندگان در مدل جدید مکلف بوده که با سرعت استاندارد حرکت کنند گفت: توقف‌ها و باز بودن درهای اتوبوس  زمان‌دار خواهد شد و توقف در کلیه ایستگاه‌ها حتی در صورت نبودن مسافر اجباری خواهد شد.

    تشکری هاشمی در ادامه با اشاره به اینکه بحث رد و بدل پول ما بین مسافر و راننده حذف خواهد شد، افزود: در پرداخت کرایه از داخل اتوبوس به داخل ایستگاه‌ها خواهد آمد و در تمام خطوط بزودی مشاهده خواهیم کرد که کرایه‌ای از سوی رانندگان اخذ نخواهد شدضمن آنکه حسن دیگر مدل جدید این است که سرمایه‌داران بخش خصوصی می توانند خودشان نسبت به خرید اتوبوس اقدام کنند.

    معاون شهردار افزود: اجرای این طرح در گام‌های نخست قرار دارد و پیش بینی می‌کنیم ظرف یک یا دو سال آینده مدل جدید در ناوگان اتوبوس‌رانی اعمال شود و در حال حاضر بصورت پایلوت و آزمایشی اجرای مدل جدید در تعدادی از خطوط اجرا شده ، امیدواریم بتوانیم بعد از موفقیت طرح در مرحله پایلوت این مدل را در تمام خطوط  با سیستم فعلی تطبیق دهیم.

    وی اضافه کرد: پرداخت کرایه به بخش خصوصی بر مبنای نوع برنامه و کیفیت ارائه خدمات خواهد بود و بخشی از دریافتی شرکت نیز به رضایت مسافران بستگی دارد.

    تشکری هاشمی در پایان تصریح کرد: بحث آموزش رانندگان تاکسی ها از 6 ماهه دوم سال گذشته آغاز و تا چند ماه اول سال جاری ادامه داشت، در ضمن از امروز در 22 منطقه مراکز علمی – کاربردی تاکسیرانی به همراه مدیریت آموزش بدنبال ارتقا سطح دانش رانندگان تاکسی‌ها هستند  تا قواعد و مقررات را به رانندگان آموزش دهند ضمن آنکه اولویت آموزش با توجه به نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی جدید رانندگان سرویس مدارس است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو