فونیکسریمکسبهتام

شهردار الوند خبرداد:

ورودی شهر صنعتی البرز و شهر الوند اصلاح و تعریض می شود

عصر خودرو : شهردار الوند گفت: با اعتباری بالغ بر ۲۷ میلیارد ریال با تعریض بلوار خلیج فارس و اضافه شدن دو باند کندرو مسیر ورودی شهر الوند و شهر صنعتی البرز ایمن سازی می شود.

ورودی شهر صنعتی البرز و شهر الوند اصلاح و تعریض می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، یدالله لطفی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان در سالن اجتماعات شهرداری الوند گفت: مسیر ورودی شهر صنعتی البرز که برای عبور خودروهای سنگین پیش بینی شده بود بعدها با شکل گیری شهر الوند مورد استفاده شهروندان نیز قرار گرفت و هم اکنون ترافیک بالا و خطرناک شدن این مسیر برای مردم مشکل ساز شده است.

    وی افزود: در سه سال گذشته با وقوع حوادث مختلف تاکنون بیش از 75 نفر در این مسیر مجروح شده اند و هفت نفر جان خود را از دست داده اند که تداوم این روند نگران کننده است.

    لطفی تصریح کرد: مهمترین دغدغه ما در دوران مدیریت جدید رفع نگرانی مردم در هنگام ورود و خروج به شهر الوند است و به همین دلیل بزرگترین و مهمترین کار خود را اصلاح مسیر و تعریض جاده ورودی قرار داده ایم.

    شهردار الوند یادآورشد: کسانی که در گذشته این جاده را احداث کردند با احتساب نیاز شهر صنعتی بدرستی عمل کرده اند و ما برای استفاده دو منظوره برای ساکنان الوند هم باید کارهایی کنیم تا از خطر مسیر کاسته شود.

    لطفی گفت: امروز دیگر جاده اختصاصی شهر صنعتی البرز به حالت عمومی درآمده و به همین دلیل گنجایش تردد 82 هزار نفر ساکنان آن را در کنار عبور خودروهای سنگین ندارد.

    بلوار خلیج فارس شش بانده می شود

    وی بیان کرد: بزرگترین پروژه شهرداری قزوین اصلاح مسیر بلوار خلیج فارس است که با حذف ریفیوژ وسط جاده و احداث دو باند کندرو در اطراف مسیر امیدواریم ضمن کاهش سوانح به ایمن سازی جاده هم کمک کنیم.

    لطفی اظهارداشت: پیچ نزدیک نیرو محرکه از دیگر نقاط حادثه خیز است و باید برای آن اقدام کنیم و با اجرای این طرح آبیاری درختان اطراف و حفظ فضای سبز هم براحتی انجام خواهد شد.

    وی بیان کرد: این پروژه در مدت سه ماه عملیاتی خواهد شد و برای آن دو میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار پیش بینی شده و در کنار آن در میان مدت هم ساخت تقاطع غیر هم سطح و ساخت کمربندی هم پیش بینی شده است.

    شهردار الوند تصریح کرد: مسیر ورودی از دروازه قرآن تا میدان قدس 3.5 کیلومتر است که در رفت و برگشت هفت کیلومتر می شود که درختان وسط جاده نیز ساماندهی و حفظ خواهد شد.

    وی بیان کرد: پل روگذر اتصال بلوار به اتوبان به صورت تقاطع غیر هم سطح از دیگر طرح هایی است که با برآورد 30 تا 40 میلیارد تومان اعتبار در دستور کار قراردارد که مطالعات آن را آغاز خواهیم کرد.

    لطفی تصریح کرد: باند کندرو و جاده سلامت از سه راه مدرسه به سمت میدان قدس تا پل الغدیر هم ادامه خواهد یافت که خاکبرداری آن آغاز شده است.

    30 هزار اصله درخت در الوند کاشته می شود

    وی در ادامه به اهمیت توسعه فضای سبز اشاره کرد و گفت: در برنامه پیش بینی شده 30 هزار اصله درخت در شهر الوند کاشته خواهد شد که برای اجرای آن 700 میلیون تومان لازم است و 10 هکتار نیز در نصرت آباد در دو سال برای ساخت پارک اختصاص یافته که امسال عملیاتی خواهد شد.

    لطفی استفاده بهینه از نیروهای شهرداری را در اجرای طرح های جدید ضروری خواند و گفت: اگر در طول دو سال آینده نتوانیم کاری انجام دهیم رسانه ها و مردم حق دارند از ما انتقاد کنند و شهردار را زیر سوال ببرند.

    شهردار الوند یادآورشد: تلاش می کنیم بدون فشار به مسئولان استان اعتبارات مورد نیاز اجرای طرح های عمرانی در شهر الوند را تامین کنیم و با یک بهانه کوچک اجازه نمی دهیم طرح های عمرانی متوقف شود.

    شهردار الوند اظهارداشت: باید برای مردم پارکینگ، بازارچه و محل مناسبی برای کسب افراد دست فروش ایجاد کنیم و سپس مانع از توقف خودرو در شهر و جمع شدن بساط دست فروشان شویم.

    مشاغل مزاحم ساماندهی می شوند

    وی از ساماندهی مشاغل مزاحم شهری هم خبرداد و گفت: برای ساماندهی مشاغلی مانند نجاری، صافکاری، جوش کاری، نقاشی و سایر موارد به خارج از شهر و مکانی مناسب برنامه ریزی کرده ایم و آن را عملیاتی خواهیم کرد.

    لطفی اظهارداشت: متاسفانه نبود برخی امکانات موجب نارضایتی مردم شده و برای نمونه نداشتن پارکینگ خودروهای سنگین باعث شده برخی رانندگان هر شب 60 هزار تومان جریمه پارک بپردازند که نارضایتی عمومی را دامن می زند که در این راستا ساخت پارکینگ برای خودروهای سنگین از دیگر کارهایی است که در اولویت قرار گرفته است.

    ممیزی املاک شهری اجرا می شود

    شهردار الوند از اجرای طرح ممیزی املاک برای ساماندهی وضعیت دریافت عوارض و حقوق شهرداری خبرداد و گفت: باید مطالبات خود را از کسانی که سالهاست حقوق شهروندی را نادیده گرفته اند ستانده و در خدمات شهری هزینه کنیم که در این زمینه 40 نفر از نیروهای شهرداری پس از آموزش در این کار استفاده خواهند شد.

    مطالبات شهرداری الوند بالغ بر 300 میلیارد تومان است

    لطفی بیان کرد: در بررسی ها مشخص شده شهرداری الوند از واحدهای صنعتی بیش از 200 میلیارد تومان و واحدهای تجاری و مسکونی بیش از 100 میلیارد تومان طلبکار است که اگر بتوانیم این منابع مالی را مدیریت و احیاء کنیم اعتبار مورد نیاز اجرای حداقل 50 درصد از پروژه های بزرگ عمرانی تامین خواهد شد.

    وی گفت: برای نهادینه کردن فرهنگ و حقوق شهروندی تلاش می کنیم و با شعور مذهبی بالای مردم امیدواریم کارهای خوبی در این شهر محقق شود.

    وسایل بازی پارکها استاندارد می شود

    شهردار الوند به پذیرش انتقاد مردم و رسانه ها از استاندارد نبودن وسایل بازی در پارکها اظهارداشت: هرگز اجازه نمی دهیم فرزندانمان با بی توجهی مدیران شهری دچار آسیب و خطر شده و صدمه ببینند لذا در کوتاهترین زمان ممکن تمامی وسایل بازی موجود در پارکها استاندارد خواهد شد.

    طرح تفضیلی فرمایشی را قبول نداریم

    لطفی گفت: طرح جامع شهری گاهی مانند یک نقاشی است و کارشناسی ندارد در حالی که باید در تهییه آن به جمیعت و شاخص های مهم توجه شود تا کار بدون ایراد باشد اما مهمترین مشکل شهرداری ها این است که طرح جامع شهری به هنگام نیست و اگر مغایرت داشت نباید تصویب شود.

    شهردار الوند تصریح کرد: طرح تفضیلی فرمایشی را قبول نداریم اما معتقدیم با توجه جدی به طزح جامع و تفضیلی باید مردم را از بلاتکلیفی خارج کنیم.

    وی اضافه کرد: با کسی تعارف نداریم و خود را نسبت به هیچ شهروندی برتر نمی دانیم بلکه یک رفتگر شهرداری را بالاتر از خود می دانیم اما فقط مسئولیت داریم که به مردم خدمت کنیم و برای این کار منتی نیست.

    شهردار الوند اضافه کرد: مردم مانند سهامداران شرکتی هستند که شهردار و شورا مدیران آن محسوبی می شوند لذا باید تلاش کنیم به دور از اختلاف و با حفظ وحدت برای رفاه مردم گام برداریم.

    لطفی گفت: همایش توسعه شهر الوند در ماههای آینده برگزار خواهد شد که در آن علل توسعه نیافتگی شهر را مورد بررسی کارشناسی قرار خواهیم داد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو