فونیکسریمکسبهتام

خودرو ارزان می‌شود؟

عصر خودرو: به گفته برخی از خودروسازان و فعالان بازار خودرو هیچ کاهش قیمتی در این بازار صورت نمی‌گیرد و حتی ممکن است بر قیمت‌ها افزوده شود.

خودرو ارزان می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادنیوز،در حالی که به گفته فعالان بازار خودرو، قیمت‌ خودروها نسبت به سال گذشته با کاهش همراه بوده و حتی لغو تحریم‌ها و به دنبال آن همکاری با خودروسازان بزرگ، در انتظار ایران است گویا این روزها بازار خودرو جانی ندارد و هر روز بی‌جان‌تر از دیروز خود می‌شود.

    از نگاه برخی از فعالان بازار خودرو،‌جو روانی برای کاهش قیمت در این بازار ، باعث شده تا مردم دست از خرید بردارند اما با این حال خودروسازان باز هم از افزایش قیمت خودروها خبر می‌دهند. حتی مدیرعامل ایران‌خودرو در نشست خبری اخیر خود اعلام کرد که قیمت خودروها به هیچ عنوان کاهش نمی‌یابد و حتی ممکن است افزایش داشته باشد.

    او گفته است: بعد از توافق هسته‌ای رونق اقتصادی در ایران آن‌قدر اتفاق می‌افتد که مردم برای خودرو توانایی پیدا می‌کنند و دیگر نیازی به کاهش قیمت برای خودرو دیده نمی‌شود.

    در همین رابطه ساسان قربانی،‌ دبیر انجمن قطعه سازان گفت: اگر منطق قیمت تمام شده برای خودروها را بررسی کنیم متوجه خواهیم شد که به صورت طبیعی باید قیمت محصولات خودروسازان با توجه به افزایش مواد اولیه، حامل‌های انرژی و... افزایش پیدا کند و این در صورتی است که امکان دارد شرکت‌های خودروساز به دلیلی که بازار بی‌جان خودرو را زنده و پویا کنند قیمت‌ محصولات خود را خیلی افزایش ندهند.

    او در خصوص وضعیت فعلی بازار معتقد است: از آنجا که بعضی از خریداران بر این باورند که با انجام توافقات هسته‌ای قیمت خودرو در بازار کاهش پیدا می‌کند، بازار شکل بلاتکلیفی و انتظار را به خود گرفته است.

    او گفت: در حال حاضر تاثیر مسائلی بر بازار خودرو، باعث شده مردم در حالت بلاتکلیفی بمانند و تصور کنند در آینده شرایط برای خرید بهتر می‌شود و به این دلیل که از قیمت‌ها کاسته می‌شود، در بازار خرید نمی‌کنند. حال اگر اقتصاد کشور به جریان بیفتد، مردم خرید خود را انجام می‌دهند و اینها نکاتی است که باید طبق روند طبیعی مسیر خود،( افزایش یا کاهش قیمت‌ها) به لحاظ منطق بازار طی شود.

    در این خصوص یکی از فعالان این بازار هم گفت: در حال حاضر بازار همچنان در رکود مانده و حتی این رکود بیشتر از چند ماه اخیر شده و مشتریان رغبتی برای خرید در این بازار ندارند و همه به انتظار کاهش قیمت در این بازار نشسته‌‌اند.

    او ادامه داد: من بعید می‌دانم این بازار با روند کاهشی پیش رود. با توجه به اینکه در چندماه اخیر بازار خودرو کاهش قیمت تدریجی داشته و حتی با انجام توافق این روند ادامه داشته، من بعید می‌دانم که اینطور پیش برود، چون به نظر می‌رسد خودروسازان قیمت خودروهای داخلی را کاهش ندهند. همچنین قیمت خودروهای وارداتی که در بازار موجود است در پایین‌‌ترین حالت ممکن قرار دارد؛ تا جایی که بعضاً با قیمت همان خودرو در خارج از کشور تقریباً یکسان شده است.

    او معتقد است: رکود در بازار خودرو ادامه‌دار می‌شود، زیرا تورم بالا خواهد رفت. همچنین اگر از لحاظ انتظار مردم برای کاهش قیمت مد نظر باشد، انتظار باطلی است که از قیمت خودرو‌ها به خصوص خودروهای داخلی کاسته شود، ولی امکان دارد با همکاری خودروسازان معروف و بزرگ (بنز، رنو و...) با صنعت خودروسازی ایران، شاهد اندکی کاهش قیمت در بازار خودروهای وارداتی شویم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو