فونیکسریمکسبهتام

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان:

محور شرقی چهار‌باغ عباسی به روی خودرو‌های سواری مسدود می‌شود

عصر خودرو : معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: مقرر شده که از ۱۶ مرداد ماه جاری محور شرقی چهار‌باغ عباسی حدفاصل میدان انقلاب تا خیابان آمادگاه به روی خودرو‌های سواری مسدود شود.

محور شرقی چهار‌باغ عباسی به روی خودرو‌های سواری مسدود می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، علیرضا صلواتی امروز  با اشاره به اینکه نقطه بحرانی خط یک متروی اصفهان دو ایستگاه میدان امام حسین (ع) و میدان انقلاب است، اظهار کرد: همچنین به تسریع در اجرای خط یک قطار شهری تأکید شد.

    وی با بیان اینکه فاز دوم خط یک اصفهان در گروی راه‌اندازی ایستگاه‌های میدان امام حسین (ع) و میدان انقلاب است، اضافه کرد: با توجه به این موارد مقرر شده است که از 16 مرداد ماه جاری محور شرقی چهار‌باغ عباسی حدفاصل میدان انقلاب تا خیابان آمادگاه به روی خودرو‌های سواری مسدود می‌شود.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه این موضوع مصوبه شورای ترافیک استان را دارد، تصریح کرد: محور غربی چهار‌باغ عباسی نیز حدود چند ماه پیش از هتل عالی‌قاپو تا میدان انقلاب مسدود شده بود تا عملیات اجرایی این ایستگاه آغاز شود.

    وی با اشاره به اینکه حداقل به مدت دو سال این محور به روی خودرو‌ها بسته شود، ادامه داد: همچنین قرار است که فضای سبز در محور چهار‌باغ عباسی حفظ شود و به این دلیل مجبور هستند که خیابان را برای احداث این ایستگاه اشغال کنند.

    صلواتی با بیان اینکه در کنار این موضوع به دلیل این جا‌به‌جایی‌ها، معارضات تأسیساتی شبکه‌های آب و فاضلابی که در محور میدان امام حسین (ع) است، از همان روز محور خروجی خیابان آیت‌الله طالقانی به سمت میدان امام حسین (ع) بسته می‌شود و از خیابان آیت‌الله طیب تا میدان امام حسین (ع) به صورت یک بن‌بست عمل می‌کند و تنها برای دسترسی‌های محلی و ورود و خروج پارکینگ طالقانی است.

    وی با تاکید بر اینکه به این دلیل که این موضوع اختلال در ترافیک ایجاد می‌کند، یک سری تمهیداتی در نظر گرفته می‌شود، افزود: با توجه به پارکینگ‌های موجود در محور خیابان باغ گلدسته و فرشادی، توقف در حاشیه خیابان آمادگاه ممنوع شده و راهور نیز اعلام قانون می‌کند و در تخلیه خیابان آمادگاه نیز مشکلی وجود ندارد.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه خیابان باغ گلدسته نیز در حال حاضر یک محور روان است، گفت: با توجه به اینکه ممکن است ورود به خیابان چهار‌باغ مقصد سفر شهروندان باشد، خیابان شیخ بهایی حدفاصل چهار‌راه قصر تا خیابان چهار‌باغ به صورت دو‌طرفه عمل می‌کند.

    وی با بیان اینکه در گذشته این مسیر تنها ویژه اتوبوس بوده است، اظهار کرد: شهروندان برای سفر به خیابان چهار‌باغ عباسی می‌توانند از این محور سفر کنند، اما شهروندان باید از سفر‌های غیر‌ضروری به مرکز شهر از این نقطه خود‌داری کنند.

    صلواتی با تاکید بر اینکه شهروندان باید مدیریت سفر خود به مرکز شهر را به ساعات غیر‌پیک موکول کنند، ادامه داد: پس از پایان عملیت احداث ایستگاه‌های میدان امام حسین (ع) و میدان انقلاب، خیابان چهار‌باغ عباسی پیاده‌راه می‌شود و در مدتی که چهار‌باغ مسدود است، زمینه‌های پیاده‌راه شدن فراهم می‌شود تا سال 1396 محور چهار‌باغ پیاده‌راه شود.

    وی تصریح کرد: درصدد هستیم که حمل و نقل عمومی پاک مانند استفاده از اتوبوس‌های پاک، موتور‌سیکلت‌های برقی، دو‌چرخه و درشکه در این محور وجود داشته باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو