فونیکسریمکسبهتام

شلوغترین ایستگاه های تهران کجاست؟

مصایب اتوبوس سواری در پایتخت

عصر خودرو : برخی از مخاطبان اعتراض می کنند چرا تعدادی از خطوط انتقال سریع مسافر با اتوبوس بی نظم، کند و آشفته است. پیش از این سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران اعلام کرده بود تا آخر تابستان ۲۰۰ اتوبوس جدید دوکابین وارد خطوط واحد می شود.

مصایب اتوبوس سواری در پایتخت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین، سوار شدن به اتوبوس واحد در برخی از خطوط ویژه اتوبوسرانی برای تهرانیها کابوس شده است. مشاهدات میدانی و تجربیات شخصی نشان می دهد برخی از ایستگاه های اتوبوسرانی به حدی شلوغ است که سوار و پیاده شدن مسافران در این ایستگاه ها با مشقت فوق العاده ای همراه است که به نوشته یکی از مخاطبان، شان و کرامت انسانی مردم را از بین می برد.
    یکی از کاربران خبرگزاری خبرآنلاین در سرویس مشکلات مردم، اینطور درباره تجربه اتوبوس سواری اش در پایتخت، قضاوت و گلایه کرده: چه کسی باید جوابگوی مردمی که توی مسیر راه آهن تجریش چهارراه ولیعصر با بدبختی سوار اتوبوس میشن باشه؟ جالبه که کرامت انسانی توی همین مسیر به لجن کشیده میشه و برای هیچکی مهم نیست. مخصوصا چهارراه ولیعصر . باید موقع سوار شدن مردمو دید و از اونا فیلم گرفت. مسئول خط هم فقط اجازه میده چند تا اتوبوس آقایونو سوار کنه پس خانما چی آدم نیستن؟

    پیش از این، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره کمبود اتوبوس در پایتخت، با پذیرفتن اینکه برخی از ایستگاه های اتوبوس به دلایلی مانند همجواری با تقاطع یا شلوغی در برخی ساعات، بسیار شلوغ است، از وارد شدن 200 دستگاه اتوبوس جدید دوکابین به تهران تا اوایل مهرماه سال جاری خبر داده بود.
    مدیرکل روابط عمومی این سازمان گفته بود اصلاحاتی را در برخی خطوط ویژه اتوبوس به عمل آورده اند تا مردم مشکلات کمتری داشته باشند. با این حال واقعیت این است که در برخی ساعات اوج تردد شهروندان، اتوبوس واحد جایی برای سوار شدن ندارد، خیابانها از ترافیک صبح و عصرگاهی قفل می شوند و مترو نیز در برخی مسیرها، در دسترس شهروندان نیست.

    شلوغترین ایستگاه های شهر

    به نظر می رسد نقاط مرکزی و ایستگاه های اتوبوس در مناطق اداری و تجاری تهران، در ساعات صبح و بعدازظهر که موعد شروع و پایان ساعات کار مراکز اداری و تجاری است، با تردد فراوان شهروندان و در نتیجه بی نظمی و عدم رضایت مسافران اتوبوس روبروست.
    خط ویژه اتوبوس در مسیر اصلی شریان شمال به جنوب تهران از چهارراه پارک وی در شمال به سمت میدان راه آهن در جنوب، در ایستگاه های میانی این خط در ساعات پیک تردد شهروندان، وضعیت اسفناکی دارد. به شکلی که از ایستگاه میدان ولی عصر تا ایستگاه جامی در جنوب تقاطع خیابان ولی عصر با خیابان جمهوری اسلامی، قفل شدن خط ویژه اتوبوس واحد، به عیان مشاهده می شود. این ترافیک و درهم گره خوردن کلاف حمل و نقل عمومی در بین تقاطع خیابان ولی عصر با انقلاب (ایستگاه چهارراه ولی عصر) و تقاطع خیابان انقلاب و خیابان جمهوری اسلامی (ایستگاه جمهوری اسلامی) به اوج می رسد. به گونه ای که بسیاری از شهروندان ترجیح می دهند پیاده در این بخش از مسیر تردد کنند.
    همچنین خط ویژه اتوبوسرانی در مسیر اصلی شریان غرب به شرق از پایانه غرب تا پایانه شرق در مسیر خیابان انقلاب و دماوند در اوج ساعات پیک تردد شهروندان، وضعیت نامطلوبی دارد. در مناطق مرکزی پایتخت، این وضعیت به اوج خود می رسد. در بین ایستگاه های میدان انقلاب تا میدان امام حسین، سوار و پیاده شدن از اتوبوس تقریبا غیر ممکن می شود و با نارضایتی شهروندان همراه است. اوج این وضعیت نابسامان در بین ایستگاه های چهارراه ولی عصر و دروازه دولت است. در این بخش از مسیر نیز بسیاری از شهروندان ترجیح می دهند به صورت پیاده مسیر را طی کنند. البته پیاده روهای عریض و مناطق تجاری در این بخش از مسیر شهروندان به اندازه ای وجود دارد که جذابیت قدم زدن در هوای دودآلود تهران را افزایش دهد ولی از یاد نباید برد در ساعات صبح که مردم برای رسیدن به محل کار خود شتاب دارند و عصرگاهان که خسته از فعالیت روزانه قصد بازگشت به خانه را دارند، قدم زدن در پیاده روهای این بخش از مسیر، فانتزی انسانهای شاد و بیکار است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو