فونیکسریمکسبهتام

رکود در بازار خودروهای سواری

انتظار کاهش قیمت ها

عصر خودرو : انتظار کاهش قیمت ها در بازار خرید و فروش خودروهای داخلی و خارجی بازار را در شرایط رکود قرار داده به طوری که بسیاری از نمایشگاه داران در طول یک هفته حتی یک معامله نیز انجام نمی دهند.

انتظار کاهش قیمت ها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، از اواخر سال گذشته که رکود خرید و فروش خودروهای سواری آغاز شد، شرایط سختی را برای فروشندگان و نمایشگاه داران سطح شهر تهران به وجود آورد به طوری که قیمت برخی از خودروهای سواری خارجی تا 40 میلیون و داخلی تا 2 میلیون تومان در بازار کاهش پیدا کرده است.
    رکود معاملات بر بازار خرید و فروش خودروهای دست دوم نیز تاثیرگذار بوده و همانطوری که خودروهای سواری صفر کیلومتر در بازار مشتری ندارد، خودروهای دست دوم نیز خریداران کمتری دارد.
    نبود مشتری برای خرید خودروهای سواری سبب شده از حدود یک ماه قبل قیمت بیشتر خودروهای صفر کیلومتر در بازار کمتر از کارخانه باشد، اما بازهم مشتری در این بازار بسیار اندک است.
    یک نمایشگاه دار تهرانی می گوید: هرچند خودرو در بازار قیمت گذاری می شود و قیمت آن در ماه های اخیر روند نزولی داشته، اما بازهم خریدار در بازار کم شده و سواری های داخلی و خارجی همچنان بدون مشتری هستند.
    حاج کمال عزیزی قناد افزود: رکود بازار خرید و فروش خودروهای سواری باعث شده بیشتر نمایشگاه داران در اغلب ساعات کاری تعطیل شوند تا بتوانند بخشی از هزینه های خود را کاهش دهند، این در حالی است که حتی در برخی از روزها، نمایشگاه داران تا ظهر تعطیل می باشند.
    وی با بیان اینکه رکود بازار خرید و فروش خودروهای سواری یک واقعیت انکارناپذیر است، تاکید کرد: نبود مشتری در بازار سبب شده بسیاری از سازندگان و وارد کنندگان خودرو با شرایط سهلتر از جمله به شکل اقساطی به فروس برسانند و بعضا تا 28 درصد نیز سود مشارکت برای مشتریان در نظر می گیرند.
    وی تصریح کرد: کاهش محسوس خریداران خودرو نه تنها عامل موثری در نزول قیمت خودروهای گرانقیمت وارداتی بوده بلکه سبب عدم رونق این بازار نیز شده است.
    این فعال بازار خرید و فروش خودرو اظهار داشت: تا یک ماه پیش هر دستگاه بنز 250 فول ایی 2015 به قیمت 470 میلیون تومان در بازارخرید و فروش می شد اما هم اکنون قیمت آن به 435 میلیون تومان رسیده و خریداری هم ندارد.
    وی گفت: افت قیمت خودروهای خارجی کار کرده صفر کیلومتر در بازار بین 15 تا 20 میلیون تومان و کاهش قیمت خودروهای سواری کارکرده 2014 و یا 2013 حدود 10 میلیون تومان است.
    به گفته عزیزی قناد، خودرو شاسی بلند سانتافه فول با رادار و اتوپارک تا یک ماه پیش در بازار 217 میلیون تومان قیمت داشت اما رکود و نبود مشتری قیمت آن را تا کمتر از 200 میلیون تومان کاهش داده است.
    همچنین قیمت هر دستگاه سواری سوناتا اتاق جدید 2015 حدود 155 میلیون تومان بوده که هم اکنون قیمت آن به کمتر از 150 میلیون تومان رسیده و خودرو سواری النترا که بین 118 تا 120 میلیون تومان معامله می شد اکنون در بازار حدود 108 میلیون تومان قیمت دارد.
    وی قیمت خودروی شاسی بلند اسپورتیچ کیا را 145 میلیون اعلام کرد و گفت: تا یک ماه پیش قیمت این خودرو 155 میلیون تومان بود و نبود مشتری در بازار سبب شده قیمت آن 10 میلیون تومان کاهش یابد، قیمت شاسی بلند ای ایکس 35 هیوندا 135 میلیون تومان بود اما قیمت آن اکنون در بازار به 125 میلیون تومان کاهش یافته است.
    این فعال بازار خودروهای سواری با بیان آنکه در حال حاضر سواری سراتو وارداتی 112 میلیون تومان قیمت دارد، گفت: تا یک ماه پیش این خودرو در بازار 125 میلیون تومان خرید و فروش می شد، قیمت اپتیما نیز که یک ماه پیش برابر با 155 میلیون تومان بود اکنون به 143 میلیون تومان رسیده اما کمتر کسی برای خرید این خودروها نیز رغبت نشان می دهد.
    وی با اشاره به رکود در خرید و فروش خودروهای داخلی نیز گفت: تا یک ماه پیش قیمت خودروهای سواری پرشیا با موتور تی یو فاویو 41 میلیون و 500 هزار تومان بود، اما هم اکنون قیمت آن به 38 میلیون تومان رسیده و قیمت معمولی آن 37 میلیون تومان است.
    این کارشناس بازار خرید و فروش خودروهای سواری یادآور شد: نبود مشتری برای خرید سواری های تولید داخل سبب شده، همه کارخانه های داخلی خودرو های خود را با شرایط مناسب و سود مشارکت بیشتری به مشتریان عرضه کنند تا خریداران با قیمت کمتری خودروهای خود را تحویل بگیرند و در واقع کارخانه های داخلی با این روش قیمت های خود را کاهش داده اند.
    وی، قیمت سواری 206 تیپ 2 را 32 میلیون و قیمت تیپ 5 آن را 35 میلیون و 500 هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت سواری پراید 131 نیز در بازار با کارخانه برابر شده و هم اکنون 19 میلیون و 900 هزار تومان و سواری هاچ بک 111 آن نیز 20 میلیون و 100 هزار تومان در بازار خرید و فروش می شود.
    وی در خصوص خودرو سواری سراتو تولید سایپا نیز گفت: تا یک ماه پیش قیمت مدل اتوماتیک این خودرو 93 میلیون تومان بود، اما در حال حاضر قیمت آن در بازار به 87 میلیون تومان رسیده و قیمت دنده ای آن نیز که 73 میلیون تومان بوده به 67 میلیون تومان کاهش یافته است.
    به گفته این کارشناس بازار خودرو، ال 90 ایی 2 تا 30 روز پیش در بازار 44 میلیون تومان قیمت داشت، اما هم اکنون قیمت آن در بازار به 41 میلیون و 500 هزار تومان کاهش یافته و کارخانه های مونتاژ کننده خودروهای چینی نیز با کاهش قیمت محصولات خود را با شرایط مناسبی پیش فروش می کنند.
    عزیزی قناد افزود: قیمت سواری جی پنج تا 2 ماه پیش در نمایندگی های آن (تحویل فوری) 64 میلیون تومان بود، در حالی که هم اکنون قیمت آن در بازار به 58 میلیون تومان رسیده، قیمت شاسی بلند آن نیز که 84 میلیون بود به 80 میلیون تومان رسیده و خودرو سواری 315 ام وی ام 42 میلیون تومانی به 38 میلیون تومان کاهش یافته است.
    وی افزود: پیشتر شاسی بلند ایکس 60 لیفان در بازار 64 میلیون تومان خرید و فروش می شد اما با کاهش قیمت ها اکنون این خودرو چینی در بازار 61 میلیون تومان خرید و فروش می شود.
    وی در پایان اظهارداشت: انتظار فعالان بازار خرید و فروش خودروهای سواری این است که دولت با ارایه راهکارهای مناسب و تسهیل واردات خودروهای خارجی توسط اشخاص حقیقی و حقوقی زمینه کاهش قیمت های خودروهای خارجی را فراهم نماید تا رونق دوباره به بازار برگردد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو