فونیکسریمکسبهتام

مدیر امور حمل و نقل و ترافیک مرکز مطالعات خبر داد؛

تهیه طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر تهران تا ۴ ماه آینده

عصر خودرو : مدیر امور حمل و نقل و ترافیک مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران از تهیه طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر تهران تا ۴ ماه آینده خبر داد.

تهیه طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر تهران تا ۴ ماه آینده
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، امیر روحی با اعلام این خبر گفت: هم اکنون در مراحل ابتدایی مطالعات طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر تهران هستیم که تا 3 یا 4 ماه دیگر به اتمام خواهد رسید. طی این مطالعات در نظر داریم سیاست‌های کلان حوزه پارکینگ را با کل دنیا مقایسه و ارزیابی کنیم.

    روحی با بیان اینکه مطالعه مذکور با محوریت کمبود پارکینگ در تهران در سال 91 بازنگری شده است، افزود: پیش‌بینی مطالعات این بود که ما در سال 1404 حدود 520 هزار واحد کسری پارکینگ در شهر تهران خواهیم داشت که اگر بتوانیم سیاست‌های مدیریت تقاضا را اعمال و سعی کنیم تقاضای خودرو شخصی را کاهش دهیم حدود 400 هزار واحد پارکینگ در سال 1404 نیاز داریم.

    وی تصریح کرد: یک‌سری سیاست‌ها برای تأمین پارکینگ در طرح جامع پیش‌بینی شد که در صورت تحقق برنامه‌ریزی‌ها اعم از ساخت پارکینگ، پارک‌سوارها و پارک حاشیه‌ای، قیمت‌گذاری و تأمین مجوزهایی که برای پارکینگ و احداث ساختمان ابنیه‌ها و ساختمان‌ها و بقیه اقداماتی که در حوزه عرضه و تأمین پارکینگ وجود دارد، حدود 147 هزار واحد پارکینگ تأمین خواهد شد که قاعدتاً هزینه بسیار سنگینی خواهد داشت و تأمین این میزان فضای پارک دشوار است.

    مدیر امور حمل و نقل و ترافیک مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران ادامه داد: طی این مطالعات سیاست‌های کشورهای دیگر در حوزه پارکینگ مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که این سیاست‌ها خلاف سیاست‌های ماست.

    روحی افزود: در طرح تفصیلی مردم باید  برای مجتمع تجاری و یا مسکونی خود پارکینگ تامین کنند اما در کشورهای دیگر ساختن پارکینگ را ممنوع می‌کنند. در برج‌های تجاری و اداری که در شهر لندن ساخته می‌شود مانند برج مخروطی مجتمع قرکین 41 طبقه اداری تجاری دارد اما یک واحد پارکینگ ندارد. زیرا این مجتمع‌ها نزدیک ایستگاه‌های مترو و حمل و نقل عمومی ساخته می‌شود.

    وی خاطر نشان کرد: متأسفانه ما در مجتمع‌های اداری و تجاری به تعداد واحدها پارکینگ خواهیم داشت و باز هم نمی‌توانیم جوابگو باشیم. اگر در شهر لندن 41 طبقه تجاری اداری ساخته شود و 40 طبقه پارکینگ داده شود، سیاست‌ها بر خودرو محوری متمرکز می‌شود، اما مجتمع را در کنار حمل‌ونقل عمومی قرار می‌دهند و به راحتی می‌توانند پارکینگ‌ها را حذف کنند. در واقع این تقاضا را با تعبیه سیستم‌های حمل‌ونقل که اقتصادی‌تر هم هستند، متمرکز می‌کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو