فونیکسریمکسبهتام

قرعه‌کشی بین استفاده‌کنندگان کارت بلیط الکترونیکی

حذف بلیط کاغذی تا پایان سال

عصر خودرو: مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی همدان در کمیسیون خدمات شهری از قرعه‌کشی بین استفاده‌کنندگان از کارت بلیط الکترونیکی برای تشویق بیشتر مردم برای استفاده از این خدمات خبر داد.

حذف بلیط کاغذی تا پایان سال
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از فارس، شامگاه چهارشنبه در نشست کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان، هم‌اندیشی برای تشویق بیشتر مردم در راه استفاده از کارت بلیط الکترونیکی صورت گرفت.

    معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان در این نشست با بیان اینکه تا پایان سال بلیط کاغذی از سیستم حمل و نقل شهری حذف خواهد شد، اظهار کرد: تا پایان سال هشت ماه فرصت باقی است تا این فرهنگ نهادینه شود.

    عباس صوفی تصریح کرد: پیشنهاد ما افزایش 100 تومانی بلیط کاغذی است تا مردم تمایل بیشتری به خرید کارت بلیط الکترونیکی پیدا کنند و در نتیجه در مصرف کاغذ و حفظ محیط زیست صرفه‌جویی شود.

    وی گفت: با توجه به اینکه بودجه مناسبی در دسترس نیست اصلاح هندسی شهر انجام شده و در برخی نقاط نیز در حال انجام است.

    مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی همدان نیز در این نشست با بیان اینکه در هر ماه میزان تراکنش کارت‌های الکترونیکی بلیط پایش می‌شود، خاطرنشان کرد: در خردادماه به عنوان نخستین ماه اجرایی طرح کارت بلیط الکترونیکی 100 هزار تراکنش انجام شد.

    محمدرضا پوروخشوری ادامه داد: در تیرماه میزان تراکنش‌ها به 400 هزار فقره و از مردادماه تاکنون به 220 هزار تراکنش رسیده است.

    وی با اشاره به اینکه برای فروش و شارژ کارت الکترونیکی بلیط 16 منطقه توسط بانک شهر در نظر گرفته شده است؛ گفت: در حال حاضر یکی از مشکلات موجود نداشتن محلی برای کارت الکترونیکی در میدان امام است که تقریباً هر شهروند در روز یک سفر به این میدان دارد.

    مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی همدان با بیان اینکه به بانک شهر برای راه‌اندازی یک مکان در میدان اصلی شهر تأکید شد، افزود: برای تحقق این مسئله و کمبود نیرو تا استخدام نیروی مورد نظر برخی از دکه‌ها مانند دانشگاه آزاد که تعطیلات است فعلاً به میدان امام منتقل شدند.

    وی با تأکید بر اینکه با آغاز سال تحصیلی این کیوسک‌ها راه‌اندازی خواهند شد، تصریح کرد: برای استفاده کارت بلیط الکترونیکی باید مزیت‌هایی در نظر گرفت که افزایش قیمت بلیط کاغذی یکی از این راهکارهاست.

    پوروخشوری در ادامه با بیان اینکه در 25 سال گذشته 30 سایه‎بان در ایستگاه‌های اتوبوس نصب شده است، ادامه داد: در حال حاضر برای ایجاد 100 سایبان جدید قرارداد منعقد شده و 10 تا 15 سایبان نیز نصب کردیم.

    وی با اشاره به اینکه 200 سایه‌بان جدید در ایستگاه‌های اتوبوس نصب شده و یا در دست اقدام است، خاطرنشان کرد: سایه‌بان‌ها توسط پیمانکار شبانه شست‌وشو می‌شود و قرار شده ماهانه یک بار این اتفاق رخ دهد.

    مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی همدان گفت: هشت سایه‌بان ویژه نیز در ایستگاه‌های اتوبوس خواهیم داشت.

    وی اظهار کرد: در ورودی شهرک فرهنگیان نیز یک سایه‌بان ویژه نصب خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو